|

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | ETF اسپات بیت کوین

بیت کوین یک قدم به تایید ETF اسپات نزدیک شد

ترت می‌گوید، یک منبع نزدیک به SEC بر یک «مقاومت داخلی» در کمیسیون نسبت به تأیید ETF اسپات اتریوم تأکید کرده است. به گفته این منبع، در حال حاضر، یک پاسخ نه «سخت» به این پیشنهاد وجود دارد. با این حال، صادرکنندگان ETF و کارشناسان دیگر نسبت به راه‌اندازی چنین محصولی خوش‌بین هستند.

اقتصاد بیت کوین یک قدم به تایید  ETF اسپات نزدیک شد

پیش‌بینی راه‌اندازی بالقوه ETF اسپات اتریوم در هفته‌های آتی، به‌ویژه پس از راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت ‌کوین، این روزها به سرتیتر اخبار تبدیل شده است. در این میان، النور ترت (Eleanor Terrett)، گزارشگر فاکس بیزینس، در توییت اخیر خود، نظرات و انتظارات مختلفی را در مورد احتمال تأیید یا رد ETF اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده به اشتراک گذاشته است.

ترت می‌گوید، یک منبع نزدیک به SEC بر یک «مقاومت داخلی» در کمیسیون نسبت به تأیید ETF اسپات اتریوم تأکید کرده است. به گفته این منبع، در حال حاضر، یک پاسخ نه «سخت» به این پیشنهاد وجود دارد. با این حال، صادرکنندگان ETF و کارشناسان دیگر نسبت به راه‌اندازی چنین محصولی خوش‌بین هستند.

برای مثال، هیستر پیرس، کمیسیونر، معتقد است که این رگولاتور در مورد ETFهای اتریوم روش منظمی را اعمال خواهد کرد و انتظار می‌رود «اشتباه به تأخیر انداختن» را که در مورد ETF‌های بیت‌کوین رخ داد، تکرار نکند.

منبع دیگری بر انتظارات خود از راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم تا پایان تابستان تأکید کرد. به عقیده این منبع، عوامل مختلفی از جمله دیدگاه کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) درباره اتریوم به عنوان یک «کالا» و پیروزی برجسته ریپل در برابر SEC، مانع از برچسب‌گذاری دارایی‌های رمزارزی به عنوان اوراق بهادار توسط این رگولاتور می‌شود.

جان دیتون، وکیل ریپل هم با تکرار این اظهار نظر، گفت:

    با توجه به پیروزی اخیر ریپل و حکم دادگاه مبنی بر اوراق بهادار نبودن XRP در معاملات بازار ثانویه، گری گنسلر با نبردی دشوار مواجه است.

ETF بیت کوین چیست؟

در همین حال، یک صادرکننده ETF اسپات بیت کوین که برای ETF اسپات اتریوم هم درخواست داده، می‌گوید: «تأیید و راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت ‌کوین، SEC را وادار می‌کند تا ETFهای اسپات اتریوم را نیز تأیید کند.»

ETF یک صندوق قابل معامله در بورس و به معنای صندوق سرمایه‌گذاری است که قیمت یک دارایی را نمایندگی می‌کند. صندوق قابل معامله در بسیاری از صنایع و انواع مختلف دارایی‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، ETF های طلا سال‌هاست که در بورس کشورهای مختلف داد و ستد می‌شوند و قیمت آن‌ها تابعی از ارزش طلا هستند.

صندوق‌های قابل معامله در واقع محصولات مالی سنتی قانونی هستند که قابلت خرید از طریق اپلیکیشن‌های معاملاتی مخصوص خریداران خرد مانند رابین‌هود (Robinhood)، تریدینگ۲۱۲ (Trading۲۱۲)، فیدلیتی (Fidelity) و TD Ameritrade را دارند. محبوب‌ترین این برنامه‌ها، ایندکس‌های بزرگ سهام مانند شاخص S&P ۵۰۰ یا دیگر کالاها و دارایی‌های سنتی نظیر نفت و طلا را دنبال می‌کنند.

صندوق قابل معامله (Exchange-Traded Fund) یا به طور خلاصه ETF بیت کوین به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا بدون مالکیت یا مدیریت مستقیم بیت کوین (مثلا خرید و فروش و ذخیره آن در یک پول رمز ارزی یا ترید مستقیم در یک صرافی ارز دیجیتال)، از نوسانات قیمت آن سود کسب کنند. ای تی اف Bitcoin می‌تواند دارای خود رمز ارز BTC یا قراردادهایی مرتبط با قیمت بیت کوین باشد.

صندوق‌های قابل معامله رمز ارزی محصولات مالی قانون‌گذاری شده‌‌اند. به همین دلیل، به جای صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده، آن‌ها در بورس‌های کشورها مانند بورس نزدک (NASDAQ) یا نیویورک (NYSE) معامله می‌شوند. با این وجود، در آینده با کم رنگ شدن مرزهای میان اقتصاد سنتی و صنعت رمز ارزها، امکان دارد شاهد تغییراتی در این زمینه باشیم.

 

منبع: رمزارز نیوز
کدخبر: 318828

ارسال نظر

 

آخرین اخبار

پربازدیدترین