|
کدخبر: 43602

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز:

طرح یکپارچه‌سازی جایگاه‌ها کنار گذاشته شد / برندینگ در سایر کشورها متفاوت است

بحث‌های مختلفی در مورد جایگاه‌های سوخت و عرضه بنزین وجود دارد. طرح طیجاک یا یکپارچه‌سازی جایگاه‌های سوخت سال گذشته اعلام شد اما همچنان به نتیجه‌ای نرسیده است و همچنان طرح برندینگ در جایگاه‌ها پا برجا است.

گسترش‌نیوز: دو طرح برندینگ و طیجاک در زمینه جایگاه‌های سوخت وجود دارد که همچنان طرح برندینگ در حال اجرا است. طرح طیجاک سال گذشته مطرح شد اما به دلایل مختلفی در زمینه اجرا شدن آن اختلافاتی ایجاد شد و همچنان به نتیجه نرسیده است و برندها بر جایگاه‌ها احاطه دارند. چنین طرح‌هایی در سایر کشورها نیز وجود دارد اما قضیه در کشور ما نسبت به دیگر کشورها کاملا متفاوت است و همین مبحث باعث ارائه طرح طیجاک شد. به همین بهانه گفت‌و‌گویی توسط خبرنگار گسترش‌نیوز با بیژن حاج محمدرضا، رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت صورت گرفته است که در ادامه این گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

hajmohammadreza.jpg

حاج‌محمدرضا در رابطه با اجرایی شدن طرح طیجاک گفت: اهداف بزرگی برای ایجاد طرح‌های مهم داشتیم اما از طرفی شرکت ملی پخش با این نوع طرح‌ها موافق نیست و سیاست‌ها نیز به‌گونه‌ای است که یک گستردگی در مورد پیمانکار‌ها باشد. ما با طرح برندسازی به نحوی که اعلام شد مخالف هستیم و خواهیم بود ضمن این که به شرکت ملی پخش نیز نظرات خود را اعلام کرده‌ایم. قراردادی که با پیمانکار بسته می‌شود باعث مختل کردن قرارداد جایگاه با شرکت ملی پخش خواهد شد چرا که در یک مورد نمی‌توان دو قرارداد داشت.

تفاوت برندینگ ایران با سایر کشورها

shell1.jpg

وی در رابطه با طرح برندینگ گفت: شرکت‌های برندینگ تماما به صورت کاغذی هستند و خدمات خاصی ارائه نمی‌دهند. برندینگ در این زمینه تعریف خاصی دارد و در سایر کشورها شرکت‌های برندینگ پالایشگاه اختصاصی دارند و علاوه بر تولید بنزین و چهار فرآورده اصلی را تولید می‌کند. به عنوان مثال شرکتی مانند شل در ترکیه و هندوستان بسیاری از جایگاه‌ها را اداره می‌کند. طی سوالاتی که در مورد جایگاه‌های با برند شل در کشور ترکیه پرسیدم گفته شد که کیفیت بنزین‌های این جایگاه بسیار بهتر از سایر جایگاه‌ها است. در نهایت می‌توان گفت شرکت‌های برندینگ کار خاصی در کشور انجام نمی‌دهند و تنها فعالیت آن‌ها دلالی است.

طیجاک کنار رفت

pompbenzin.jpg

وی در خصوص تعاریفی که برای طرح طیجاک شد گفت: طرح طیجاک فعلا کنار گذاشته شده است و این طرح تعریف این را داشت که کلیه جایگاه‌ها را در چارچوب تکالیفی که برای برندها مشخص شده قرار دهد. این طرح به صورتی بود که هم مردم هم جایگاه‌ها و هم شرکت‌ها در آسایش باشند اما کمکی برای اجرایی شدن طرح مذکور انجام نشد. در صورتی که برندها حق و حقوق افراد مختلف را ندهند و به صورت کامل جایگاه‌ها را در دست خود بگیرند اتفاقات ناگواری می‌افتد و جایگاه از بین خواهد رفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها