|
کدخبر: 41587

راهنمای خرید و انتخاب مکمل روغن موتور

امروزه در بازار مکمل‌های مختلفی از جمله مکمل روغن موتور، گیربکس و سوخت عرضه می‌شود. عقیده‌های مختلفی در مورد این نوع مکمل‌ها وجود دارد اما اگر قصد خرید یکی از این موارد را دارید بهتر است اطلاعات کاملی از انواع و نحوه کارکرد آن‌ها داشته باشید.

گسترش‌نیوز: یکی از مکمل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسد مکمل روغن موتور است که وظیفه اصلی آن را می‌توان کاهش اصطکاک بین قطعات پیشرانه دانست.عمده شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور به خصوص برنهای مطح از مکمل‌های مختلف در روغن‌های خود استفاده می‌کنند بنابراین لزومی برای استفاده مجدد از مکمل وجود ندارد.

mokamel12345.jpg

فواید مکمل

اگر تصمیم به استفاده از مکمل روغن موتور گرفته‌اید بهتر است با فواید و عملکرد آن‌ها نیز به خوبی آشنا شوید. از جمله مهم‌ترین عملکرد‌های مکمل روغن موتور می‌توان به جلوگیری از کاهش حجم روغن، جلوگیری از تشکیل رسوبات، محافظت در برابر زنگ زدگی، محافظت در برابر خوردگی، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و ثابت نگه داشتن ویسکوزیته اشاره کرد. این مواردی است که معمولا توسط شرکت‌های عرضه‌کننده مکمل روغن موتور اعلام می‌شود. میزان تاثیر مکمل روغن موتور نیز بستگی به برند استفاده شده دارد بنابراین بهتر سراغ برندهای اصلی بروید.

انواع مکمل

مکمل‌های روغن موتور به صورت کلی به دو دسته ساختار شیمیایی و مکمل گرانروی تقسیم می‌شوند. مکمل‌های ساختار شیمیایی نیز خود به دسته‌هایی از جمله مکمل‌های تمیزکننده جهت از بین بردن ناخالصی، مکمل ضد اکسایش و مکمل‌های جهت جلوگیری از رسوب تقسیم می‌شوند. مکمل‌های گرانروی نیز دارای سه نوع کاهش‌دهنده اصطکاک، کاهش‌دهنده مصرف سوخت و ضد خوردگی هستند. بنابراین پیش از خرید مکمل باید هدف خود را تعیین کنید چرا که هر یک از مکمل‌های روغن موتور عملکرد و فعالیت خاصی را انجام می‌دهند.

ضرورت استفاده

ضرورت خاصی در استفاده از مکمل روغن موتور وجود ندارد ضمن این که با وجود بازار بسیار رقابتی بین برندهای مختلف، اکثر شرکت‌ها مواد افزودنی لازم را به روغن خود اضافه می‌کنند. لازم به ذکر است که هنگام خرید روغن موتور به این نکته نیز توجه کنید که بر روی برخی از روغن‌ها این نکته اعلام شده است که ماده افزودنی اضافه نشود. اگر قصد خرید مکمل روغن موتور دارید پیشنهاد می‌شود سراغ برند‌های مطرح مانند ادینول آلمان و تاپ‌وان آمریکا بروید.

قیمت

امروزه بازار از مکمل‌های مختلفی مملو شده است و انتخاب بین برندهای مختلف کمی باعث سردرگمی می‌شود. بهتر است قبل از خرید با افراد مختلف در این زمینه مشورت کنید تا آسیبی به پیشرانه خودرو در صورت انتخاب اشتباه مکمل وارد نشود. در بازار مکمل روغن موتور گتسان، وورث، لیکومولی،‌ آرون و ان اف به ترتیب با قیمت‌های ۱۵، ۸۰،‌ ۹۲،‌ ۱۶ و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند. محصولاتی مانند تاپ۱ و آدینول به سختی در بازار یافت می‌شوند اما از جمله برندهای مطرح هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها