|
کدخبر: 41169

احتمال حبس ترامپ برای پرداخت پول‌های غیرقانونی

آدام شف، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان امریکا هشدار داد که دونالد ترامپ با توجه به اذعان چند روز پیش دادستانها به دستور ترامپ به پرداخت پولهای غیرقانونی در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ "با احتمال واقعی حبس" روبه‌رو است.

گسترش‌نیوز : به نقل از پایگاه هیل، آدام شف در گفت‌وگو با برنامه رو در رو با ملت شبکه سی بی‌اس گفت: این احتمال کاملا واقعی است که دونالد ترامپ درست در روزی که از ریاست جمهوری کنار برود توسط وزارت دادگستری مورد پیگرد قرار بگیرد. به این ترتیب او ممکن است بعد از مدتها تبدیل به نخستین رئیس‌جمهوری شود که با احتمال واقعی حبس مواجه است.

trumpp.jpg

این اظهار نظرهای آدام شف بعد از آن مطرح شده که دادستانهای فدرال امریکا اخیرا در یک سند قانونی از ترامپ با لفظ "شخص شماره ۱" یاد کرده و به این مسئله اشاره داشته‌اند که ترامپ در زمان کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به مایکل کوهن وکیل شخصی سابق خود دستور داده تا به صورت غیرقانونی به دو زنی که مدعی داشتن رابطه جنسی با او بوده‌اند، پول بدهد. این نخستین بار است که دادستانها چنین اتهاماتی را علیه ترامپ مطرح می‌کنند.

شف که احتمالا رئیس بعدی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا باشد اضافه کرد که رئیس‌جمهوری بعدی امریکا ممکن است کسی باشد که برای عفو ترامپ تصمیم بگیرد.

شف اظهار کرد: مسئله عفو در ادامه راه ممکن است مطرح شود و رئیس‌جمهوری بعدی باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد ترامپ را عفو کند یا خیر.

وی افزود: من فکر می‌کنم که دادستانها در نیویورک پرونده قدرتمندی را علیه این ایده به وجود آورند. تمام استدلالهایی که آنها علیه مایکل کوهن مطرح کرده‌اند به شکلی برابر در ارتباط با شخص شماره یک، رئیس‌جمهوری امریکا نیز مطرح کرده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها