|
کدخبر: 318411

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | بازار آلت کوین

راه‌ اندازی ETF بیت کوین / آلت کوین ها آماده پرواز هستند!

اکنون که مؤسسات درگیر بازار هستند، نوسانات بیت کوین کاهش می‌یابد و سودها کند و ثابت خواهد بود. بهترین سناریو برای آلت کوین‌ها زمانی است که بیت کوین به آرامی در طی ماه‌ها و سال‌ها افزایش یابد. علاوه بر این، از زمان راه‌اندازی ETFها در هفته گذشته، دامیننس بیت کوین ۶ درصد کاهش یافته است. طبق داده‌های TradingView، سهم بازار بیت کوین در حال حاضر حدود۵۱ درصد است.

اقتصاد راه‌ اندازی ETF بیت کوین / آلت کوین ها آماده پرواز هستند!

بیت‌کوین Bitcoin اولین ارز دیجیتالی است که در سال ۲۰۰۹ به بازار معرفی شد و در آن زمان شرایط برای پذیرش آن بسیار مهیا بود زیرا بحران مالی سال ۲۰۰۸ بسیاری از مردم را به بانک‌ها و امور مالی متمرکز بدبین کرده بود. به این ترتیب، بیت‌کوین توانست جایگاه خود را تثبیت کند و به سلطان ارز‌های دیجیتال ملقب شود. اما این تمام ماجرا نبود و با وجود این که بیت‌کوین تبدیل به محبوب‌ترین ارز دیجیتال شد اما بعد از آن و با موفقیت‌های زیادی که این وروژه بلاک‌چینی به دست آورد ارزهای دیجیتال دیگری هم روی کار آمدند و به مروز زمان به تعداد آن‌ها افزوده شد.

به این ارزها به جز بیت‌کوین، آلت‌کوین گفته می‌شود که به معنای جایگزین بیت‌کوین است. در واقع آلت کوین‌ ها ارزهای دیجیتالی هستند که روی یک سری پروتکل و قوانین پیاده‌سازی شده‌اند و پروتکل‌های آن‌ها با بیت کوین تفاوت دارد. بعضی از مهمترین این آلت‌کوین‌ها لایت کوین و ریپل هستند.

همانطور که پیشتر گفتیم همه ارز‌های دیجیتالی را که بعد از بیت‌کوین وارد بازار شده‌اند آلت‌کوین می‌نامند. البته افرادی نیز در فضای ارز‌های دیجیتال معتقدند که همه ارز‌های دیجیتال موجود به غیر از بیت‌کوین و اتریوم Ethereum را می‌توان آلت‌کوین نامید. استدلال این افراد این است که اکثرا ارز‌های دیجیتال فورک fork این دو ارز مطرح هستند و با الهام از آن‌ها ایجاد شده‌اند.

البته برخی از آلت‌کوین‌ها از مکانیسم‌های اجماع متفاوتی برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و باز کردن بلاک‌های جدید استفاده می‌کنند. این قبیل آلت‌کوین‌ها تلاش دارند که قابلیت‌های اضافی جدیدی را مهیا کنند و خود را از بیت‌کوین و اتریوم متمایز سازند. بیشتر آلت‌کوین‌ها توسط توسعه‌دهنده‌هایی ساخته شده‌اند که دیدگاه متفاوتی برای استفاده از توکن یا ارز دیجیتال خود دارند.

نمی‌توان انکار کرد که آلت کوین‌ها از زمان راه‌اندازی صندوق‌های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین در هفته گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته‌اند. با تشدید بحث‌ها در مورد یک آلت سیزن احتمالی، تحلیل‌گران بر این باورند که راه‌اندازی ETF می‌تواند خبر خوبی برای آلت‌ کوین‌ها باشد.

قیمت بیت کوین در روزهای پس از راه‌اندازی ETF اسپات در ایالات متحده ۱۴ درصد اصلاح کرده است. با این حال، آلت‌ کوین‌ها تا حد زیادی انعطاف‌پذیر باقی مانده‌اند و دستاوردهای اخیر خود را حفظ کرده‌اند.

نوسانات پایین بیت کوین برای آلت‌ کوین‌ها خوب است

در ۱۷ ژانویه، اندرو کانگ، یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر ارز دیجیتال Mechanism Capital، گفت که راه‌اندازی ETF بیت کوین برای بیت کوین خوب است، «اما در واقع برای آلت‌ کوین‌ها بسیار بهتر است.»

او گفت که اکنون که مؤسسات درگیر بازار هستند، نوسانات بیت کوین کاهش می‌یابد و سودها کند و ثابت خواهد بود. بهترین سناریو برای آلت کوین‌ها زمانی است که بیت کوین به آرامی در طی ماه‌ها و سال‌ها افزایش یابد. علاوه بر این، از زمان راه‌اندازی ETFها در هفته گذشته، دامیننس بیت کوین ۶ درصد کاهش یافته است. طبق داده‌های TradingView، سهم بازار بیت کوین در حال حاضر حدود۵۱ درصد است.

علاوه بر این، تحلیلگر آن‌چین، Negentropic، عنوان کرد: آلت‌ کوین‌ها آماده پرواز هستند!

وی خاطرنشان کرد که بازار پس از تشکیل کف خود، دوره‌ای از تثبیت را پشت سر گذاشته است و فاز بعدی منجر به افزایش مومنتوم صعودی خواهد شد. اینجا جایی است که آلت سیزن باعث پرواز رمزارزها می‌شود. بازار در عرض چند هفته تا چند ماه دو برابر و سه برابر خواهد شد.

منبع: بیت پین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها