|
کدخبر: 90693

قیمت طلای جهانی به عقب برگشت

در بازار معاملات جهانی نرخ طلا در روز دوشنبه، هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۴۹۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته بیش از دو درصد کاهش داشت.

گسترش‌نیوز: نرخ طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که مبارزه دشوار برای محدود کردن اثرات اقتصادی شیوع کرونا ادامه داشت و سرمایه‌گذاران به دنبال اندوختن نقدینگی بودند، با کاهش روبه‌رو شد.

در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۴۹۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته بیش از دو درصد کاهش داشت.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی کورپ درباره وضعیت بازار گفت: نگرانی کلی این است که سرمایه‌گذاران چه میزان دیگر طلا برای جبران ضرر در بازارهای دیگر خواهند فروخت. اقدام سرمایه‌گذاران برای فروش طلا و تهیه نقدینگی به یک موضوع روانی تبدیل شده است. نگرانی دیگر بازار احتمال اقدام بانک‌های مرکزی برای فروش طلا و خرید دلار است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۹ درصد افزایش، به ۶۲۲ دلار و ۵۶ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۲ دلار و ۶۱ سنت رسید.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها