|
کدخبر: 333568

مترو تهران در ۵ ایستگاه پر تردد توقف ندارد | تعطیلی موقت است؟

دبیر شورای ترافیک استانداری تهران از بازسازی و بهبود زیرساخت‌های خطوط ریلی خط یک متروی تهران در محدوده ایستگاه‌های شوش تا شهرری خبر داد. ابوالفضل دربانی با اعلام این خبر و اشاره به بهسازی زیرساخت‌های برخی از خطوط ریلی این خط مترو گفت: در ایام تعطیل، ناوگان حمل و نقل عمومی در ایستگاه‌های تعطیل مستقر شده و خدمات رسانی و جابه‌جایی مسافران با اتوبوس انجام می‌شود.

شهری مترو تهران در ۵ ایستگاه پر تردد توقف ندارد | تعطیلی موقت است؟

ابوالفضل دربانی؛ در مورد بازسازی فضای مترو اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت و ایمنی حرکت قطارها، ایستگاه‌های ترمینال جنوب، شهید بخارایی، علی آباد، جوانمرد قصاب و شهرری در روزهای جمعه سرویس دهی نخواهند داشت و تعطیل هستند.

گفت: طی هفته آینده با توجه به تعطیلات پیش رو طی روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و جمعه ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۶ شهریور ماه و روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۲، ۲۳ و ۳۰ شهریورماه خدمات دهی انجام نمی‌شود.

دبیر شورای ترافیک استانداری تهران عنوان کرد: برای رفاه حال مردم و شهروندان، هماهنگی‌های لازم با شرکت اتوبوسرانی، جهت انتقال مسافران از ایستگاه مربوطه انجام شده و وسایل نقلیه در این ایستگاه‌ها برای جابه جایی مسافران مستقر خواهند بود.

تایم کاری مترو تهران کرج؛ اطلاع از  ساعت باز و تعطیل شدن

برنامه ساعت کاری مترو تهران ۱۴۰۳ برای خطوط مختلف کمی متفاوت است؛ اما به طور کلی می‌توان ساعت شروع به کار تا تعطیلی مترو تهران در روزهای عادی را از ساعت ۴.۳۰ تا ۲۲:۰۰ در نظر گرفت. البته باید در نظر گرفت که ساعت کاری مترو شهر تهران جمعه‌ها و روزهای تعطیل در اغلب خطوط ۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ است.

ساعت شروع به کار مترو تهران؛ مترو چه ساعتی باز می‌شود؟

ساعت باز شدن مترو تهران در خطوط غیرانشعابی (معمولی) مترو در روزهای عادی در اغلب خطوط ۴:۳۰ تا ۵:۳۰ صبح است؛ اما یک مورد استثنا خط ۵ بوده که آن هم فقط برای خط کرج (گلشهر) به تهران (صادقیه) راس ساعت۴:۳۰ حرکت کرده و عکس این مورد یعنی خط صادقیه به گلشهر آن، از روال معمولی ساعت حرکت پیروی می‌کند. این ساعات برای روزهای عادی است و در ایام تعطیل ساعت کاری مترو تهران متغیر خواهد بود.

ساعت تعطیلی مترو تهران؛ مترو تا چه ساعتی باز است؟

ساعت پایان حرکت مترو نیز برای تمام خطوط غیرانشعابی (معمولی) مترو در روزهای عادی راس ساعت ۲۲:۰۰ یا ۱۰ شب است؛ لبته این بدین معنا نیست که مترو راس این ساعت بسته می‌شود، بلکه آخرین قطار  مترو تهران ساعت ۲۲شروع به حرکت کرده و بسته به میزان طول هر خط ممکن تا حدود ساعت ۲۳ به حرکت خود ادامه دهد. درباره ساعت پایان کار هم یک استثنا داریم و آن هم آخرین قطار خط یک است که از کهریزک به سمت تجریش از ساعت ۲۱:۴۴حرکت می‌کند. عکس این مورد از روال معمولی ساعت فعالیت مترو پیروی می‌کند.

ساعت کاری مترو تهران در روز جمعه و ایام تعطیل

ساعت کاری مترو در روزهای جمعه، تعطیل و حتی پنجشنبه کمی متفاوت است. در واقع به طور کلی  در روزهای تعطیل مترو حدود نیم ساعت دیرتر باز شده و فاصله یا تاخیر رسیدن قطارها نیز چند دقیقه‌ای بیشتر است. پس اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم، تمام خطوط مترو تهران کرج در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۶:۰۰ شروع به کار می‌کنند و تا ۲۲:۰۰ نیز فعال هستند. در خصوص ساعت کاری مترو تهران در پنجشنبه‌ها نیز باید گفت ساعت شروع به کار ۵:۳۰ صبح تا ۲۲:۰۰ شب است.

برنامه حرکت قطارها و ساعت کاری مترو تهران در خط ۱؛ تجریش کهریزک

ساعت کاری مترو تهران در خط 1 از ساعت ۴:۳۰ تا ۲۲:۰۰ در روزهای معمولی است. در روزهای تعطیل نیز قطارها نیم ساعت دیرتر یعنی ساعت 6 صبح حرکت خود را شروع می‌کنند. مدت زمان هدوی یا تاخیر قطارها در ساعات مختلف هم متفاوت بوده که می‌توانید جزئیات آن را در جدول زیر ببینید. در روزهای پنجشنبه نیز مترو تهران در خط 1 ساعت۵:۳۰ تا ۲۲:۰۰ شروع به کار می‌کند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها