|
کدخبر: 39947

آمار واردات و صادرات ایران چگونه است؟

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۵۳ میلیارد دلار واردات و صادرات تا پایان مهر ماه امسال در کشور انجام شد.

گسترش‌نیوز: فرهاد نوری دوشنبه شب در نشست فعالان اقتصادی کشورهای ایران و افغانستان در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صنعتی البرز افزود: از مجموع مبادلات تجاری کشور تا مهر ماه امسال، ۲۷ میلیارد دلار مربوط به صادرات و ۲۶ میلیارد دلار در حوزه واردات کالا بوده است.

saderat1-1.jpg

وی گفت: با وجود هجمه‌های دشمنان و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی، این میزان واردات و صادرات از کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تراز تجاری کشور بدون احتساب فروش نرخ نفت مثبت بوده است افزود: تنها در میزان صادرات صورت گرفته به کشور افغانستان طی هفت ماه گذشته شاهد رشدی ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

نوری گفت: با هدف توسعه بازاریابی و صادرات کالا به این کشور از طریق ایران تدابیری اتخاذ تا از ورود کالاهای بی‌کیفیت به این بازار جلوگیری و کالاها بر مبنای استانداردهای تعریف شده روانه بازار هدف شوند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز ما بیشتر بر روی کشورهای همسایه است ادامه داد: ایران با پنج بازار صادراتی ۷۰ درصد صادرات خود را پوشش می‌دهد و اگر بتوانیم به ۹ کشور پیرامونی این بازارها را توسعه بدهیم بیش از ۸۰ درصد صادرات مان را پوشش داده‌ایم.

نوری گفت: تحقق این مهم خیلی متاثر از تحریم‌ها نیست و به‌دست آوردن آن امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز ایران مشکلاتی در حوزه صادرات و واردات وجود دارد، اما ۲ کشور افغانستان و ایران برای گسترش مرادوات تجاری و اقتصادی خود آنقدر انگیزه دارند که این مشکلات بر این روابط آنها تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها