|
کدخبر: 318033

بیمه موبایل/بیمه گوشی/قیمت موبایل

قیمت بیمه گوشی سامسونگ / هزینه بیمه موبایل ۳۰ میلیونی چقدر است؟

هزینه بیمه موبایل بر اساس سقف جبران خسارت مالی و نوع مدل گوشی متفاوت است و بطور مثال برای یک گوشی با قیمت ۶۰ میلیون تومان باید حدود ۴ میلیون تومان هزینه بیمه بپردازید.

اقتصاد قیمت بیمه گوشی سامسونگ / هزینه بیمه موبایل ۳۰ میلیونی چقدر است؟

بیمه موبایل در شرکتهای مختلف با قیمت و مدل گوشی قیمت گذاری میشود ولی اکثر بیمه ها بطور معمول گوشی موبایل صفر و آکبند را بیمه میکنند و سقف تعهدات و کارشناسی قیمت در پرداخت حق بیمه متفاوت خواهد بود. در ادامه قیمت بیمه چند مدل گوشی سامسونگ با حداکثر تعهدات لازم را گردآوری کرده ایم.

سامسونگ Galaxy S23

مدل موبایل قیمت بیمه
۲,۲۸۹,۰۰۰ تومان
سامسونگ Galaxy S23 Ultra
۳,۲۷۰,۰۰۰ تومان
سامسونگ Galaxy Z Fold5
۴,۰۶۰,۲۵۰ تومان
سامسونگ  Galaxy A54
۸۷۲,۰۰۰ تومان
سامسونگ Galaxy S23 FE
۱,۴۲۵,۷۲۰ تومان
 

گوشی های گران قیمت و هوشمند برای بسیاری از جوامع جز کالاهای لاکچری محسوب می‌شود. افراد زیادی هستند که ماه‌ها برای خرید یک گوشی هوشمند با برند معروف پس انداز می‌کنند تا بتوانند این وسیله ارتباطی را تهیه کنند. آمارها نشان می‌دهد سرقت گوشی به حدی زیاد شده که اگر معقولانه برای حفظ و نگهداری وسیله خود  تصمیم نگیریم ممکن است در عرض چند ثانیه کل دارایی و پس اندازمان از دست برود و یک عمر خود را سرزنش کنیم. سال‌های اخیر شرکت‌های بیمه برای آسایش خاطر افراد بیمه‌هایی با عنوان بیمه موبایل در سبد بیمه‌ای خود دارند که از خسارت گوشی سرقت شده تا جبران صفحه ال سی دی شکسته شده خدمات ارایه میکنند. البته این طرح‌ها و سقف پرداخت خسارت با توجه به ارزش گوشی موبایل متفاوت خواهد بود. مثلا دارنده گوشی با قیمت حدودی ۷ میلیون تومان برای بیمه موبایل خود حدود ۳۵۰ هزار تومان هزینه پرداخت خواهد کرد یا بطور مثال گوشی با قیمت ۸۰ میلیون تومان و پرداخت فرانشیز ۱۰ درصد حدود ۴ میلیون خواهد بود. همچنین با فرانشیز ۳۰ درصدی ۲/۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

سرقت-موبایل

برای درخواست خسارت باید گزارش مقامات انتظامی و قضایی مبنی بر  سرقت در سامانه همیاب ۲۴ ثبت شود و سپس پرینت این ثبت را به کلانتری ارایه کنید. (این مدارک برای اعلام و تأیید سرقت به اپراتورهای فعال در کشور استفاده می‌شود.) ارائه جعبه و تمام لوازم جانبی مربوطه مانند شارژر، کابل شارژر، هدفون، قلم هوشمند، بند ساعت هوشمند و غیره الزامی است. در غیر این صورت، خسارت قابل پرداخت نخواهد بود. در صورت وقوع خسارت کلی یا سرقت، بیمه‌گذار موظف است رجیستر گوشی را به مالکیت بیمه‌گر انتقال دهد. در غیر این صورت، شرکت بیمه هیچ تعهدی در خصوص پرداخت خسارت نخواهد داشت. ارائه فاکتور خرید مورد نیاز است. پس یادتان باشد که فاکتور خرید موبایل رو هیچ وقت دور نیندازید. ارائه مدارک و شواهد کافی مبنی بر وقوع سرقت شامل فیلم دوربین‌های مداربسته محل وقوع سرقت و استناد به محل رخداد ضروری است. ارائه مستندات و شواهدی مانند فیلم و گزارش محلی که نشان دهنده وقوع است.

روش محاسبه پرداخت خسارت

روش محاسبه بیمه موبایل به این صورت است که ابتدا ارزش کالای بیمه شده با نرخ بیمه ضرب می‌شود. سپس این عدد به هزار تقسیم می‌شود و در نهایت، با مالیات ارزش افزوده جمع می‌شود. در بیشتر موارد، گوشی‌های جدید تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. بیمه موبایل شامل پوشش سرقت نیز می‌شود و در صورت دزدیده شدن گوشی، فرد می‌تواند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی خسارت خود را جبران کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها