|
کدخبر: 323308

حقوق معلمان / حقوق فرهنگیان / افزایش حقوق معلمان / رتبه بندی معلمان

واریزی جذاب برای فرهنگیان / این معلمان حساب خود را چک کنند

در یک بخشنامه، معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد که پرداخت رفاهیات جدیدی به حساب معلمان صورت خواهد گرفت.

اقتصاد واریزی جذاب برای فرهنگیان /  این معلمان حساب خود را چک کنند

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: «معاون اول محترم رئیس‌جمهور بخشنامه‌ای را تحت عنوان مزایای جانبی کارمندان و پرسنل دولت برای اختصاص مبالغی در مناسبت‌های مختلف صادر کردند که طبق آن باید به همه کارکنان از جمله معلمان این مبالغ تعلق بگیرد. منتها با توجه به اینکه بودجه آموزش و پرورش بسته شده‌بود و بعد از آن این بخشنامه صادر شد و همچنین از آنجایی که اعلام شد این مبالغ از اعتبارات موجود پرداخت شود، نتوانستیم این کار را انجام دهیم.»

او ادامه می‌دهد: «پرداخت رفاهیات به فرهنگیان اصلاً عدد کمی نیست، چراکه مثلاً اگر برای فقط یکی از مناسبت‌ها قرار باشد به معلمان ۲ میلیون تومان پرداخت شود، به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که عدد خیلی بالایی می‌شود.»

فرهادی افزود: به همین دلیل این بخشنامه را در بودجه ۱۴۰۲ نتوانستیم اجرایی کنیم، اما خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۳ این مبالغ تحت عنوان «مزایای جانبی» پیش‌بینی شده‌است و علاوه بر کارمندان آموزش و پرورش به حساب معلمان نیز پرداخت می‌شود.

کار بزرگ دولت برای فرهنگیان / معیشت معلمان دگرگون می شود؟

محمد فتحی درباره اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و اهمیت آن اظهار کرد: پس از سال‌ها، رتبه‌بندی معلمان در این دولت به مرحله اجرایی رسیده است و این قانون منجر به اعتراضات برخی از معلمان شده است. اما ثبت، پیگیری و رسیدگی به این اعتراضات تا حدودی نارضایتی‌ها را کاهش داده است.

وی ادامه داد: «‌قطعا ارزش‌گذاری و رتبه‌دهی فعالیت معلمان و اعتلای منزلت و جایگاه اجتماعی آنان سبب افزایش بهره‌وری و کارایی در حیطه آموزش کشور خواهد شد.»

مدیر عامل کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران کشور ‌‌افزود: «تکریم جایگاه معلم در نظام رتبه‌بندی و توجه به منزلت اجتماعی معلم تراز سند تحول، باعث ارتقای شاخص‌های فرهنگی و معنوی شخصیت معلم خواهد شد. رتبه‌بندی معلمان در صورت بازنگری و رفع ایرادات کارشناسی گام مهمی در ارتقای کیفی دانش، مهارت، صلاحیت و تثبیت مرجعیت معلمان و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و کمک به معیشت و رفاه فرهنگیان خواهد بود.»
فتحی ‌ضمن قدردانی از رئیس‌جمهوری بابت تخصیص بودجه با توجه به مشکلات اقتصادی و پولی و تحریم‌ها، گفت: «این کار ایشان نشان‌دهنده توجه به آموزش و پرورش و معلمان زحمتکش در نظام تعلیم و تربیت است. در کل تخصیص این اعتبارات با حجم مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، کار بزرگی است.»

مصطفی پردلی در صفحه ویراستی خود نوشت: با دستور وزیر آموزش و پرورش و تصویب هیئت مدیره مرکزی رتبه‌بندی برای تقدیر از دانشجو معلمان ورودی ۹۹ و ۹۸ دانشگاه فرهنگیان که قبل از فارغ التحصیلی به کلاس درس رفتند و ابلاغ تدریس دارند، امتیازی در رتبه بندی در نظر گرفته خواهد شد.به گفته وی میزان این امتیاز در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند، گفت: با رتبه‌بندی معلمان حقوق آنها از ۳ تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که به طور کلی هر معلم مشمول رتبه‌بندی ۳۰ درصد حقوقش مربوط به رتبه‌بندی می‌شود.

علیرضا منادی در توضیح آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: امروز یک میلیون معلم در حال رتبه‌بندی هستند و رتبه‌های آنها تعیین شده است؛ این قانون یکی از افتخارات مجلس یازدهم است که بعد از ۱۲ سال که از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می گذرد، این قانون را به تصویب رساند.

وی اضافه کرد: در این قانون رتبه‌بندی برای یک میلیون معلم پیش‌بینی شد که برای آنها ۵۰ همت منابع پیش‌بینی شده است اکثر معلمان رتبه‌بندی شده و اعتراضات هم مورد رسیدگی قرار گرفته که در نتیجه آن برخی از معلمان مشمول افزایش رتبه نسبت به قبل و برخی دیگر با تنزل مواجه شده و بعضی هم تغییری نداشتند.

 

منبع: روزنو
  • ناشناس ارسالی در

    آقا این معلمین این مملکت بدبخت ترین آدم های روی زمین هستند تو رو خدا معلم نشید ش رمنده خانواده میشی. کمترین مزایا رو داری

  • ناشناس ارسالی در

    شما کار بزرگ انجام می دهید پس چرا رتبه بندی برای ۷۰ هزار بازنشسته ی ۱۴۰۰ انجام نمی دهید

  • رمضانعلی شیرزادی لسکوکلایه ارسالی در

    باسلام خدمت شما .آیا لازم است دم به ساعت با تیتر های جوز واجور معلم ها رو به سخره بگیرید؟
    آیا جرأت دارید در باره یکی از ارگان های نطامی کشور چنین تیتری بزنید؟خواهش میکنم کمتر مارو تخریب کنید.از این تخریب کردن ها چه نصيب تان می شود؟

  • علی ارسالی در

    باز هفته معلم داره شروع میشه وعده و وعید ها هم شروع شد .شماها لطف کنید اون مبالغ ی که باید میدادید وبخشنامه هایی هم که با ید عمل می‌کردید رو وتو نکنید ممنون میشیم ازتون.باز ی پول گنده اومده میخ این از س ر تهش بزنید

  • عیسی ربیعی ارسالی در

    بسم‌الله الرحمن الرحیم
    با این اخ بار کذب ، مردم را مقابل معلم این قشر فق یر کشور قرار می دهید، چرا به شرکت نفتی ه ا کار ندارید ، غیر از کارت حقوق ، نفت کا رت ، کارت خرید کالا و دیگر هدایا را دار ند

  • نگار ارسالی در

    دست از سر معلم بردارید... کو کو کو. کجا کجا... پنجم و ششم و.... گذشت کو واریز. ح ق تثبیت و معوقه و.....

  • طاها ارسالی در

    سلام رتبه بندی معلمان بازنشسته ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ک تصویب شده بود را براحتی خوردن و جواب اعتراض انان را با چوب باتون دادن.دس ت مریزاد ب این دولت ومجلس .و وزارتخانه آ موزش وپرورش.۳۱ سال همسرم کلاس اول دبستان درس داد و حتی اگر استراحت پزشکی داشت سر کلاس بخاطر دانش آموزان ک از تدریس نمانن د حاضر میشد.ولی دست اخر هم پادش را بارتب ه محاسبه نکردن وهم حقوقش در بازنشستگی ان چه وعده داده بودن نشد.وزراتخانه هر روز و زیر عوض کرد ولی کاری برای معلمان ۱۴۰۰نکر دن.دست مریزاد بدولت ومجلس و وزرای آموزش وپرورش....

  • حسین ارسالی در

    تورم رفت روی ۶۰% ، مبلغ اضافه شده اثر خو دش رو از بین برد

  • ناشناس ارسالی در

    چرا فقط،شعار می دهید به خدا بس،کنید

  • مقدم ارسالی در

    فقط دروغ
    بعد از ۳۳ سال خدمت و رتبه ۴ ، چرا در حکم بازنشستگی ما خبری از رتبه‌بندی نیست . فقط برای معلمین پول ندارید
    این کشور تا به آموزش و بهداشت و امنیت نرسه هیچ وقت موفق نیست . والسلام

  • ناشناس ارسالی در

    بهتر بود تیتر رو حقی که معلمان ازش محروم شده بودند می زدی

  • رضا ارسالی در

    سلام
    وزارت آموزش و پرورش نتونست حق تدریس دی بهمن اسفند ۴٠٢ شاغلین و بازنشستگان را واریز کنه، معوقه رتبه بندی سال ١۴٠٠را هم که ندادند، فوق العاده ویژه 50درصد برای تمام ادارات اعمال شد اما برای معلمان اعمال نکردند ، خیلی دیگر از مطالبات به حق فرهنگیان عزیز را پرداخت نکردند، به کدام وعدشون عمل کردند که این را عملی کنند.

  • امیر ارسالی در

    من با۳۳سال تدریس متاسفانه رتبه ۳هستم ،سن وات ومدرک تحصیلی که اصل معیاره ارزش ندار ه ،اما مقاله وکتاب که تمام همکاران خربدن دوالکی بود شده معیارمهم،خدامرگ بانیان رت به بندی ظالمانه بده که نان حرام سرسفره م علم اورد بیش از۹۰درصد مقاله وکتاب و..الک یه وازبیت المال حقوق حرام میگیره معلم ال گو!

  • مهدی ارسالی در

    زیادی ریخت وپاش نکنین چشمتون میزنند
    واریزی کارمندهای دیگه قبل عید هم چک کنید

  • حسن ارسالی در

    باز هم دروغ لطفا از پرداختی سایر ارگانها مانند وزارت نفت نیرو ..هم اطلاع رسانی ک نید مگر سایر وزارتخانه معاون پشتیبانی ند ارند

  • ناشناس ارسالی در

    در ایران برای همه پول هست فقط برای معلم ها نیست ؟؟؟

  • خانم معلم ارسالی در

    چرا هی آبروی معلم ها رو میبرین چه نفعی د اره براتون

  • ا.ک ارسالی در

    لطفا حکم رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰ ۰ را کامل وبرای همه صادر وپرداخت معوقات آنرا از فروردین ۱۴۰۰ واریز نمایید.برای ب ازنشستگان فرهنگی نیز رفاهیات جدیدی که بر ای معلمان درنظر گرفته اید درنظر بگیرید.ح قوق فرهنگیان بازنشسته حتا ۱۴۰۰ دیها به ۱ ۱ تومان هم نمیرسد ودرهفته ی اول ماه باتو جه به تورم وگرانی تمام می شود.فکری اساسی برای فرهنگیان بنمایید.اگرتعداد فرهنگیان زیاد است مبلغ کسور بازنشستگی آنها هم زی اد است؛ ازطرفی هیچ قشری هر ۹۰ دقیقه با ۳ ۵ الی ۴۰ دانش آموز سروکار ندارد، پس حقوق فرهنگی چه شاغل وچه بازنشسته باید از همه ی اقشار بیشتر باشد مثل همه ی دنیا.

  • m. d ارسالی در

    لعنت بر شما که این همه خبرهای فرهنگیان ر و تیتر می کنید....

  • محمدرضا ارسالی در

    سلام خب پس‌ مابازنشسته هاچی؟ماکارکنان دو لتی نبودیم ونیستیم؟

  • ناشناس ارسالی در

    ی بودجه اختلاس و خرج معلمان کنید ،اینقد نگین زیادنننن

  • فرهنگی ارسالی در

    خواهشن این مزخرفات را تکراری خبر جدید جلوه ندید دیگه دیدن این مزخرفات چندش آور شده واسمون

  • م ارسالی در

    مجلس یازدهم ودولت سیزدهم بایدازاینکه نیر وی رسته خدمات آموزش وپرورش شهروندان درجه 3محسوب نموده واقدامی دررابطه بامعیشت این قشرزحمتکش نکرده اندخجالت بکشند،چطورشاغل ین این رسته درانتخابات،راهپیمایی هاو.... تفاوتی باشهروندان درجه یک ندارندولی درحق وق ومزایاوبرخورداری ازمنابع مملکت وبیت ا لمال مملوک به حساب می آیندومحروم میشوند؟ تمامی دولت ها وادوارمجلس که دراین44سال ب ه رای مردم شکل گرفته وبرسراقشارآسیب پذیر دست قدرت وشلاق ستم کوبیده اندبایدشرمنده باشند.آیافقط معلمان درامرآموزش وپرورش فر زندان مردم متحمل زحمت میشوند؟آیاامورخدما تی مدارس درصرفه وصلاح امورآموزشی نمی باش د؟آیاخدمات ماخدمتگزاران تاثیرمفیددراین ر استاازخودبرجای نمیگذارد؟آیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ش رم براین خاموشی وچشم بستن هاومغفول گذاشت ن ها.اف

  • بابک ارسالی در

    چیزی که اجرا نمیشه چرا تینر می زنید .مگر بیکارید که به شخصیت و پایگاه اجتماعی و باروح وروان معلم وفرهنگی بازی می کنید. ت ا کی مسخره عام وخاص باید بشیم.

  • ناشناس ارسالی در

    هم تامین اجتماعی ها وهم معلمها برایشان ک ل وبلبلی شده ولی ما کارکنان جهاد کشاورزی که سالها برای سیر کردن شکم مردم درزمینه ا دامداری‌ها ووودویدیم ولی سفره خودمون د ر حال حاضر خالیه وکک کسی هم نمیگزد

  • ناشناس ارسالی در

    در همه جای دنیا حقوق معلم از حقوق دکتر و مهندس هم بیشتر است،بغیر از ایران ما که هیچ ارزشی برای معلم قائل نیست

  • محمدرضا ارسالی در

    سلام خب بنده اول مهر ۱۴۰۲بازنشسته شدم پس نه ازمعوقات اون شش ماهه خبری هست نه درست حسابی رتبه‌بندی اجرایی شده و الان هم که ۷ماه گذاشته است ازبازنشستگئ ازسنوات پاداش‌ خبری هست ودر ضمن روزبه‌روز هم ارزش ملی پولی کمتر میشه خب ماچه گناهی کردیم که شرمنده زن وبچه وخانواده بایدبشیم این واقعا به نظرتون عدالت هست

  • ‌معلم ارسالی در

    آقای وزیر هی دم از رتبه بندی میزنی مگرمع لمان بازنشسته معلم نبودند که با سختی کار کردند فقط معلمان امروز که اصلا کار بلد نیستند رتبه میخواهند معلمی که اصلا نماز نمیخواند روزه نمیگیرد شغل دومش که فروش ل وازم بهداشتی و آرایشی هست روی میز مدرسه میچیند شایسته رتبه بندی می باشد ولی معلم ی که در سرما در مناطق محروم بیتوته میکرد باید رتبه نگیرد مسئولین آموزش و پرورش ک لاه خود را قاضی کنید وبا عدالت کار کنید.

  • حامد حمیدیان ارسالی در

    سلام
    فرهنگیان همیشه چوب زیاد بودن خود را می خورند. و بهانه خوبی شده برای طفره رفتن دیکران

  • احمد ارسالی در

    دروغگو های بی وجدان
    عذاب الهی همی ن دنیا شما را فرا گیر

  • محمد ارسالی در

    تا به این عقیده ک چند هزار معلم داریم یه میلیون بدیم چ میشود این کشور هیچ زمان پیشرفتی نخواهد داشت مگر اینکه نسل جوان سکاندار کشور شود خوب اگه معلمی نباشد خوب در اینده رهبری، ریس جمهوری، وزیری، استانداری، فرمانداری، دکتری، مهندسی، دانشمندی و هیچ فرد باسوادی نخواهد بود، معلم یه سرمایه بلند مدت هست، اگر درست بکارین محصول خوبی هم برداشت خواهید کرد.....

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها