|
کدخبر: 334744

ثبت نام وام ودیعه مسکن در نیمه دوم ۱۴۰۳

یکی از اقدامات حمایتی دولت برای مقابله با بحران مسکن، راه‌اندازی سامانه tem.mrud.ir به منظور ثبت‌نام برای وام ودیعه مسکن است. طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، در سال ۱۴۰۳، ثبت درخواست تسهیلات اجاره خانه تنها از طریق این سامانه امکان‌پذیر خواهد بود و افراد فقط می‌توانند از طریق این وب‌سایت برای ثبت‌نام اقدام کنند. سایر سایت‌ها مورد تأیید نخواهند بود.

اقتصاد ثبت نام وام ودیعه مسکن در نیمه دوم ۱۴۰۳

افرادی که درخواست تسهیلات برای اجاره خانه خود را در سامانه وام ودیعه مسکن ثبت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه و ورود به بخش "مشاهده و پیگیری درخواست‌ها"، وضعیت درخواست خود را پیگیری کرده و از طریق کد ملی، تسهیلات اجاره خانه ۱۴۰۳ را مشاهده کنند.

نحوه ثبت‌ نام تسهیلات کمک ودیعه

از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ یا لینک سایت وام مستاجران، به نشانی tem.mrud.ir، بخش ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه، می توان جهت ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ اقدام نمود. از شرایط این وام ودیعه، می توان به متاهل یا سرپرست خانوار بودن متقاضی، اشاره کرد. کارت ملی و اجاره نامه، نیز از جمله مدارک لازم، برای دریافت این وام می باشد.

برای ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ ودیعه باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به این آدرس مراجعه و در آن ثبت‌نام کنید. از میان گزینه‌های وب‌سایت گزینه‌ی ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه را انتخاب کنید.

پس‌ از آن، به پنجره ملی خدمات دولت وارد شوید. در این مرحله، باید کد‌ملی و تاریخ تولد خود را برای احراز هویت وارد کنید. توجه کنید که شماره تلفن‌همراه با کد ملی باید مطابقت داشته باشد.

سپس، نوبت وارد‌کردن مشخصاتتان در سامانه است. تمام اطلاعات و مدارک مورد‌ نیاز را بنویسید و بارگذاری کنید. در مرحله‌ی بعد، افراد تحت‌تکفل خود را اضافه کنید. در مرحله‌ی آخر، کد تأیید برایتان پیامک می‌شود. آن را وارد و گزینه‌ی تأیید را اتنخاب کنید.

در‌صورتی‌که شرایط شما تأیید شود، شعبه‌ مدنظر به شما معرفی می‌شود تا به آن مراجعه و تشکیل پرونده دهید.

وام-بانکی

پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی

یکی دیگر از روش‌های پیگیری درخواست تسهیلات، از شماره تلفن پیگیری وام ودیعه مسکن و ارتباط با پشتیبانی سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن است که در ادامه این شماره‌ها را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

علاوه بر این از آنجا که برخی از افراد ممکن است در ارتباط با نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن از طریق سامانه tem.mrud.ir نیازمند دریافت راهنمایی باشند، در ادامه به نحوه ورود به سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی و چگونگی مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن اشاره خواهیم کرد.

یکی از طرح‌های حمایتی دولت جهت مقابله با بحران مسکن راه اندازی سامانه tem.mrud.ir برای ثبت‌نام ودیعه وام مسکن است. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی ثبت درخواست تسهیلات اجاره خانه در سال ۱۴۰۳ فقط از طریق سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن به آدرس tem.mrud.ir انجام می‌شود و افراد فقط از طریق همین سایت می‌توانند برای اسم‌نویسی خود اقدام کنند و دیگر سایت‌ها مورد تأیید نخواهد بود.

ثبت‌نام در سامانه ودیعه مسکن به این معنی است که افرادی که اقدام به ارسال درخواست تسهیلات اجاره خانه می‌کنند، فقط در صورت داشتن شرایط اعلام شده از تسهیلات برخوردار شوند. علاوه بر این متقاضیان می‌توانند از نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از طریق همین سامانه مطلع شوند. وزارت راه و شهرسازی این امکان را برای افراد فراهم کرده است که بتوانند با مراجعه به سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایند.

پس از اینکه متقاضیان اقدام به ثبت‌نام در سامانه وام ودیعه مسکن می‌کنند، مدتی طول می‌کشد تا اسامی آنها برای دریافت تسهیلات اجاره خانه از سوی سامانه ثبت‌نام ودیعه مسکن در صورت احراز شرایط اعلام شود.

به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی برای مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی را راه اندازی کرده است که افراد بتوانند با مراجعه به آن، درخواست خود را پیگیری نمایند.

در حقیقت سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن دارای بخشی برای مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و پیگیری درخواست‌ها از طریق کد ملی می‌باشد و افراد می‌توانند از نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و آخرین بررسی وزارت راه و شهرسازی مطلع شوند.

لازم به ذکر است سامانه نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، فقط سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی نیست و شما می‌توانید پیگیر ثبت‌نام مسکن ملی از طریق این سامانه نیز باشید.

در ادامه به مراحل مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و درخواست تسهیلات اجاره خانه در سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی اشاره خواهیم کرد.

مسکن-ملی

پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی

در بعضی از سامانه‌های دولتی مانند در سامانه املاک و اسکان متقاضیان باید برخی از موارد را رعایت از جمله ثبت‌نام را رعایت کننند، اما اسم‌نویسی در سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن اختیاری می‌باشد. افرادی که شرایط لازم برای وام ودیعه مسکن را داشته باشند، در بازه زمانی تعیین شده می‌توانند به سایت tem.mrud.ir مراجعه و برای دریافت تسهیلات اجاره خانه اقدام کنند.

چنانچه افرادی که در این طرح شرکت کرده، در فاصله زمانی میان اسم‌نویسی در سامانه و اعلام نتایج قصد پیگیری نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن را داشته باشند، می‌توانند برای مشاهده اسم‌نویسی از طریق سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی اقدام کنند.

چگونگی پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی

ثبت‌نام برای وام ودیعه مسکن به معنی قبول درخواست متقاضیان نیست، بلکه افرادی که اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، پس از تأیید از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک‌ها معرفی خواهند شد. افراد پذیرفته شده باید مدارک مربوط را به بانک عامل ارائه کنند و ضامن‌های خود را معرفی نمایند.

برای اطلاع از نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و پیگیری وام ودیعه مسکن، افراد می‌توانند از طریق سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی وضعیت درخواست خود را ببینند.

در این مرحله متقاضیان باید با جستجوی آدرس tem.mrud.ir وارد سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی شده و در بخش مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن و پیگیری درخواست‌ها، با وارد کردن کد ملی و دریافت رمز عبور، مراحل پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی را انجام دهند. نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن و مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن با کد ملی براساس مراحل زیر می‌باشد:

در مرحله اول باید سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن شوید و گزینه ” مشاهده پیگیری درخواست ” را انتخاب نمایید.
در مرحله بعد کد ملی خود را ثبت کنید.

در ادامه یک رمز عبور به شماره همراهی را هنگام ثبت نام در فرم درج کرده‌اید، ارسال خواهد شد که جهت پیگیری وام ودیعه مسکن باید آن را در کادر مشخص شده، وارد کنید.

وام-آنلاین

چگونگی پیگیری وام ودیعه مسکن با موبایل

برای حمایت از مستاجران، برخی از افرادی که واجد شرایط هستند باید به بانک‌های تعیین شده برای دریافت وام کمک هزینه ودیعه مسکن مراجعه کنند. وزارت راه و شهرسازی سامانه طرح ملی مسکن را ایجاد کرد تا افرادی که در پرداخت هزینه اجازه خانه با مشکل مواجه هستند، بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

افراد متقاضی می‌توانند از طریق گوشی همراه خود به سامانه نهضت ملی مسکن وارد شده و به صورت آنلاین فرم ثبت‌نام خود را برای دریافت نمودن وام ودیعه تعیین شده در هر شهر تکمیل کنند.

از این رو افرادی که موفق به شرکت در طرح ودیعه مسکن شده‌اند، می‌توانند با استفاده از موبایل، کامپیوتر یا لپ تاپ به سامانه وام ودیعه مسکن به آدرس tem.mrud.ir مراجعه کرده و برای دریافت وام مورد نظر، با انتخاب گزینه مشاهده و پیگیری درخواست ثبت شده، از پاسخ نهایی اعلام شده مطلع شوند.

شماره تلفن پیگیری وام ودیعه مسکن

افرادی که برای وام ودیعه مسکن اقدام کرده‌اند، می‌توانند از طریق شماره‌های اعلام شده از طرف سامانه tem.mrud.ir مراحل پیگیری این تسهیلات را انجام دهند. در بخش قبل به نحوه مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن از طریق سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی اشاره کردیم. گفتنی است شما بدون وارد کردن کد ملی نمی‌توانید مراحل استعلام جواب دریافت وام را انجام دهید.

افرادی که پیگیر مشاهده وضعیت وام ودیعه مسکن بوده و نمی‌توانند از طریق سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن با کد ملی مراحل مشاهده وضعیت وام ودیعه و نتیجه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن را طی کنند، می‌توانند از طریق شماره تلفن پیگیری وام ودیعه مسکن، پیگیری وضعیت خود باشند.

وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان شرایطی را ایجاد کرده تا بتوانند با شماره تلفن پیگیری وام ودیعه مسکن که شامل شماره‌های ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۱، ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۰، ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۲، ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۴ و ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۳ هستند، تماس بگیرند و کارشناسان در ساعات اداری جواب سؤالات آنها را خواهند داد. علاوه بر این از طریق تماس با کارشناسان متقاضیان می‌توانند علت رد درخواست وام ودیعه مسکن را جویا شوند.

وام-بانکی

سایت پیگیری و انتخاب بانک وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

مطابق اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، باید از شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن برخوردار بوده و در این صورت، می توانند با مراجعه به سایت پیگیری و انتخاب بانک وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ خود را ثبت کرده و مدارک لازم برای این موضوع را بارگذاری نمایند.

سایت پیگیری و انتخاب بانک وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

اما، پس از اینکه مستاجران، اقدام به ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن نمودند، مدتی طول می کشد تا اسامی و مشخصات مستاجران واجد صلاحیت برای دریافت تسهیلات اجاره خانه، از سوی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن اعلام گردد. از همین رو، وزارت راه و شهرسازی، بخشی را به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir، اضافه نموده تا ثبت نام کنندگان بتوانند، با مراجعه به آن بخش، درخواست وام ودیعه مسکن خود را پیگیری نمایند.

این بخش، سامانه پیگیری وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳، نام دارد و مستاجرانی که در سامانه وام ودیعه مسکن ثبت نام نموده اند، می توانند با مراجعه به سایت و از بخش ( وضعیت درخواست ها)، اقدام به مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات اجاره خانه​ ۱۴۰۳ خود نموده و از نتایج آخرین بررسی ها، مطلع شوند.

نکته قابل ذکر در پایان این بخش، آن است که سایت tem.mrud.ir اختصاص به پیگیری وام ودیعه مسکن نداشته و پیگیری ثبت نام مسکن ملی نیز از طریق این سایت قابل انجام می باشد.

نحوه مشاهده و پیگیری وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

ثبت نام در سامانه های دولتی، در برخی موارد، مانند ثبت نام در سامانه املاک و اسکان، الزامی بوده و در برخی دیگر، مانند سامانه وام ودیعه مسکن و سامانه ثمن نهضت مسکن، اختیاری می باشد. همانگونه که گفتیم، مستاجرانی که شرایط لازم برای ثبت نام وام ودیعه مسکن را داشته باشند، می توانند در بازه زمانی تعیین شده، به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن مراجعه نموده و برای دریافت تسهیلات اجاره خانه، در سایت مذکور ثبت نام نمایند.

اما چنانچه ثبت نام کنندگان، در فاصله زمانی میان ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن و اعلام نتایج ثبت نام ها، قصد پیگیری درخواست خود را داشته باشند، همانند پیگیری ثبت نام مسکن ملی که از طریق سایت مخصوص، قابل انجام بوده، می توانند به سامانه وام ودیعه مسکن، مراجعه کرده و درخواست خود را پیگیری نمایند.

مسکن-ملی

نحوه مشاهده و پیگیری وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ و مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات اجاره خانه، مطابق مراحل زیر است:

۱افراد باید آدرس سامانه وام ودیعه مسکن یعنی tem.mrud.ir را در در مرورگر تلفن همراه خود جست و جو کنند تا وارد صفحه اصلی سایت شوند.

۲سپس، افراد باید پس از وارد صفحه اصلی سامانه وام ودیعه مسکن، برای پیگیری و مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات اجاره خانه​ ۱۴۰۳، گزینه ( وضعیت درخواست ها ) را انتخاب کنند.

۳در این مرحله، صفحه جدیدی، به افراد نمایش داده می شود که افراد باید بر روی گزینه ورود به سامانه افراد حقیقی کلیک کنند.

۴در این مرحله افراد باید کدملی خود و کد امنیتی درج شده در تصویر را در کادر مربوطه وارد کنند.

۵سپس رمز یکبار مصرف برای افراد ارسال خواهد شد که باید در کادر مربوطه وارد کنند.سپس افراد وارد پورتال خود در سامانه ودیعه مسکن شده که با علامت برروی گزینه وضعیت درخواست، وضعیت وام های ثبت نامی را مشاهده خواهند کرد.

ثبت نام در وام ودیعه مسکن نیازمند برخورداری از شرایط لازم ثبت نام است تا برای بسیاری از افراد این سوال به وجود نیاید که از کجا بفهمیم وام ودیعه مسکن به ما تعلق میگیرد یا خیر و همچنین نیازمند مدارک لازم برای ثبت نام در این طرح است.

منبع: اندیشه معاصر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها