|
کدخبر: 323259

سفر/ مسافرت/ مسافرت نوروزی

آخرین وضعیت سفرهای هوایی در تعطیلات نوروز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کردند که از تاریخ ۲۴ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین، اعزام و پذیرش مسافران هوایی و نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور به نرخ رشد یک درصدی دست یافته است.

اقتصاد آخرین وضعیت سفرهای هوایی در تعطیلات نوروز

رضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، اعلام کرد که بر اساس اطلاعات دریافت شده از گروه آمار و اطلاعات هوانوردی، از آغاز عملیات نوروزی در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین، تعداد ۹۸۰ هزار و ۲۰۰ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی اظهار داشت: طی این مدت هشت هزار و ۳۹۶ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها انجام شده است.

نخجوانی با بیان اینکه دو سوم از مسافران و نیمی از از پرواز‌ها از دو فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و مشهد انجام شده است، گفت: این دو فرودگاه در مجموع میزبان نشست و برخاست چهار هزار و ۹۱۴ پرواز و اعزام و پذیرش ۶۱۵ هزار و ۹۵ مسافر بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور سه هزار و ۳۱۹ نشست و برخاست و ۳۹۸ هزار ۱۶۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است.

نخجوانی همچنین گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۲۱۶ هزار و ۹۳۵ مسافر و یک هزار و ۵۹۵ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد.

به گفته نخجوانی فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش ۷۶ هزار و ۸۷۰ مسافر و نشست و برخاست ۶۷۳ پرواز، فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش ۴۷ هزار و ۹۶۷ مسافر و نشست و برخاست ۴۲۴ پرواز و فرودگاه بین‌المللی تبریز با اعزام و پذیرش ۴۴ هزار و ۴۲۱ مسافر و نشست و برخاست ۴۱۲ پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داشته‌اند.

وی اظهار داشت: علاوه بر این متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام خمینی نیز به هزار و ۷۲۶ نشست و برخاست هواپیما خدمات کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه داده اند.

هزینه سفر به گرجستان چقدر می‌شود؟

گرجستان یکی از کشورهای ارزان‌قیمت برای سفر خارجی است؛ بنابراین از نظر اقتصادی گزینه خوبی را انتخاب کرده‌اید. در ادامه قیمت تور تفلیس را بررسی کرده‌ایم.

۴ شب اقامت در هتل Mika در یک اتاق دو تخته، ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرج دارد. این در حالی است که برای رزرو اتاق یک تخته در این هتل باید ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بپردازید.

قیمت اقامت در هتل Hotel Astoria Tbilisi (چهار ستاره) در اتاق دو تخته، ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در اتاق یک تخته ۲۳ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان اعلام شده است.

اگر قصد اقامت در هتل ۵ ستاره را دارید، می‌توانید هتل Radisson Blu Iveria را انتخاب کنید. ۴ شب اقامت در این هتل در یک اتاق دو تخته، ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد. اگر انتخاب شما اتاق یک تخته است، باید ۴۹ میلیون تومان برای آن هزینه کنید.

هزینه اقامت در دیگر هتل‌ها را با جزییات در جدول زیر بخوانید؛

قیمت تور ۵ روزه تفلیس

 

هتل درجه ستاره دو تخته یک تخته کودک بدون تخت
Like Hotel Tbilis ۳ ستاره ۱۱,۲۰۰,۰۰۰ ۱۳,۱۰۰,۰۰۰ ۱۱,۲۰۰,۰۰۰
Atu ۴ ستاره ۱۱,۸۵۰,۰۰۰ ۱۴,۴۰۰,۰۰۰ ۱۱,۸۵۰,۰۰۰
Parma ۴ ستاره ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰,۸۰۰,۰۰۰ ۱۳,۱۰۰,۰۰۰
Hotel Astoria Tbilisi ۴ ستاره ۱۵,۷۰۰,۰۰۰ ۲۳,۵۴۰,۰۰۰ ۱۴,۴۰۰,۰۰۰
Ibis Stadium ۴ ستاره ۱۵,۷۰۰,۰۰۰ ۲۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۸,۳۵۰,۰۰۰
Holiday Inn ۵ ستاره ۲۰,۲۰۰,۰۰۰ ۳۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۹,۵۰۰,۰۰۰
Radisson Blu Iveria ۵ ستاره ۲۹,۱۰۰,۰۰۰ ۴۹,۰۰۰,۰۰۰ ۲۴,۷۰۰,۰۰۰
منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها