|
کدخبر: 42639

گسترش نیوز از شب سال نو میلادی در آلمان گزارش می‌دهد

کشتی نور افشان با هزاران تماشاچی + تصاویر

یکی از جاذبه‌های شب سال نو میلادی در آلمان، کشتی است که هر ساله از رودخانه راین عبور می‌کند و در هنگام آغاز سال نو آسمان شهر را با رنگ‌های قرمز، سبز، آبی نور افشان می‌کند.

گسترش نیوز: هرسال، با پایان سال میلادی و آغاز سال نو، در آلمان جشنی همراه با نور افشانی و آتش بازی برگزار می‌شود. در نظر گرفتن تدابیر امنیتی برای حفظ امنیت و ایمنی مردم، شادی را در ذهن‌ها به یادگار می‌گذارد، مردم در این جشن با نیروهای امنیتی نهایت همکاری را می‌کنند و در یک روابط دو سویه در کنار رود راین آتش بازی و نور افشانی را تماشا می‌کنند.

salno1.jpg

در تدارک جشن

از اواخر نوامبر، مردم شهرهای مختلف آلمان به خصوص کلن هامبورگ برنامه خود را به شیوه‌ای می‌چینند که بتوانند در جشن سال نو شرکت کنند و شاهد آتش بازی باشند.

جشنی یک ساعته

امسال نیز از حوالی ساعت ۶ آرام آرام جمعیت به محل‌های برگزاری جشن آخر سال آمدند، یازده و چهل پنج دقیقه به وقت محلی جشن آغاز سال نو میلادی همراه با آتش بازی و نور افشانی شروع شد و تا دوازده و ۲۰ دقیقه شب به وقت محلی ادامه داشت .بعد از تماشای آتش بازی، رستوران ها و کافی شاپ ها محل تجمع خانواده ها و دوستان است.

salno2.jpg

کشتی نور افشان

یکی از جاذبه‌های شب سال نو میلادی در آلمان، کشتی است که هر ساله از رودخانه راین عبور می‌کند و در هنگام آغاز سال نو آسمان شهر را با رنگ‌های قرمز، سبز، آبی نور افشان می‌کند.

تدارکات جشن

نکته مهم در این جشن، حضور نیروهای امنیتی است، افراد عادی نیز می‌توانند در این جشن شریک باشند هرکس که دلش بخواهد می‌تواند خود آتش بازی کند به شرط آنکه در محلی که برای آتش بازی در نظر گرفته شده است و امکانات اطفاء حریق برای آن تدارک دیده شده است برود.

salno6.jpg

ایرانی پرچمش بالاست

تعداد ایرانی‌ها در بین مهاجرانی که در این جشن شرکت کرده‌اند بیش از سایر مهاجر‌ها به چشم می‌آید چرا که پای کوبی می‌کنند و به شکل گروهی در یک نقطه جمع شده‌اند. افغانستانی هایی که در ایران به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند نیز در این جمع هستند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها