|
کدخبر: 41353

راهنمای خرید و انتخاب کارواش خانگی

کارواش‌های خانگی وسایل مفیدی هستند که نه تنها برای شستن خودرو بلکه برای از بین بردن لکه از سطوح مختلف استفاده می‌شود. با توجه به این که برندهای مختلفی با انواع مدل‌ها در بازار وجود دارد ممکن است انتخاب از بین آن‌ها کمی سخت باشد.

گسترش‌نیوز: بسیاری از افراد برای شستن خودرو به سراغ کارواش‌ها می‌روند اما در این میان افرادی هستند که علاقه دارند خودرویشان را خود بشویند و در کنار صرفه جویی در هزینه این کار می‌تواند لذت‌بخش نیز باشد. قیمت کارواش‌های خانگی آنچنان پایین نیست بنابراین پیش از خرید باید نکاتی را بدانید تا بتوانید خرید درستی داشته باشید ضمن این که برندهای موجود در بازار و نوع موتور این دستگاه‌ها متفاوت است و باید با آن‌ها آشنا شوید. به همین بهانه قصد داریم در نوشتار پیش رو نکاتی را برای خرید این نوع کارواش‌ها ارائه دهیم.

carwash3.jpg

کارکرد کارواش‌ها آنچنان پیچیده نیست و زمانی که این دستگاه‌ها را با شلنگ آب وصل می‌کنید توسط پمپ موجود در دستگاه آب با فشار زیادی از نازل خارج می‌شود. نازل این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارد و بر اساس نوع نازل، میزان پاشش آب و قدرت آن تعیین می‌شود. لوازم جانبی گوناگونی نیز برای این دستگاه‌ها وجود دارد که بر اساس نیاز می‌توان آن‌ها را به صورت جداگانه خریداری کرد.

فشار و نوع کارواش

کارواش‌ها به صورت کلی در سه نوع خانگی، خانگی حرفه‌ای و صنعتی تقسیم می‌شوند. کارواش‌های خانگی معمولا فشار ۱۰۰ الی ۱۳۰ بار، کارواش‌های خانگی حرفه‌ای فشار ۱۴۰ الی ۱۶۰ بار و کارواش‌های صنعتی ۱۸۰ الی ۲۶۲ بار را ارائه می‌دهند. بنابراین باید با توجه به نیاز خودتان اقدام به خرید کارواش کنید. علاوه بر شست‌و‌شو خودرو برای شستن سایر سطوح نیز می‌توان از این کارواش‌ها استفاده کرد و با آن‌ها می‌توان محیط‌های ۱ الی ۱۷ متر را شست.

carwash5.jpg

بنزینی یا برقی؟

کارواش خانگی به دو دسته بنزینی و برقی نیز تقسیم می‌شوند. توان و کارایی مدل‌های بنزینی بیشتر از مدل‌های برقی است اما معایبی نیز دارند. اگر می‌خواهید از کارواش خانگی استفاده کنید باید به صدای آن نیز توجه کنید تا ساکنان دیگر مورد آزار قرار نگیرند. یکی از معایب اصلی نمونه‌های بنزینی صدای بالای آن‌ها است همچنین هزینه خرید و مصرف بنزین آن‌ها نیز بالا است. کارواش‌های خانگی عموما از نوع برقی در بازار هستند و فروش این دسته بیشتر از بنزینی است. کارواش‌های خانگی برقی صدای کمتری تولید می‌کنند و انتخاب آن‌ها علاقه است.

وزن تفنگی و لوازم جانبی

carwash2.jpg

با توجه به نیاز باید به لوازم جانبی کارواش‌های خانگی نیز توجه کنید. در هنگام خرید از لوازم جانبی موجود در جعبه اطلاع پیدا کنید. به عنوان مثال برای شست‌و‌شوی خودرو نیاز به برس و کف‌پاش دارید بنابراین سعی کنید کارواشی را انتخاب کنید که لوازم مورد نیازتان را از ابتدا داشته باشد. اگر امکان تست دستگاه وجود داشت وزن تفنگی را نیز بررسی کنید چرا که وزن بالا باعث باعث خستگی دست‌ها می‌شود.

قیمت

در حال حاضر کارواش‌های خانگی در انواع مختلف و با توان‌ها و برندهای گوناگون در بازار عرضه می‌شود. از جمله برندهای مطرح در زمینه ساخت کارواش خانگی می‌توان به نام‌هایی مانند کرشر،‌ بلک‌انددکر، بوش، هیوندای، رونیکس و هیتاچی اشاره کرد. کارواش‌های خانگی در ارزان‌ترین نمونه خود از حدود ۴۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. قیمت این کارواش‌ها در نمونه‌های کامل‌تر و گران‌تر به حدود ۱۸ میلیون تومان نیز حتی می‌رسد. با این وجود می‌توان یک کارواش مناسب جهت مصارف خانگی با قیمت حدود یک میلیون تومان خریداری کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها