|
کدخبر: 320390

قیمت دلار/قیمت سکه/بازار ارز

پیش بینی قیمت امروز دلار در ۲۵ بهمن

در روز سه‌شنبه، قیمت دلار نوسان افزایشی محدودی داشت. معامله‌گران بازار ارز اعتقاد داشتند که سیاست‌گذار برای حفظ ثبات در این بازار با ارزپاشی ذخایر دلاری کشور را به آتش کشیده است. از جانبی، با وجود ثبات قیمت دلار، قیمت سایر ارزها در این روز افزایش یافت و قیمت پوند به ۷۰ هزار تومان رسید.

اقتصاد پیش بینی قیمت امروز دلار در ۲۵ بهمن

در چهارمین روز هفته، قیمت دلار با تحرکات محدود در منطقه‌ای مشخص نوسان داشت. این نوسانات قیمت در حالی رخ داد که روند عرضه و تقاضا در تعادل بود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، سیاست‌گذار مسئول ایجاد هر روندی در بازار ارز و قیمت دلار است، که البته فعلا شرایط باثبات و آرامی در بازار ایجاد کرده است؛ علاوه بر آن، شرایط آرام سیاسی در منطقه نیز سیگنال خاصی به بازارهای مالی نمی‌دهد.

برخی از کاهشی‌های بازار معتقدند با وجود تاکید کارشناسان بر روند صعودی قیمت دلار در پایان سال جاری، در روزهای آینده شاهد صعودهای شارپی در قیمت ارز نخواهیم بود. زیرا که ورود پول به بازار سخت است و شرایط اجتماعی نیز کشش پرش‌های بلند در مقطع زمانی کوتاه را ندارد.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال ۱۴۰۲

با توجه به روند افزایشی آهسته و پیوسته دلار و رفت و برگشت اسکناس آمریکایی در محدوده‌ای مشخص، فعالان بازار، ماندن در نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی و افزایش محدود در کانال مذکور را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند کاهش‌های محدود قیمت دلار، در واقع استراحت در روند صعودی است.

در همین راستا، کارشناسان اقتصادی افزایش نرخ بیکاری،‌ ورشکستگی موسسات مولد و ایجاد رانت را از تبعات سیاست کنترل قیمت دلار می‌دانند و معتقدند با جمع شدن فنر قیمت‌ها، نمی‌توان به کمک تزریق میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی، تورم را مهار کرد. کارشناسان بر این باورند که نمی‌توان شعار واقعی شدن و تعدیل نرخ ارز را داد، ولی سال‌ها به سرکوب و پایین نگه داشتن مصنوعی آن پرداخت.

پوند ۷۰ هزار تومان شد

گفتنی است روند قیمت در بازارهای مالی  روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن در بیشتر ارزها افزایشی بود. درهم امارات در کانال ۱۵ هزار تومانی پیشروی کرد و با افزایش ۴۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۱۸۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن قیمت تتر ۷۰۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار گرفت.

پوند انگلیس با افزایش ۳۱۰ تومانی به کانال ۷۰ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۷۰ هزار و ۱۶۰ تومان معامله شد. قیمت یورو افزایش قیمت ۱۱۰ تومانی داشت و به قیمت ۵۹ هزار و ۶۷۰ تومان رسید.

دلایلی برای نوسان قیمت دلار در یک منطقه می‌تواند وجود داشته باشد. برخی از این دلایل عبارتند از:

1. تغییرات در عرضه و تقاضا: اگر عرضه و تقاضا برای دلار در یک منطقه تغییر کند، می‌تواند به نوسان قیمت منجر شود. به عنوان مثال، افزایش تقاضا برای دلار ممکن است باعث افزایش قیمت آن شود، در حالی که افزایش عرضه ممکن است باعث کاهش قیمت شود.

2. سیاست‌های مالی و پولی: تصمیمات سیاست‌گذاری مالی و پولی در یک منطقه نیز می‌تواند تأثیری بر روند قیمت دلار داشته باشد. تغییر در نرخ بهره، تغییرات در سیاست‌های پولی، تدابیر ارزی دولت و سیاست‌های دیگر می‌تواند باعث نوسانات در قیمت دلار شود.

3. شرایط اقتصادی: وضعیت اقتصادی یک منطقه نیز می‌تواند بر قیمت دلار تأثیر بگذارد. اگر اقتصاد یک منطقه رشد کند و شرایط اقتصادی بهبود یابد، قیمت دلار ممکن است کاهش یابد. به عنوان مثال، رشد اقتصادی، تورم، بیکاری و سایر شرایط می‌تواند تأثیرگذار باشد.

4. عوامل سیاسی و جهانی: عوامل سیاسی و جهانی نیز می‌توانند بر قیمت دلار تأثیر بگذارند. تغییرات سیاسی، تنش‌های جهانی، تحریم‌ها، رویدادهای بین‌المللی و دیگر عوامل می‌توانند باعث نوسان قیمت دلار شوند.

به طور کلی، قیمت دلار در یک منطقه به دلیل تأثیرات متعدد و پیچیده‌ای که در فرایند تعیین قیمت آن دخیل هستند، ممکن است نوسان کند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها