|
کدخبر: 41009

پاريس در شرايط فوق اضطراري + تصاویر

دولت فرانسه در آستانه تظاهرات گروه جلیقه زردها برای چهارمین هفته پیاپی که قرار است امروز در سراسر این کشور برگزار شود، تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده است.

گسترش‌نیوز: طبق اعلام وزیر کشور فرانسه کریستف کاستنر، امروز شنبه ٨ دسامبر شهر پاریس در شرایط کاملا اضطراری به سر خواهد برد.

france1-1.jpg

france2-1.jpg

france3-1.jpg

ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه نیز اعلام کرد بیش از ۸۹ هزار نیروی پلیس روز شنبه در نقاط مختلف کشور حضور خواهند داشت. همچنین خودروهای زرهی در پاریس مستقر خواهند شد و ٨٠٠٠ نفر از نیروهای پلیس و ژاندارمری با حضور در کلیه نقاط شهر امنیت پایتخت نشینان را تامیین خواهند کرد.

مخالفان ضد دولتی که به دلیل پوشیدن جلیقه زرد رنگ به جلیقه‌زردها معروف شده‌اند، امروز شنبه ٨ دسامبر ٢٠١٨ برای چهارمین هفته پیاپی با دعوت از آحاد مردم خبر از گردهمایی‌های اعتراض آمیز در تمامی شهرهای فرانسه دادند.

france4-1.jpg

france5-1.jpg

france6-1.jpg

پاریس که در سه هفته گذشه شاهد بیشترین صحنه‌های خشونت آمیز در چند دهه اخیر بود، با دستور اداره مرکزی پلیس، کاملا در تعطیلی بسر خواهد برد و کلیه مراکز گردشگری از قبیل برج ایفل، موزه‌ها و مراکز خرید پایتخت تنها ٢ هفته قبل از نوئل و تعطیلات پایانی سال به علت وقوع خشونت‌های احتمالی تعطیل خواهند بود.

این در حالی است که شرکت قطارهای شهری نیز، لیستی از کلیه ایستگاهای متروی شهری را که در روز شنبه تعطیل می‌باشند منتشر کرد که بالغ بر بیش از ٤٠ ایستگاه مترو می‌باشد.

تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده از سوی دولت فرانسه یادآور دوره حکومت نظامی در این کشور است و این نخستین بار است که پس از تظاهرات سه هفته‌ای سال ۲۰۰۵، خودروی زرهی در پاریس مستقر می‌شود.

france7-1.jpg

france9-1.jpg

france8-1.jpg

تظاهرات «جلیقه زردها» که از روز شنبه ۱۷ نوامبر امسال در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اعمال تعرفه اضافی بر سوخت آغاز شده به یکی از خشونت‌بار‌ترین تظاهرات سال‌های اخیر فرانسه مبدل شده است.

آقای مکرون با شعار اصلاحات اقتصادی برای بهبود وضع زندگی مردم از طریق کاهش بیکاری و کمک به رشد اقتصادی برنده انتخابات شده بود. اما تنها پس از ١٨ ماه از انتخابات بسیاری احساس می‌کنند که این شعارها عملی نشده است.

در حالی که معترضان خواستار کاهش مالیات سوخت و بهبود شرایط اقتصادی از سوی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه هستند، نخست وزیر فرانسه ضمن رد درخواست معترضان مبنی بر استعفا اعلام کرد با افراد و گروهای افراطی مواجه هستیم که هدف آنها اعتراض نیست، بلکه در پی خرابکاری هستند و خواهان سرنگون کردن نظام هستند.

france11-1.jpg

france12.jpg

france13.jpg

این در حالی است که دولت در روزهای گذشته با عقب نشینی از برخی مواضع خود اعلام کرد که برنامه افزایش بعدی مالیات "کربن" برای وسایل نقلیه که قرار بود از اول ژانویه اعمال شود و هم چنین برنامه افزایش بهای برق و گاز در ماه‌های زمستان برای شش ماه معلق خواهد شد تا فرصت رایزنی فراهم آید.

آقای فیلیپ روز چهارشنبه به مجلس عوام پارلمان گفت: "دولت آماده دیالوگ است و این آمادگی را با حذف این افزایش مالیاتی از لایحه بودجه ۲۰۱۹ نشان داده است."

افزایش مالیات سوخت که قرار بود از ابتدای سال ۲۰۱۹ اعمال شود، جرقه اعتراض‌هایی بود که در شهرهای مختلف فرانسه به ناآرامی و خشونت کشیده شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها