|
کدخبر: 321368

بافت فرسوده/ساخت مسکن

اختصاص بودجه برای ایمنی بازار / ایمن سازی مغازه‌ها برعهده کیست؟

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده است که ایمنی مغازه های بازار برعهده مالکان است.

اقتصاد اختصاص بودجه برای ایمنی بازار / ایمن سازی مغازه‌ها برعهده کیست؟

مهدی چمران اعلام کرده است که شهردار منطقه ۱۲ از ما درخواست بودجه برای ایمن سازی بازار را کرده است اما باید گفت که ایمنی مغازه های بازار برعهده مالکان است.

رییس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورا با اشاره به درخواست مالکان مغازه های بازار برای اختصاص بودجه بمنظور ایمن سازی بازار گفت: شهردار منطقه ۱۲ در زمان تصویب بودجه خواستار اختصاص بودجه‌ای برای ایمن سازی بازار کرد که تا حدودی محقق شد؛ اما ایمن سازی مغازه‌های بازار بر عهده مالکان است.

مهدی چمران افزود: شهرداری هم به مالکان مغازه ها در بازار کمک می‌کند که در هماهنگی با میراث فرهنگی، نوسازی و بازسازی را انجام دهند.

ضرورت تدوین طرح جداگانه برای بازار تهران

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: وقتی وارد بازار می شوید، می بینید که بسیاری از کوچه ها و راسته ها سقف های موقت می زنند که نشان می دهد کسبه آمادگی همکاری دارند؛ اما بازار باید طرح جامع جداگانه داشته باشد که در گذشته این طرح تدوین شد و حتی می‌خواستند زیرگذرهایی را بسازند که عملیاتی نبود.

تخفیف ۹ درصدی برای تهرانی‌ها با پرداخت عوارض

مهدی چمران همچنین گفت: شهروندان اگر تا آخر سال عوارض را پرداخت کنند، مشمول تخفیف ۹ درصدی خواهند بود و اگر به سال آینده موکول کنند، مشمول جریمه خواهند شد.

رئیس شورا همچنین درباره توزیع قبوض عوارض سالانه در شهر تهران گفت: امیدوارم بودیم که قبوض عوارض زودتر از اسفند و حتی در تابستان به دست شهروندان برسد و بر همین اساس اصرار خواهیم کرد که سال آینده این قبوض زودتر منتشر شود.

مهدی چمران افزود: تأکید کرده بودیم که توزیع قبوض به صورت کاغذی نباشد اما دوستانمان درشهرداری اعلام کردند که همه شهروندان دسترسی به همه زیرساختهای مجازی ندارند با این حال اعلام کردند برای شهروندانی که در گذشته قبوض شان را اینترنتی پرداخت کرده بودند، قبوض کاغذی ارسال نشده است.

تذکر رئیس شورا درباره برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب

رئیس شورا همچنین باردیگر درباره برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در پایتخت تذکر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های عیدانه در تهران به ویژه در روزهای پایانی سال ، ترافیک را چند برابر می کند و بارها در شورا تذکر دادیم اما به تذکرها توجهی نمی کنند.

مهدی چمران افزود: باز هم در آستانه سال جدید نمایشگاه های پرمخاطب برگزار می کنند و موجب ناراحتی و عصبانیت مردم می شود و ما اعتراضات را شفاهی و کتبی اعلام کردیم.

با نزدیک شدن به پایان سال و شلوغی مراکز خرید و بازارها، بار دیگر مسئله ایمنی بازار بزرگ تهران مطرح می شود، بازاری که در روزهای پایانی سال، میزبان جمعیت میلیونی در بافت فرسوده و ناایمن خود است، در حالی که اگر خدایی ناکرده حادثه‌ای در طول روز رخ دهد قطعا اثرات مخرب زیادی خواهد داشت.

محدوده ۱۱۲ هکتاری بازار تهران را قطب اقتصادی کشور می‌نامند، بازار بزرگی که در مرکز تهران قرار دارد و مملو از آثار و اماکن تاریخی تهران است، بازاری با مراجعه کنندگان زیاد بگونه‌ای که براساس آمارهای مدیران شهری در روزهای عادی حدود یک میلیون نفر، در آن تردد می کنند، بازار قدیمی که هر روز ممکن است در گوشه و کنارش حادثه‌ای رخ دهد و جان فرد یا افرادی را به خطر بیاندازد، نکته مهم این است که همگان از مردم، کسبه و مسئولان از اهمیت بازار تهران و همچنان فرسودگی شدید بافت آن باخبر هستند؛ اما اقدامات برای نوسازی و ایمن سازی بازار، به فراخور حجم تهدیداتی که در آن وجود دارد، نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها