|
کدخبر: 87010

اختصاصی گسترش‌نیوز:

تیبا یک ماهه ۹ میلیون گران شد! / آخرین قیمت پراید در بازار

پراید و تیبا جزو ارزان‌ترین خودروهای بازار هستند اما گرانی این روزها گریبانگیر این دو خودرو نیز شده است.

گسترش‌نیوز: این روزها قیمت‌ها در بازار خودرو سر به فلک کشیده و گویا قرار نیست این روند قطع شود. هرچند که روز گذشته قیمت برخی از خودروها کمی کاهش یافت اما به طور کلی روندی که در یک ماه گذشته طی شد به شدت افزایشی بود. این قضیه محدود به خودروهای داخلی نبود و گریبان خودروهای وارداتی را نیز گرفت. با نزدیک شدن به شب عید شرایط بازار خودرو هر ساله وخیم می‌شود و قیمت‌ها رشد می‌کند اما بعد از عید اوضاع آرام می‌شود.

در این میان دو خودرویی که مردم به شدت نسبت به قیمت آن‌ها حساس هستند همین پراید و تیبا است. پراید که به زودی قرار است از خط تولید خارج شود و تیبا به عنوان یکی از جایگزین‌های آن اعلام شد. در حال حاضر اگر بخواهید قیمت خودروها در بازار را بررسی کنید روی اکثر سایت‌های معروف آگهی قیمت‌ها به صورت توافقی نمایش داده می‌شود. چندی پیش نیز صحبت سر این بود که قیمت‌ها مجددا از سایت‌ها حذف شود تا شاید شرایط کمی آرام گیرد.

طی بررسی‌هایی که صورت گرفته در حال حاضر قیمت پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ به ترتیب ۶۲ و ۶۴ میلیون تومان اعلام می‌شود. یک ماه پیش در همین تاریخ قیمت پراید ۱۳۱ تقریبا ۵۹ میلیون تومان بود بنابراین نرخ این خودرو یک ماهه ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. در همین حال قیمت تیبا۲ و تیبا صندوق‌دار نیز به ترتیب ۷۷ و ۷۵ میلیون تومان است. تیبا صندوقدار ماه گذشته در همین روزها قیمتی نزدیک به ۶۶ میلیون تومان داشت. رشد قیمت تیبا بیشتر از پراید بوده و طی یک ماه اخیر تقریبا ۸ میلیون تومان گران شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها