|
کدخبر: 314770

ورزش همگانی / تهران / آلودگی هوا

هشدار جدی به تهرانی‌ها / در این مکان ها ورزش نکنید

رییس فدراسیون پزشکی، گفت: توصیه این است که در شرایطی که هوا آلوده است مسابقات ورزشی در فضای باز برگزار نشود و افراد از انجام فعالیت بدنی در فضای باز پرهیز و به ورزش کردن در منازل و سالن‌های سرپوشیده، مبادرت کنند.

ورزش هشدار جدی به تهرانی‌ها / در این مکان ها ورزش نکنید

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن هشدار نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز به دلیل کاهش چشمگیر کیفیت هوا، گفت: توصیه این است که در شرایط جوی اینچنینی، مسابقات ورزشی در فضای باز برگزار نشود و افراد از انجام فعالیت بدنی در فضای باز پرهیز و به ورزش کردن در منازل و سالن‌های سرپوشیده، مبادرت کنند.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن هشدار نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی در فضای باز به دلیل کاهش چشمگیر کیفیت هوا، گفت: توصیه این است که در شرایط جوی این‌چنینی، مسابقات ورزشی در فضای باز برگزار نشود و افراد از انجام فعالیت بدنی در فضای باز پرهیز و به ورزش کردن در منازل و سالن‌های سرپوشیده، مبادرت کنند.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود و با توجه به ماندگاری هوای پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه، آلودگی انباشت ذرات آلاینده هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در نواحی شهری و پرتردد و روند کاهش کیفیت هوا در سطح استان به‌ویژه تا صبح چهارشنبه (۱۵ آذر) مورد انتظار است.

در عین حال بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران روز پنج‌شنبه (۱۶ آذر) با نزدیک شدن سامانه و بروز ناپایداری ضعیف در بیشتر نواحی استان افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

در همین رابطه دکتر غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با ایسنا، ضمن هشدار به افرادی که قصد دارند طی دو تا سه روز آینده در فضای باز ورزش کنند، اظهار کرد: از تبعات تنفس ذرات معلق کم‌تر از ۱۰ میکرون به بیماری‌های قلبی و ریوی، کاهش سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌ها، از بین رفتن بافت‌های ریه، آسم کودکان، مرگ و میر زودرس و سرطان می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: در وضعیت آب‌وهوایی نامناسب و کاهش کیفیت هوا به موجب آلودگی انباشت ذرات آلاینده هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در نواحی شهری بر برگزار نکردن مسابقات ورزشی و ورزش در فضای باز تاکید می‌شود.

ضرورت انجام فعالیت بدنی در منزل

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی بیان کرد: بر این اساس به افراد توصیه می‌شود که در فضای باز از انجام ورزش پرهیز کنند و اگر قصد انجام تمرین ورزش و فعالیت بدنی دارند در منزل یا سالن‌های سرپوشیده این مساله را مدنظر قرار دهند، همچنین در صورتی که قرار است مسابقه ورزشی برگزار شود، بهتر است در راستای لغو آن و برگزاری آن در موعد زمانی دیگری اقدام کرد تا سلامت ورزشکاران با خطر مواجه نشود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها