|

خیابان استقلال استانبول؛ پرهیاهوترین نقطه استانبول

کسب و کار خیابان استقلال استانبول؛ پرهیاهوترین نقطه استانبول

خیابان استقلال، یکی از زنده‌ترین خیابان‌های استانبول به شمار می‌رود که روزانه میزبان میلیون‌ها نفر از مردم محلی و گردشگران است. این خیابان سنگ‌فرش شده، فضای دلپذیری برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار دارد. خیابان استقلال به طول 1.5 کیلومتر بین میدان تکسیم و برج گالاتا واقع شده، پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متنوع است. از این رو  به‌عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ استانبول، روح و جان این شهر را به تصویر می‌کشد. اگر می‌خواهید تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از تلفیق هنر، تاریخ و زندگی مدرن داشته باشید، گشت و گذار در خیابان استقلال را حتماً در برنامه سفر به استانبول خود قرار دهید. همراه ما بمانید تا بیشتر با جذابیت‌های این خیابان آشنا شوید.

خیابان استقلال استانبول کجاست؟

یکی از خیابان‌های پررفت‌وآمد در قسمت اروپایی این شهر و در منطقه تاریخی بی‌اغلو، خیابان استقلال استانبول است. خیابان استقلال استانبول میدان تکسیم را به برج گالاتا متصل می‌کند. یکی از جذابیت‌های این خیابان، پیاده‌رو بودن آن و ممنوعیت تردد خودرو در آن است. این خیابان از میدان تونل در گالاتا شروع می‌شود و تا میدان تکسیم ادامه می‌یابد.

 تاریخچه خیابان استقلال

اگر تور استانبول را خریداری کردید یا به صورت شخص قصد بازدید از این شهر را  دارید، فراموش نکنید در خیابانی قدم بزنید که قدمت آن به دوران بیزانس بازمی‌گردد؛ یعنی زمانی که منطقه گالاتا تحت حاکمیت این امپراتوری بود و در واقع مستعمره جنوا شناخته می‌شد. در آن دوران منطقه‌ای که خیابان استقلال امروزی واقع شده، پراPera) ) نامیده می‌شد و دیوارهای دفاعی آن را احاطه کرده بودند. پس از استقرار امپراتوری عثمانی در استانبول، اهمیت تجاری این منطقه به شدت افزایش یافت، به طوری که اهالی هلند، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در این منطقه ساکن شدند. در قرن هفدهم، خیابان دو پراGrand Rue de Pera) )که محور اصلی برج گالاتا تا پادگان کاخ گالاتا بود، کم کم توسعه یافت و کلیساهای متعددی در آن ساخته شد.

هتل های ارزان خیابان استقلال

  • هتل پارما تکسیم استانبول:  این هتل ارزان در خیابان استقلال استانبول با 80 اتاق در محله بی‌اوغلو قرار دارد. علاوه بر این به ایستگاه متروی تکسیم نزدیک است و دسترسی آسانی به جاذبه‌های اصلی شهر دارد. 
  • هتل سیا سوئیت: هتلی در منطقه بی‌اوغلو و یکی از هتل‌های خیابان استقلال استانبول است. این هتل که با میدان تکسیم 800 متر فاصله دارد.
  • هتل مسر کاس: این هتل ۴ ستاره یکی دیگر از هتل‌های خیابان استقلال استانبول است که با نشستن در تراس اتاق‌ها چشم‌انداز زیبایی از شهر را پیش روی خود خواهید داشت.
  • هتل میروز: این هتل تنها ۸ دقیقه پیاده تا میدان تکسیم و همچنین تنها ۲ کیلومتر از برج گالاتا فاصله دارد. 
  • هتل نکست هوس: این هتل دارای ۱۲ اتاق مجهز به تلویزیون‌ و اینترنت بی‌سیم، گاوصندوق‌ مناسب لپ‌تاپ و میز کار است. 

جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول

برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های اطراف این خیابان، موارد زیر هستند:

  • برج گالاتا: این برج تاریخی در نزدیکی خیابان استقلال واقع شده و از بالای آن می‌توانید نمایی 360 درجه از شهر را که شامل منظره‌ای فوق‌العاده‌ای از شهر استانبول و دریای مرمره است را ببینید.
  • موزه مادام توسو: یکی دیگر از جاهای دیدنی خیابان استقلال است که در آن مجسمه‌های افراد معروف جهان را که از موم ساخته شده‌اند.
  • کلیسای سنت آنتوان: معماری خیره‌کننده‌ این کلیسای خیابان استقلال استانبول آن را به یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی در این منطقه تبدیل کرده است. نمای بیرونی این کلیسا سفید و قرمز است.
  • کوچه فرانسوی‌ها: این کوچه زیبا که معماری و طراحی آن به سبک فرانسوی انجام شده، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی خیابان استقلال است. این کوچه پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های رنگارنگ است.

 استانبول-یک

کافه‌های خیابان استقلال استانبول

برخی از معروف‌ترین کافه‌های این خیابان عبارت‌اند از:

  • کافه مانداباتماز: این کافه یکی از ارزان‌ترین و محبوب‌ترین کافه‌ها در خیابان استقلال است که بیشتر به قهوه‌ ترک‌های مرغوبش شهرت دارد.
  • کافه اسمر: یکی از باکیفیت‌ترین کافه‌های خیابان استقلال است که قیمت‌ خوبی هم دارد. اگر دوست دارید یک نوشیدنی را در فضای راحت و دنج میل کنید، این کافه یکی از بهترین‌ها است.
  • کافه مادو: یکی از کافه‌های زنجیره‌ای و معروف استانبول است که بیشتر به خاطر چای و دسرهای خوشمزه‌اش شهرت دارد.
  • کافه اربن: این کافه کوچک و دنج، فضای مناسبی برای استراحت و نوشیدن یک قهوه در دل شلوغی‌های خیابان استقلال دارد.
  • کافه رستوران کافکا نارگیل: این کافه علاوه بر قیمت‌های مناسب، فضای دلپذیری هم دارد، بنابراین اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از صرف یک نوشیدنی و یا خوردن یک وعده غذا هستید، می‌توانید به این کافه بروید.

بهترین رستوران های خیابان استقلال استانبول

برخی از معروف‌ترین رستوران‌های نزدیک این خیابان عبارت‌اند از:

  • رستوران ریحون: این رستوران که یک رستوران ایرانی در خیابان استقلال استانبول است، منوی کاملی از غذاهای اصیل ایرانی دارد.
  • رستوران 360: یک رستوران خوب در خیابان استقلال استانبول است که در واقع روی بام یک ساختمان قدیمی متعلق به قرن نوزدهم قرار دارد.
  • رستوران المدینه: در این رستوران انواع غذاهای لبنانی و ترکی سرو می‌شود و به همین دلیل طرفداران زیادی در بین گردشگران عرب زبان دارد.
  • رستوران تکسیم سوتیس: در این رستوران مجموعه‌ای از غذاهای سنتی ترکی و نوشیدنی‌های تازه را میل کنید.

 خرید در خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول پر از مراکز خرید متنوع است که همین آن را به یکی از بهترین جاهای این شهر برای عاشقان خرید تبدیل کرده است. برخی از معروف‌ترین مراکز خرید خیابان استقلال استانبول عبارت‌اند از:

  1. مرکز خرید دمیرورن: یکی از مراکز خرید استانبول است که ساختمان قدیمی آن معماری جذابی هم دارد.
  2. پاساژ هازوپولو: از قدیمی‌ترین مراکز خیابان استقلال است که در سال 1871 توسط یک تاجر یونانی ساخته شد.
  3. مرکز خرید ترکوز: از قدیمی‌ترین بازارهای این خیابان است که بیشتر به بازار خرده‌فروشی و عمده‌فروشی شهرت دارد.
  4. مرکز خرید بی‌اوغلو: یکی دیگر از قدیمی‌ترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید چهار طبقه بی‌اوغلو است.

استانبول-دو

دانیار سفر همراه شما در سفرهای داخلی و خارجی

در این مطلب به بررسی جامع خیابان استقلال استانبول، یکی از شلوغ‌ترین و پرهیاهوترین نقاط این شهر، پرداختیم. این خیابان 1.5 کیلومتری که از میدان تکسیم به برج گالاتا می‌رسد، نمادی از فرهنگ و تاریخ استانبول است و به دلیل کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متنوعی که دارد، فضایی دلپذیر برای گشت‌وگذار در این شهر محسوب می‌شود.

اگر قصد سفر به استانبول و بازدید از زیبایی‌های این شهر تاریخی را دارید، پیشنهاد ما سفر با یک آژانس مسافرتی مجرب است. دانیار سفر با سال‌ها سابقه درخشان در برگزاری تورهای خارجی به‌ویژه در مسیر ترکیه امکان پرداخت اقساطی را برای مسافران عزیز فراهم کرده است تا همه بتوانند بدون نگرانی از محدودیت بودجه به گشت و گذار و خاطره‌سازی بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان برگزاری تورها با شماره 02187700157 تماس گرفته یا به سایت مجموعه با نشانی https://www.danyarsafar.com سر بزنید.

نویسنده: رپورتاژ
کدخبر: 339241

ارسال نظر

 

آخرین اخبار