|

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

بورسی ها روی خوش بازار را دیدند | واکنش بازار به حمله شب گذشته!

وضعیت معاملات بورس در تاریخ ۵ آبان ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به ۱,۹۹۵,۲۷۳.۳۴ واحد افزایش یافته است. در این روز، شاخص کل بورس بیش از ۲۴ هزار واحد رشد کرده که نشان‌دهنده روند مثبت و رونق در بازار سهام است. در پایان معاملات امروز، ارزش بازار به ۶۳,۸۴۲,۹۳۰.۷۶۳ میلیارد ریال رسید.

اقتصاد بورسی ها روی خوش بازار را دیدند | واکنش بازار به حمله شب گذشته!

در تاریخ ۵ آبان، معاملات بورس امروز  در صورتی که شب گذشته حملات اسرائیل به ایران را نیز پشت سر گذاشته بودیم، با روندی صعودی آغاز شد و در ادامه، شاخص کل را افزایش داد و به نوعی بازار را به رنگ سبز درآورد. در این روز، شاهد رشد نسبی در شاخص کل و قیمت سهام بودیم که منجر به سبز شدن بسیاری از نمادهای بورسی گردید. کارشناسان همواره بر این باورند که افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام ایران می‌تواند به رشد ارزش شرکت‌ها و رونق بازار کمک کند. این تغییرات ممکن است انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری ایجاد کند.

رنگ سبز در بازار بورس نشان‌ دهنده افزایش قیمت فعلی سهم نسبت به قیمت قبلی آن است. این تغییر رنگ نمادها به سبز، بیانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است و می‌تواند نشانگر اعتماد بازار به آن سهام و بهبود وضعیت مالی و عملکرد شرکت مربوطه باشد. بنابراین، بازار سهام طی این مدت با رشد شاخص کل و افزایش قیمت برخی از سهام، روند مطلوبی را تجربه کرده است که می‌تواند بازتاب بهبود اوضاع اقتصادی و صنعتی شرکت‌های بورسی باشد.روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود.

​با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود. معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۱۱ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، فملی، وبملت، شپدیس، شستا، وغدیر و شپنا تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۵ آبان ۱۴۰۳

نقشه-بازار
 

تابلو معاملات بورس ۵ آبان ۱۴۰۳

 
وضعیت بازار بسته 
شاخص کل ۱,۹۹۵,۲۷۳.۳۴ ۲۴۳۷۱.۴۸
شاخص کل (هم وزن) ۶۶۱,۱۰۶.۵۳ ۵۴۶۹.۲۴
ارزش بازار ۶۳,۸۴۲,۹۳۰.۷۶۳ B
اطلاعات قیمت ۱۴۰۳/۰۸/۰۵ ۱۲:۳۸:۳۷
تعداد معاملات ۱۵۸,۶۱۵
ارزش معاملات ۵۰,۹۸۰.۰۳۹ B
حجم معاملات ۷.۶۲۳ B
 
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند رشد افزاشی شد تا با رشد ۵۴۶۹ واحدی به ۶۶۱ هزار و ۱۰۶ واحدی رضایت دهد. در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۲۴ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۳,۸۴۲,۹۳۰.۷۶۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۰,۹۸۰.۰۳۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۶۲۳ میلیارد سهم است.
 
نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز کگهر، آریا، خاور، سامان، فزر، حسینا و وسپهر هستند.

خبرهای بورسی در ۵ آبان ۱۴۰۳

در جلسه صبح امروز ناشران بزرگ در سازمان بورس، بخش اول بسته بهبود بازار که در جلسه روز پنجشنبه هیئت مدیره سازمان و مدیران عامل ارکان و نهادها نهایی شده بود، معرفی شد.

 حمایت مشترک حقوقی‌های بزرگ از بازار سرمایه

محمود گودرزی که در نشست صبح امروز رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با ناشران بزرگ حضور داشت، گفت: پس از نشست صبح امروز در محل سازمان بورس، اکنون جلسه مشورتی ناشران بزرگ در بورس تهران در حال برگزاری است. برداشت کلی جامعه این است که در حال دوری جستن از ریسک‌های سیستماتیک هستیم. در هفته جاری جلساتی را به صورت مستمر برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم گام‌های بلندی را به سمت تغییر جو روانی بازار برداریم.

۹ مجمع الکترونیک با دیما در مهر ماه برگزار شد

سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: ۹ ناشر مجمع صاحبان سهام خود را به صورت الکترونیک از طریق درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک (دیما) در مهر ماه امسال برگزار کردند.

سیستم فعلی عرضه خودرو ناکارآمد است

میثم ظهوریان با بیان این‌که راه‌کاری بهتر از عرضه در بورس کالا برای بازار خودرو وجود ندارد، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند تقاضای کاذب را از بین ببرد و به تدریج متقاضی خودرو را به متقاضی به واقعی تقلیل دهد. سیستم فعلی عرضه خودرو ناکارآمد است مثلا در عرضه اخیر نزدیک به ۳ میلیون نفر ثبت نام کردند حال این‌که به طور واقعی ۳ میلیون تقاضا در بازار خودرو در لحظه نداریم؛ این اتفاق نشان می‌دهد بخش زیادی از این تقاضا، کاذب و ناشی از فاصله قیمتی بین قیمت عرضه و نرخ بازار آزاد است که نتیجه این تقاضای کاذب، ایجاد اثرات منفی در بازار است.

کدخبر: 338993

ارسال نظر

 

آخرین اخبار