|
کدخبر: 334662

ادعای عجیب ترامپ | با مقامات ایرانی تلفنی مسائل را حل می کنم!

ترامپ که این روزها مشغول فعالیت‌های انتخاباتی در ایالت‌های مختلف آمریکا است، درباره تنش‌ها و اختلافات میان آمریکا و ایران و کره شمالی صحبت کرد و اعلام کرد که حتی از طریق تماس تلفنی نیز قادر به حل مشکلات و اختلافات است.

سیاست ادعای عجیب ترامپ | با مقامات ایرانی تلفنی مسائل را حل می کنم!

دونالد ترامپ اظهار داشت که در صورت پیروزی در انتخابات، قادر است بسیاری از اختلافات با ایران و کره شمالی را از طریق تماس تلفنی حل و فصل کند.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، در یک نشست خبری به بررسی موضوعات مختلف مرتبط با سیاست خارجی پرداخت.

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به بازدید رهبر کره شمالی از تأسیسات هسته‌ای این کشور و همچنین ادعا‌های غربی‌ها درباره ارسال موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند این مسائل را حل کند.

درحالی‌که در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، به دلیل ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیرو‌ی قدس سپاه پاسداران، خروج آمریکا از برجام، اعمال تحریم‌ها علیه ایران و... روابط آمریکا و ایران بیش‌ازپیش تیره‌وتار بود، ترامپ ادعا کرده است که می‌تواند «با تماس تلفنی» با ایران مسائل را برطرف کند.

وی در این باره گفت: «من می‌توانم تماس تلفنی برقرار کنم و بیشتر مسائل را حل کنم. ممکن است مجبور شوم چند دفعه دیدار هم داشته باشم.» انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کمتر از دو ماه دیگر و در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. نظرسنجی‌های مختلف از رقابت تنگاتنگ دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا حکایت دارد.

مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد فعلی حزب جمهوری خواه و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور فعلی و نامزد دموکرات در روز سه شنبه به وقت محلی با جنجال‌های گسترده‌ای همراه بود.

بر این اساس، ترامپ در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی منتسب به خود به نام تروث (Truth) اعلام کرد مذاکره دیگری با نامزد حزب دموکرات برگزار نخواهد شد.

ترامپ-و-هریس

این پیام پس از آن منتشر می‌شود که نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها از افزایش اقبال عمومی به هریس پس از مناظره روز سه شنبه حاکی بود. جدیدترین نظرسنجی رویترز – ایپسوس نشان می‌دهد اقبال هریس برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۴۷ درصد و ترامپ ۴۲ درصد است.

دونالد ترامپ پیش تر در ماه ژوئیه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نامزد وقت حزب دموکرات به مناظره پرداخت که توانست به طور مطلق در آن مناظره پیروز شود.

با این حال، هریس به دلیل اقبال عمومی در میان رأی دهندگان رنگین پوست، زنان، و نیز اقلیت‌ها در جامعه اکنون در وضعیت بهتری نسبت به ترامپ قرار دارد.  «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا بار دیگر برای پرونده انتخابات ۲۰۲۰ به دادگاه می‌رود.

دفتر بازرس ویژه آمریکا به تازگی کیفرخواستی را علیه رئیس جمهور سابق آمریکا در رابطه با ادعاهای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تنظیم کرده است.

این در حالی است که دیوان عالی آمریکا اخیراً تصمیم بر مصونیت بخشیدن به ترامپ از تعقیب قضائی گرفته است. بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در این باره تصریح کرد: کیفرخواست جدید حاوی همان اتهاماتی است که بر مبنای آن ترامپ را به امید داشتن به توطئه برای لغو نتایج رأی گیری انتخابات ۲۰۲۰ متهم می‌کند. ترامپ کیفرخواست جدید را رد کرد و گفته این کیفرخواست تلاشی برای منحرف کردن توجه رأی دهندگان آمریکایی از فجایع تحمیل شده بر این کشور از سوی دولت فعلی است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی اعلام کرد که این صرفاً تلاشی برای مداخله در انتخابات و منحرف کردن مردم آمریکا از فجایعی است که کامالا هریس بر ملت ما تحمیل کرده است، مانند تهاجم مرزی، جنایت مهاجران، تورم افسارگسیخته، تهدید جنگ جهانی سوم.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها