|
کدخبر: 334381

لبنیات به زودی گران می شود؟

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد اعلام کرد: با توجه به عدم وجود مصوبه‌ای در زمینه قیمت‌های مصوب لبنیات، کارخانه‌های لبنی که تخلف کرده‌اند، موظف به اصلاح قیمت‌ها هستند.

اقتصاد لبنیات به زودی گران می شود؟

مسعود امرالهی، مدیرکل بازرسی و نظارت وزارت جهاد، اعلام کرد: «هیچ افزایش قیمتی در محصولات لبنی وجود ندارد و هرگونه افزایش قیمت از سوی کارخانه‌های لبنی به عنوان تخلف شناخته می‌شود.»

از آنجایی که مصوبه ای در خصوص افزایش قیمت لبنیات وجود نداشته، کارخانه های متخلف مکلف به اصلاح قیمت به نرخ های قبل هستند، در غیراین صورت برخورد و جریمه می شوند.

 به همین منظور طرح شمیم مهر در قالب نظارت بر کالاهای اساسی در سراسر کشور از ۱۷ شهریور آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد و در بازرسی ها با هر گونه افزایش قیمت در سطح کشور برخورد می شود و همواره مردم می توانند هرگونه گرانفروشی در حوزه کالاهای اساسی را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

شیر

این خبر در حالی منتشر شد که روز گذشته نیز مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی اعلام کرده بود مصوبه‌ای در خصوص افزایش قیمت شیرخام و محصولات لبنی صادر نشده و افزایش اخیر قیمت لبنیات برخی برندهای لبنی مصوبه قانونی ندارد و به عبارتی تخلف محسوب می شود.

بر این اساس قیمت مصوب هر کیلو شیر خام ۱۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار تومان اعلام شده که با نرخ مصوب سال قبل در اختیار واحدهای لبنی قرار می گیرد.

شیر گران می شود؟

 با شروع به کار دولت چهاردهم، قیمت برخی محصولات تولیدی و مصرفی نظیر گندم و شیر خام، تغییر می کند. چراکه تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت آن‌ها با تغییر دولت روبرو شد و حالا تصمیم نهایی بر عهده مسئولان جدید است. به‌گونه‌ای که قیمت گندم فعلاً در مرحله چانه‌زنی در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی است، اما بهای شیر خام به نظر می‌رسد به سرانجام مشخصی رسیده است.

سید احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران در خصوص آخرین وضعیت قیمت شیر خام و احتمال افزایش قیمت شیر در شروع به کار دولت چهاردهم به خبرنگار تابناک گفت: قیمت یک کیلوگرم شیر خام در دولت قبل و در تاریخ ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ به نرخ ۱۸ هزار تومان (درب دامداری با چربی ۳.۲ درصد) تصویب شد، اما با توجه به شهادت رئیس جمهور و اختیارات معاون اول، محمد مخبر این مصوبه را بلافاصله ابلاغ نکرد و در ادامه به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، قرار شد بعد از انتخابات ابلاغ کنند که بازهم این اتفاق نیفتاد؛ بنابراین تصمیم گیری در این باره به دولت جدید محول شد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به جلسه پنجشنبه گذشته با وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهادکشاورزی در این جلسه اظهار داشتند که موضوع تعیین قیمت شیر خام، در دولت نیز مطرح و صحبت شده است و در نهایت خروجی جلسه مذکور با این تصمیم همراه شد تا در این هفته، مصوبه قیمت جدید شیر خام به صنایع لبنی ابلاغ شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها