|
کدخبر: 86793

تعطیلی مدارس برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بوده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بوده است.

گسترش نیوز- خدابخش مرادی‌نافچی عصر امروز (۴ اسفند) در جلسه فوق‌العاده پدافند زیستی غیرعامل ضمن قدردانی از مردم استان برای مشارکت پرشور در انتخابات، با اشاره به اینکه زنجان جرو استان‌های دارای مشارکت بالا در انتخابات بود، اظهار کرد: رویکرد قرارگاه زیستی استان زنجان تلاش برای سلامتی جامعه و پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس است و باید آگاهی لازم، درست و به‌موقع به مردم برای پیشگیری از بیماری کرونا ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اداری مکلف هستند تا ساز و کار آموزش و پیشگیری را در دستور کار خود قرار داده و تعطیلی مدارس به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس است، افزود: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به معنای رفتن به سفر نیست، بلکه باید برای پیشگیری از گرفتاری به این ویروس، مردم مسافرت‌های خود را کنسل کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: سازمان زندان‌ها، بهزیستی، مراکز تجمع اعم از تجمع معتادان، نیروی انتطامی، ارتش و سپاه پاسداران و همه مراکزی که دارای کانون‌های جمعیتی هستند، ظرف ۲۴ ساعت آینده باید شیوه‌نامه بهداشتی خود را تنظیم و ارائه کنند.

مرادی‌نافچی با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده و افراد نباید به مسافرت بروند و باید در کنار خانواده نکات بهداشتی را رعایت کنند، اظهار کرد: پیشگیری از شیوع کرونا ویروس جدید نیازمند اقدامات جدی‌تری بوده و رویکرد ما آگاهی‌بخشی و پیشگیری از این بیماری است.

وی با تاکید بر ضرورت ضدعفونی کردن اتوبوس بین‌شهری، افزود: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در رابطه با ضدعفونی کردن وسایل نقلیه باید نظارت داشته باشد. همچنین دفع بهداشتی زباله‌های شهری و بیمارستانی برای جلوگیری از ایجاد آلودگی، ضروری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه اردوهای تفریحی و ورزشی تعطیل شده و نظارت بر عرضه قلیان‌ها جدی‌تر شود و همه امکانات دستگاه‌ها و نیروی انسانی دستگاه‌های مختلف باید در صورت نیاز در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی قرار گرفته و آموزش‌های لازم ارائه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه زنجان در تامین مواد ضدعفونی ‌کننده، جزو استان‌های اول کشور است، اظهار کرد: از روز چهارشنبه تولید الکل ضدعفونی‌کننده در شرکت پدیده شیمی قرن آغاز می‌شود.

ناصر فغفوری خاطرنشان کرد: در مورد ماسک نیز با توجه به اینکه واحدهای تولیدی زنجان، بزرگ‌ترین تولیدکننده ماسک کشور هستند، نباید کمبود وجود داشته باشد. کمبود ماسک یا گران‌فروشی آن، بحث روانی است، در حالی که تولید ماسک در زنجان بسیار ساده است.

حسن مظفری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان نیز گفت: به دلیل نداشتن درمان قطعی، بیشترین و مهم‌ترین بحث در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تاکید بر آموزش نیروی انسانی بوده و هیات وزیران، آموزش و پیشگیری را بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان‌ها گذاشته است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها