|
کدخبر: 319751

لیگ برتر / استقلال / نقل و انتقالات

شروع طوفانی استقلال / مهندس به تور افتاد

اگر استقلال بتواند قضیه پنجره نقل و انتقالات خودش را حل کرده و مجوز ثبت بازیکنان جدیدش را به دست آورد، نیم فصل دوم را حداقل تا اینجای کار با ۲ مهره جدید استارت می‌زند.

فوتبال شروع طوفانی استقلال / مهندس به تور افتاد

باشگاه استقلال توانست زمینه برای بازگشت رافائل سیلوا به ایران را فراهم کند و با این کار عملاً یک تیر را به دو نشان بزند چون هم صاحب یک مدافع امتحان پس داده شد و هم اینکه حالا می‌تواند خیال خودش را از بابت شکایت این مدافع برزیلی به فیفا به خاطر عدم دریافت مطالباتش راحت کند اما علاوه بر رافائل، استقلال از بازار جام ملت‌های آسیا هم دست خالی برنگشت و جلال الدین ماشاریپوف بازیکن موثر تیم ملی ازبکستان حالا یکی از سرمایه‌های آبی‌پوشان برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر و پیکارهای جام حذفی محسوب می‌شود. بازیکنی که اگر در استقلال هم مانند بازی ازبکستان- قطر باشد، قطعاً بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات آبی‌ها در میانه میدان حل می‌شود.

قصه از کجا شروع شد؟

جواد نکونام از تابستان امسال این بازیکن ازبکستانی را می‌خواست ولی شرایط برای آبی‌پوش شدن او در ابتدای فصل فراهم نشد و استقلالی‌ها مجبور شدند تا مهلت نقل انتقالات نیم فصل صبر کنند. آنها قبل از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دوباره برای جلال الدین ماشاریپوف پیغام فرستادند و این بار سیگنال مثبتی از او جهت مذاکره دریافت کردند و قرار شد قضیه در قطر دنبال شود.

توافق اولیه پس از صعود تیم ملی

نماینده باشگاه استقلال برای مذاکره با این بازیکن ازبکستانی راهی قطر شد و هماهنگی‌های لازم در رابطه با گفتگوها به عمل آمد. روز پنجشنبه یعنی فردای پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل سوریه و راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی، توافقات ابتدایی انجام شد و همه چیز به روز جمعه سیزدهم بهمن موکول گردید. در آن روز تفاهم بیشتری میان استقلال و ماشاریپوف شکل گرفت اما او شرط گذاشت که توافق نهایی فقط پس از پایان کار تیم ملی ازبکستان در جام ملت‌های آسیا انجام می‌شود و اگر ازبک‌ها حتی تا فینال هم بالا بروند، استقلال چاره‌ای جز منتظر بودن نخواهد داشت و این بازیکن چیزی را امضا نمی‌کند. در واقع کاملاً مشخص بود که جلال الدین ماشاریپوف می‌خواست از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شود و اگر با ازبکستان به مراحل بالاتری می‌رسید، احتمالاً پیشنهادات بهتری دریافت می‌کرد.

توافق در ساعت ۳ بامداد

برخلاف پلن طراحی شده توسط جلال الدین ماشاریپوف که البته نمی ‌توان در این رابطه به او تحت عنوان یک بازیکن حرفه‌ای هم خورده گرفت، ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی به قطر باخت و از گردونه پیکارها حذف شد. کار ازبک‌ها در جام ملت‌ها به پایان رسیده بود و به همین دلیل نماینده استقلال دوباره به هتل محل اقامت این تیم رفت تا با بازیکن مورد نظر جواد نکونام حرف‌های نهایی خود را بزند. حوالی ساعت ۳ بامداد یکشنبه ۱۴ بهمن به وقت تهران بود که توافقات صورت گرفت و به تهران اعلام شد که می‌توانند نام بازیکن ازبکستانی را به هواداران اعلام کنند.

شرط ویژه استقلال

اگرچه این بازیکن در جام ملت‌های آسیا حضور داشت و قاعدتاً به لحاظ جسمانی سلامتی دارد ولی باشگاه استقلال شرط گذاشته که تمام قواعد فیفا پیرامون جذب هافبک ملی‌پوش ازبکستانی باید رعایت شود و به همین خاطر عقد قرارداد با جلال الدین را صرفاً منوط به قبول شدن این بازیکن در تست پزشکی کرده است. قرار شده ماشاریپوف اینجا در تهران به ایفمارک برود و در صورتی که همه چیز به لحاظ پزشکی درست بود آنگاه قرارداد ببندد. نکته اینجاست که استقلالی‌ها تاکید دارند هیچ پولی به بازیکن ازبکستانی مد نظرشان نپرداخته‌اند و همه چیز به پس از دریافت گواهی سلامت پزشکی در تهران موکول شده است.

حضور مقابل صنعت نفت

استقلال در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف صنعت نفت آبادان برود و برخی از عوامل نزدیک به تیم معتقدند با توجه به اینکه جلال الدین ماشاریپوف کاملاً در شرایط بازی قرار دارد و فقط باید به لحاظ تاکتیکی با سایر نفرات استقلال هماهنگ شود، اگر مشکل پنجره نقل و انتقالاتی حل شده و او بتواند قراردادش را ثبت کند، از همان بازی مقابل صنعت نفت در فهرست ۱۸ نفره قرار خواهد گرفت و نکونام در صورت تمایل می‌تواند از او بهره ببرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها