|

اتباع افغان به تله قانون افتادند | فروش مسکن به افغانستانی ها رسما ممنوع شد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد که قیمت‌های اجاره در تهران نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. او اظهار داشت: بازار مسکن در زمینه خرید و فروش در حال رکود کامل است و در نیمه دوم سال هیچ تحول قابل توجهی رخ نمی‌دهد؛ زیرا بر اساس تخمین‌ها، مدت زمان انتظار برای تبدیل شدن به خانه‌دار به ۷۰ تا ۸۰ سال رسیده است!

اقتصاد اتباع افغان به تله قانون افتادند | فروش مسکن به افغانستانی ها رسما ممنوع شد

در جلسه‌ی خبری امروز، کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، اعلام کرد که قانون الزام در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان، که نهایتاً توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد، سال‌هاست که وجود داشت. برخی از این تغییرات مربوط به حوزه‌ی مشاوران املاک بوده، به‌خصوص تبصره ۳ ماده ۱ که به تعرفه‌های مشاوران املاک مرتبط است. او با اعتقاد به این موضوع اظهار کرد که در آینده، جامعه احتمالاً از این قانون راضی خواهد بود.

وی افزود: چند سال است که بازار مسکن در رکود به سر می برد و رشد چندانی نداشته است. مسکن نتوانسته بازاری برای خودش فراهم کند و قشر آسیب پذیر ما از رده خرید مسکن تقریبا خارج شده است. امیدواریم در آینده با تولید مسکن به مقدار زیاد، نسبت عرضه و تقاضا متعادل شود.

گودرزی درباره حق‌الزحمه مشاوران املاک گفت: قبلا تعرفه ما بر اساس درصدی از فروش ملک بود. بنابراین شایع بود که مشاوران املاک باعث گرانی مسکن هستند البته واقعیت نداشت. در قانون  الزام آمده که ضریبی از ارزش معاملاتی به عنوان حق الزحمه دریافت شود. قصد قانون‌گذار این نبوده که حق‌الزحمه مشاوران املاک را پایین بیاورد بلکه نحوه دریافت قرار است تغییر کند. با سازمان ثبت و وزارت صمت جلساتی داشتیم که ضریب‌ها به گونه‌ای باشد تا تعرفه از آنچه هم‌اکنون است کمتر نباشد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره اینکه اگر مشاور املاک کمیسیون رارعایت نکرد چه اقداماتی انجام می‌شود؟ گفت: قانون‌گذار، اخطار، پلمب و سایر تنبیهات را در این موارد تعیین کرده است. حدود ۵۰ درصد کارهای ما به صورت نیابتی انجام می‌شود که در این زمینه منع شده‌ایم ولی نسبت به این مساله معترض هستیم و امیدواریم در قوه قضاییه حل شود.

خودنویس-املاک

سامانه خودنویس در آینده رضایتبخش نخواهد بود

وی درباره سامانه خودنویس و کاتب گفت: هیچکدام از سامانه‌ها قرار نیست حذف شود اگرچه معتقدم تعدد کارها مردم را دچار مشکل و سردرگمی خواهد کرد. باید یک سامانه واحد باشد و مردم تکلیفشان را بدانند. در سامانه کاتب فقط مشاوران املاک ورود می‌کنند که شناسه صنفی از طریق سامانه نوین شناسایی می‌شود. ولی در سامانه خودنویس در این بخش که متعاملین می‌توانند خارج از مشاوران املاک قرارداد انعقاد کنند در آینده رضایتبخش نخواهد بود.

گودرزی ادامه داد: ما با هر سامانه‌ای که مردم با آن راحت‌تر هستند موافقیم که به نظر می‌رسد سامانه کاتب در آینده اینگونه خواهد بود. نظر شخصی من این است که وقتی در سامانه خودنویس به مردم دسترسی می‌دهیم علاوه بر اینکه حقوق دولت ضایع می‌شود به افزایش مشکلات حقوقی دامن می‌زند.

اتباع-افغان

خرید و فروش مسکن برای اتباع ممنوع است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره ورود دولت به ساماندهی اتباع خارجی گفت: اولا بگوییم که اغلب اتباع انسان‌های خوبی هستند و افراد معتقد و نخبه هم در بین آنها نیست اما باید به آنها سر و سامان داده شود. باید اتباع حتما شناسه یکتا آنها در یک جایی مشخص شود و شناسایی شوند. خرید و فروش مسکن برای اتباع ممنوع است. معمولا اینها قراردادهای اجاره به صورت دستی منعقد می کنند که این هم تخلف است. برای این موضوع با دایره کفالت، وزارت کشور و نیروی انتظامی همکاری می کنیم تا در این زمینه هم به سر و سامان برسیم.

گودرزی بیان کرد: اتباع معمولا از طرق کسانی که امین آنها هستند قراردادها را به نام افراد ایرانی منعقد می‌کنند. اگر مساله ساماندهی حل شود دیگر نیازی به این نیست که قرارداد به نام افراد دیگری منعقد شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی برخورد با مشاوران املاک غیرمجاز گفت: تا کنون ۲۵۰۰ واحد غیرمجاز شناسایی و پلمب شده است. در شش ماهه ابتدای سال حدود ۸۰۰ دفتر املاک غیرمجاز را پلمب کرده ایم. ما نسبت به پلمب دفاتر بدون پروانه اقدام می‌کنیم اما از طرف دیگر متعاملین در سامانه خودنویس، خارج از دفاتر املاک، قرارداد منعقد می‌کنند. اگر این رفتار ادامه پیدا کند اقدامات آموزشی و زیرساختی برای صدور پروانه کسب مفهوم خود را از دست می‌دهد. دو نفر همدیگر را پیدا می کنند و قرارداد می‌بندند. بنابراین ما دسترسی به این موارد نداریم و هیچ نظارتی بر آن نخواهد بود.

منبع: تجارت نیوز
کدخبر: 338166
  • رضا ارسالی در

    به چه زبونی باید بگیم افاغنه را اخراج کنید کودنها

    • ماست‌مال ارسالی در

      هرچی زمین توی چابهار بود افغانیا خریدن ، حالا اگه تونستین بیرونشون کنید :))

  • عمید ارسالی در

    کل اتباع افغانی باید اخراج شوند باعث بیک اری ها، گران شدن مسکن ، انرژی ها ، و هزر ان مسائل دیگر در ایران شدند، هیچ‌خدماتی ندهید ، بعضی ها شناسنامه ایرانی میخرند م ا هیچ امنیتی نداریم من خودمم دیدم افغانی ها مسلح هستند هشدار

    • ناشناس ارسالی در

      علت کردی

  • ناشناس ارسالی در

    با کلمه سازماندهی اتباع با امنیت کشور با زی نکنید ‌. حضور اتباع در ایران ، چه با ساماندهی و چه بدون ساماندهی برای ایران خ طرناک است.چرا برخی نمی خواهند بفهمند.

  • بیژن ارسالی در

    دوردبر شرفت پزشکیان.

  • یک ایرانی ارسالی در

    ای بابا ، یه جا ازشون طرفداری میشه ، یه جا میگن باید برگردن ، ملت رو سرگرم این حرفا کردن و افعانیا هم با خیال راحت به زندگی و زاد و ولدشون میرسن

  • محمدصفرفعلی ارسالی در

    لطفا سری به اطراف بازار بزنید از شهرری ت ا میدان خراسان در تصرف افغانی هایی است ک ه شباهت زیادی به ایرانی دارند تمام کسبه ومیوه فروشهای شوش را افغانی تشکیل داده

  • ناشناس ارسالی در

    سلام لطف کنید اتباع را اخراج کنید چه خبر این همه افغان توی ایران واقعاً شک برانگیز نیست اینها همه دردسر میشن برای کشورمان فقط فقط اخراج افغانها

  • ناشناس ارسالی در

    همه جوره به ضرر مردم احمق کار می‌کنه سرمایه های مردم رو به باد فنا دادن

  • ایرانی ارسالی در

    از اول خرید املاک کشور ایران بنام افاغن ه ممنوع بود، تازگی ندارد اگر قبول شان دا ری که افغان آدم خوبی ست؟ ببرشان خانه پیش زن و بچه ات،زندگی و منزلت را با افغانها شریک شو( طبق توصیه بعضیا)

    • طه ارسالی در

      در باره افغان ها چرا این قدر متعصب شدی و لی در مقابل این همه بی حجاب در خیابان و در ملأ عام غیرت دینی نداری اعتراض کنی ؟ این همه افغانی ستیزی حتماً کار جاسوس های اسرائیل غاصب است شک نکنید. دشمنان اسلام می خواهند مسلمان ها به جان هم بیفتند که افتاده اند امثال شما هم آتش بیار معرکه هستید.

  • عباس ارسالی در

    همیشه قانون به نفع سرمایه دار ومسوله نمیشه کاری کرد

  • اسماعیل ارسالی در

    با سلام وتشکر از کسانی که بلاخره به فکر کشور ومملکت هستنداگر هرچه زودتر جلوی تجا رت افقانها در داخل کشور را بگیرند باز به تر می شود افقانها برگردن به کشور خو دشان وکشور خودشان را بسازند

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج افغان هرچه سری
    عتر باد انجام شود

  • عبدالله ارسالی در

    بنده ٧ پشت ایرانی متأسفم که با هوچی‌گرها ی بیگانه‌ستیز هموطنم. شیعۀ اثناعشري اهل هرجا باشد برادر دینی ماست که گاه از براد ر مادری نزدیکتره لذا شرعاً مکلّفیم نان و خانه را با مهاجر قسمت کنیم. دین ندارید باری از جهان متمدن آموزید؛ وحشیگری را کن ار نهید. ملک تو حداکثر تا دم درب خانه اس ت؛ نه بیشتر. پس تا وقتی کسی به چاردیواری ات نیامده نمیتوانی مانع وجودش در خارج ا ز خانه‌ات شوی. به تو ربطی ندارد یارو از کجا به شهر آمده؟ یادت باشد پایتخت هم کلا نشهر غربتی‌هاست؛ که یکیش خودتی. هو الرزا ق یعنی روزی‌رسان عادل و روزی مقدّر است: هیچکس نمی‌تواند مانع رزق شود مگر زورش به خدای والا می‌رسد؟ و السلام

    • ناشناس ارسالی در

      آقا عبدالله، شما چه ایرانی ای هستی که هن وز نمی دونی همه جای ایران، خانه و کاشانه ی ماست و خونه ی ما معطوف به چهار دیواری مون نمی شه. اسم مهاجر رو آوردی. مهاجر ی عنی کسی که یه روز به کشورش برمی گرده، نه کسی که چهل سال توی یه کشور جا خوش کرده. مهاجران صدر اسلام هم بعد از فتح مکه، هم گی به مکه و به خانه های خود بازگشتند و س ربار مردم مدینه نشدند. کسی که وجودش هیچ سودی برای مردم نداره و به کشور خودش برنم ی گرده، نامش مهاجر نیست

    • سعید ارسالی در

      اگه ایرانی هستی که واقعا باید تأسف خورد که تو هموطن من هستی..این چه طرز فکریه ای ن چه حرف بی منطقیه..کشور رو بی دروپیکر ب زاری هر کی خواست بیاد تو کشور هر کاری خو است بکنه بعد بگی مکه به خونت اومده..بخدا که شماها کشور رو به فنا میدید..خودتو ای رانی حساب نکن به اسم اسلام و مسلمانی امث اله شماها دارید هم مردم رو هم کشور رو به فنا میدید..

    • سعید ارسالی در

      هر چی مکافات سرمون میاد از خودیه..امثاله این املاکیها کارفرماها بخاطر منافع خودش ون دارن ایران و ایرانی رو بیچاره میکنن.. خیانتکارتر از اینجور افراد نداریم که بخا طر پول دارن شرفشونو میفروشن..مقصر خودمون یم که فقط بلدید بگیم اخراج اخراج یا دولت کاری بکن..خودمون باید به نیروی انتظامی کمک کنیم کاری کنیم که اینا تشریف ببرن..ه مین الآنم دارن صحبت میکنن و جلسه می‌زارن که تو چابهار طالبان بیاد سرمایه‌گذاری ک نه..ملت از خواب بیدارشید بخدا همین روند ادامه پیدا کنه در آینده ای نه چندان دور ایرانی وجود نخواهد داشت..بفکر آینده بچها مون باشیم بفکر امنیت بچهامون باشیم..

    • ناشناس ارسالی در

      این چه وضعش مسخره شو در آوردین یدفعه می گین میخاین بیرون کنید دوباره میگین سامان دهی میکنیم کم کم بهشون شناسنامه می‌دیم بعد ساماندهی براشون خونه می‌خریم شما مسو ولین مامردم و خر و احمق میدونین کمتر در وغ بگین ن شما جرات دارین بیرون کنین از ط البان میترسین نه اونا از ایران میرن آخه اگه برن اون پولهایی که دولت از بین ملل م یگیره چی همش باطل میشه کمتر دروغ بگین ه متون کلاش و دروغگو هستین

    • فاطمه ارسالی در

      تورو خدا بیرونشون کنید چ مجاز چه غیر مجا ز اینقدر زاد و ولد کردن که داریم توشون گ م میشیم واقعا هیچ کشوری مثل کشور ما بی د ر پیکر و بی صاحب نیس مملکت خودمون داره ازبین می‌ره مردممون دارن نابود میشن بیکا ری اوج خودشو گرفته در اثر بی کاری آمار ط لاق زیاد شده هی میگین بیرون میکنیم هیچ خ بری نیس دیروز تو خیابان کارگر شمالی کوچه خسروی اغذیه فروشی افغانی بود کار میکرد چرا بلوف میزنین میگین داریم بیرون میکنی م بیاین تو دماوند ببینید چه خبره ینی تو صد نفر آدم نود نفر افغانی دهتا ایرانی م یگن ایرانی تو کشورها هستن ایرانی دیگه هم شون نرفتن مملکتو خالی نکردن تورو خدا سرد ار مومنی زودتر اقدام کنید

    • ناشناس ارسالی در

      کم کم داریم روزگار فلسطینیان سرمون میاد ازاین بهتر نمیشه

    • M ارسالی در

      روزانه بیش از دو میلیارد لیتر مصرف آب اف غانیها تو ایرانه اونوقت حاضر نمیشن حق آب ه هیرمند رو که یکصدم مصرف آبشون تو ایران هست رو بدن. اینقدر نمک نشناسن. خواهشا ه ر چه زودتر اخراجشون کنین برن همونجا آب ب خورن. این تازه فقط یکی از هزاران مشکلاتی که دارن هست.

    • ساسو خانم ارسالی در

      ناراحتی ببرشون بهشون کاربده جاخاب بده اص ن ببرشون خونتون ،نفست ازجاگرم درمیاد،اصن خودت افغان هستی اومدی اینجا جای ی ایران ی کامنت میزاری عمو

    • ناشناس ارسالی در

      حرف مفت نزن ازحرف زدنت پیداست افغان هستی اگه خیلی دلت میسوزه خودت نونت و گوشتتو و مسکنتو وهمه چیزتوباافغان تقسیم کن

    • ناشناس ارسالی در

      تو ایرانی نیستی ببند دهنت رو

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی خری

    • ایرانی ارسالی در

      توایرانی نیستی تویه خائن وطن فروش وخود ف روشی خیلی دلت می سوزه افغانی ها رو ببرتو خانت

    • ناشناس ارسالی در

      دروغ نگو تو اصلا ایرانی نیستی

    • هادی انقلابی ارسالی در

      شما از اتباع افغان چه بهت رسیده که طرف داری می کنی .مردم بیچاره کرده اند. گرانی مسکن. نا امنی. ظاهر بد شهرهای ایران و..این ها از علل حضور بی حد و اندازه افغان ها هست.

    • ناشناس ارسالی در

      کاملا با طرز نوشتن مشخصه افغان هستی یعنی چه به ما ربط نداره وقتی پای هدر رقت هزی نه های کشور و ناامنی باشه ایران کشور منه و من حق اعتراض دارم

    • اسدآبادی ارسالی در

      میفهمی چی میگی ...هنوز گیر اینا نیافتاده ای تا بدونی چه خبره

    • ail ارسالی در

      افغان را ببر کنار زن و بچت بخوابون مگر نمیگی شیعه هستند نان را باید تقسیم کرد تو دلت به حال افغان نمیسوزه نگران رفتن اینا هستی و کساد شدن کارت

    • ناشناس ارسالی در

      ساکت شو

  • ناشناس ارسالی در

    آنچیزی خبرنگاری حرف نزن همه گرانی‌ها وبا زگرمیهارااملاک راهانداختن

    • پیمان طهماسبی ارسالی در

      آقا افغانها رو اخراج کنید
      این دوستان هم که عقیده دارند که ما باید نان مال خود را مهاجر تقسیم کنیم باید بدانند این حضرات به ظاهر دوست اگر قدرت بگیرند واویلاست

    • ناشناس ارسالی در

      مشه اینقدر حرف مفت نزنی اصلا تو چه کاره ی مردم ایران هستی

  • ناشناس ارسالی در

    این افغانیها تا کی توی این مملکت باید بتازند و بر سرما هوار شوند آهای مسولیت که تا نرفتی به پشت میز نمایندگی قول میدم با شماها هستیم این افغانی ها را برانید به سمت مملکت خودشان

  • حسن خطیبی نسب ارسالی در

    با عرض سلام و احترام
    باید به اطلا ع برسد از آنجائیکه که بنده سالهادر کار م شاور انلاک بودم عرض میکنم از نبود قانون قیمت گذاری که بگذریم ۸۰ درصد گرانی اجار ه و خرید و فروش به عهده املاکی هاست چون کارمزد براساس توافق با یکی ویا هردو طرف معامله وبه نرخ بسیار بالاتر اخذ و هیچا ث بت هم نمیشود اگر حسابهای صاحبان املاک و مشاوران در طول یک سال بررسی شود خود گو اه حقیقت است و اما موضوع فروش ملک به افغ انها و یا ... بشدت رواج داشته و با تقل ب در قولنامه ها هرروز هم بیشتر میشود کاف یست به اطراف شهرها و شهرکها سری بزنید

    • ناشناس ارسالی در

      برو بمیر

    • ناشناس ارسالی در

      سلام عرض ادب خدمت شما دوستان گرامی بنده از آخر سال 56در ایرانم تا سال 57دوبار رفتم به افغانستان وبرگشتم 13سال داشتم ودرسال 64در عملیات والفجر هشت فاو بصره با فرماندهی آقای محسن رضایی بودم کوچکترین خلافی نداشتم آیا بنظر شما چکار کنم یا شما بجای من بودید چکار میکردیم قضاوت کنید

  • حسین زاده ارسالی در

    اقاتله کجابوداین ازدزدی سرمایه آنها دفاع کرده
    براشون قانونی راه بازمیکنن

  • ناشناس ارسالی در

    باید اخراج بشن. دارن کشور رو نابود میکن ن

  • ناشناس راننده ارسالی در

    یه عده ای از ایرانی هابدبخت هم خانه وهم زمین وماشین وموتور سیکلت برای انها میخرند و‌ به نام خودشان ویا به نام زن هایشان میزنند الان دیشب افقانی ها رفته بودند روستای موسیان طوابه فلاورجان برای اجاره زمین های کشاورزی

  • ناشناس ارسالی در

    ایکاش قانونی وضع می شد که کلیه افغانها چه مجاز یا غیر مجاز از این کشور اخراج و رد مرز می شدند تا قبل از اینکه دست داعش و صهیونیسم از آستین افغانها بيرون بیاد

    • ناشناس ارسالی در

      بی شعور اگر همین افغانها که میگی نبود ال ان داعش اینجا بود..گروهی فاطمیون میگم

  • مردم ارسالی در

    انشاالله مردانه به حرفتون عمل کنید. خدا حافظ شما باشد.

    • ناشناس ارسالی در

      رد بشن یا نشن روزی شما نه کم نه زیاد می‌شود پس باید هر ایرانی که سالها در آمریکا هستند باید اخراج بشن
      خیر چرا کسی که خلاف کار هستند باید اخراج شود وتنبی هم شود

  • ناراحتم ناراحت ارسالی در

    خیلی دیر بفکر افتادید خیلی دیر بعد از چند سال حالا بازم بد نیست. سوال ان هایی که خانه خریدند که بسیار هم هستند و باز هم با ترفندهای مختلف این امر اتفاق م ی افتد. چکار خواهید کرد. در عمل هیچ

    • فرهاد ارسالی در

      برادر عزیز،شما،درست،می گویید،اون،چندملیو ن افغان،که،تا حالا خانه،خریدن،چه،میشود،پ س بادوز کلک،بازدوباره،بقیه هم خواهند خری د،تنها راه اخراج همه

    • ناشناس ارسالی در

      خونه اونا ک مال تو میشه اگر از گلوت پایین بره

  • ناشناس ارسالی در

    ممنوع بودعیرقانونی دارن میخرن فلسطین بش

    • ناشناس ارسالی در

      بسیار نابجاست که شیعه ی علی را با یهود م قایسه کنی انها هزاران جوان در سوریه قربا نی کردند تا مثلا شیعه در امان باشد

  • ناشناس ارسالی در

    خواسته مردم اخراج افغانیاس ولی ظاهرا ازاخراج خبری نیست فقط حرف از ساماندهیه.
    #اخراج افغانی

    • ناشناس ارسالی در

      داستان تعریف میکنه

  • حسین ارسالی در

    ممنون از مسئولین ایران..... کارگر ایرانی حقش این نیست وقتی سختیه برای ایرانی باش ه و زمان از سختی گذشتیم تبعه بیاد از یار انه ای که دولت برای کارگر ایرانی میزاره استفاده کنه و کارگر ایرانی بیکار باشه و برای کرایه خونش محتاج باشه درود بر مسئول ین

  • ناشناس ارسالی در

    هیچوقت حقوق ملت در نظر گرفته نمی شود فقط راه باز می شود برای دولت که راحت دست در جیب ملت کند وای از دست این دزدان سیری نا پذیر

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا خواسته همه مردم .ممنون از این قانون

  • Gh ارسالی در

    آقای مشاور املاک افغانی باید اخراج شود بدون هیچ پیش شرطی... اگر افاغنه خوب بودند در کشور خود باعث رشد شکوفایی می شدند خیانت بزرگ ورود بیش از ده میلیون افاغنه به ایران بود هر چه زودتر باید ایران را ترک کنند

    • ناشناس ارسالی در

      مگه ارث باباتو خورده

    • ناشناس ارسالی در

      چرا این قد نژاد پرستی اوناهم بنده گان خدا مجبورن که اواره شدن

  • ناهید ارسالی در

    خدارو شکر زودتر باید ممنوع میکردین انشاء الله هرچه زودتر تمامشون اخراج بشن راحت ب شیم

  • میثم ارسالی در

    لعنت بر شرف هرکی از افغان حمایت میکنه.

  • ناراحتم ناراحت ارسالی در

    در واقع حرفهای مردم کاملا درست وبحق پس کاری بکنید تا دیر نشده. که دیر هم شده. این همه دست به دست نکنید که عاقبت کار مشگل میشود

  • ناشناس ارسالی در

    خیابان ۱۸متری گلها شهرزاهدان یک منزل مزا یده ای را ظاهرا یک ایرانی از دادگستری بر نده شده و خریده ولی پشت این معامله یک اف غانی است مالک وخریداراصلی وپرداخت کننده هزینه خریدمنزل یک افغانی است

  • ناشناس ارسالی در

    یکی ازشهرهایی که می توان گفت ازمراکز مهم تجمع افغانستانی ها هست، شهر دلیجان دراستان مرکزی ست؟؟ اینها ازحدود بیش از 40 سال پیش دراین شهر آمدند وامروز وقتی درشهر قدم می زنی، بیشتر چهره افغانی ها رامیبینی که بعد از چندین سال اقامت دراین شهر چهره ایی شیک و مرتب (انگار دریکی شهرهای کره هستی) وصاحب خانه وخودرو ویک زندگی درخور یک ایرانی؟؟! مسئله اینجاست که اینها به گفته یکی از اهالی دلیجان، همه ی صف نانوایی ها راپُر کرده و ازصبح زود بازارشهر را خالی می کنند؟؟!!!! اینها با داشتن تعداد زیاد خانوار و فرزند، امکانات زندگی رابرساکنان شهرهای ایران ننگ کردند؟!؟ مسؤلین خواب وبی کفایت ومخصوصا حکومت ودولت، چه تصمیمی برای این معضل کردند؟!؟

  • ناشناس ارسالی در

    ما مردم ایران خواستار بیرون کردن هرچی زودتر افغانها از تمامیه شهرهای ایران هستیم چه مجاز چه غیر مجاز

  • ناشناس ارسالی در

    نه تنهامسکن بلکه همه چیزبایدممنوع بشه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام .اگر مثل کشور عربستان بنزین برای ما شین های شخصی لیتری 100هزارتومان شود.و نف ری 10میلیون تومان دولت ایران به مستأجران دهد،تمام آسیب های اجتماعی رفع میشود.ولی آنها که از آسیب های اجتماعی ارتزاق میکن ند،نمیگذارند ، وضع مردم خوب شود.

  • مجید ارسالی در

    این قانون برای مردم اجرا میشه
    اوق اف بدون وقفه در باقر شهر در حال فروش منز ل به افغانهاست
    چرا منزل ؟؟؟؟
    تا همسایه ها نتونن گذارش کنن و فکر کن ن مستاجر هستن
    اوقاف همیشه در حال خیانت به مردم هست

  • میران ارسالی در

    توروخدا پیام منو پخش کنید قسمتون دادم.رو ستای زیدشت طالقان پر شده از اتباع غیر مج از که دهیاری پشتشونه و زمین و ماشین میخر ن.بولله ظاهر و باطنشون یکی نیست.پسر ۳ سا له ی یکیشون با سنگ نوزاد منو زد فرار کرد پدرش هم انگشتش رو به شکل بدی به من نشون داد.همه ریختن تو کوچه انقدر جیغ زدم ولی لو ندادن کی بود.بولله نفرین میکنم کسایی رو که طرفدار افغانهان.الهی بحق جدم گرفت ار این قوم بشن

  • ج ارسالی در

    افغانها مثل کارخانه ای که ضایعات خود را دور میریزد ایران هم باید افغانها را مثل ضایعات دور بریزد

  • ناشناس ارسالی در

    پاره شدن از بس گفتن اخراج اخراج همه.یکی به دادشون برسه.

  • ایرانی ارسالی در

    پس اتباعی که در عرض این سه ساله خانه ومغ ازه وملک تو ایران خریدن چی میشه؟؟؟ هر چه توانستن معاملات را انجام دا دند تازه آق ایان به فکر افتادن می گذاشتید کل ایران ر و بخرند بعد به فکر می افتادید

  • ایرانی ارسالی در

    طالبان داره تو افغانستان منابع آنجا را م ی فروشد افغان های بی هویت هم تو ایران پر سه می زنند ومثل کنه چسبیدن به کشور ومردم ایران واین هم به خاطر بی تدبیری وبی مسو لیت بودن سران کشور ایران است
    که م ی خوان همه ی افغان ها را تو ایران جا بدن وسامان دهی کنندوبراشون دایه بهتر از ماد ر شدن برید مملکت و مردم مظلوم ایران رو از گرانی وبیچارگی نجات بدید ول کنید اتبا ع بیگانه را تا کی می خواهید طبل تو خالی باشید

  • بهمن ارسالی در

    برادر،خواست،ملت،اخراج،مجوز،غیرمجاز،افغان ها،هستش

  • ناشناس ارسالی در

    خاک توسرتون

  • ناصر ارسالی در

    مسئول،محترم،این،افغان ها،زندگی،ما،را تبا ه،کردن،نزاد مارا،خراب،کردن،حتی،ماراکتک م یزنن چون،کارت،دارن،ایا این حق مردم انقلا بی ایران،هست،برادر محترم،خواست،ملت،اخراج ،افاغنه بامجوز،هست،سامان دهی،دیگرچیست،بخ دا،ما ازدست اینا،عاصی شدیم

  • عباس قادری ارسالی در

    اول اینکه باز شاخه اتون میزنه افغان ها ا گر من میدونم والا افغان ها شرفشون بیشتر از ما ایرانیان هست من اگر انسان باشم کار ی با هیچکس که با من کاری نداره کاری نخوا هم داشت

  • ربابه ارسالی در

    سلام،کسی،نیست،به،داد،مامردم،برسه،بابا،20 ملیون،اافغان که،خوتان مجوز دارشان،کردین، میدانید،درسته،ما ایرانیان،را قورت،میدن،ب رادر اخراج،تمام افغان ها،مخصوصن،مجوزداره ا،خواسته،ملت،هست

  • پیمان ارسالی در

    آقای،رییس،جمهور شما،به ملت،میگویید،درای، برق،گاز،صرفه،جویی،کنید،بعدجریمه اش راماب ایدبدهیم،بخاطر،اینکه،افغانی،ها،هم،کولر،ا بی،دارن،هم،گازی،بیرویه،مصرف،میکنن،اونم،چ ندین،ملیون،خانواده،افغانی،برادر،عزیز،کار ومسکن،ایرانی،زحمتکش،را گرفته اند،مادرعذا ب،هستیم،چرا این،افغانی،بهاصطلاح،مجوز دار ،را بیرون،نمی،کنید،آقا اینها،نفوذی،هم هس تن،زنگ خطر،هوشیار،باشید

  • ناشناس ارسالی در

    افغانها در تمام امتیازات از ایرانیها اول ویت دارند چون مسئولین سرسختانه از آنها ح مایت می کنند چون مسئولین ما خودشان اتباع خارجی هستند

  • حسن ارسالی در

    اقایان محترم،کشور،چندین ملیون افغان که،ب ایک،تکه،کاغذ،مجوز دارکردین،مردم،ازهمه لح اظ،به ستوه آورده،اند،خودمان درتحریم هستی م،اینها،دارن،از خدمات،ما،یارانه ما ما به ره برداری،میکنن،بخدا،ازدست،اینا ذله،شدیم ،مشهد،شده پایتخت،اینا،قانون،حجاب رارعایت نمی کنن،چرا،اینا،رااخراج،نمیکنید

  • ناشناس ارسالی در

    فعلا که دولت ایران به دام افتاده هرچی مل ک وماشینه وشغله افغانها خریدن اشغال کرد ن کافیه تشریف بیارید شیراز شهرک کیان ابا د کرونی سیدصفری ببینید افغان هاچطورخونه خریدن چندطبقه توش حال میکنن مدام هم تعدا دشون بیشترمیشه تشریف بیاریدتانشونتون بدی م ازماست که برماست روز به روز بیشترمیشن چرااخراج نمیکنید

  • پزمان ارسالی در

    به،خدا،به،دین،خدا،قسم،این،افغانها،مخصوصن ،با مجوز،خیلیگستاخ،شدن،همه چی،ما،راگرفتن ،چرادولت،ازاینا حمایت،میکند،ما شهید،دادی م،چراافغان،به ما باید،زور بگوید،جناب همش ون را اخراج،نمایید،مردم،را عاصی،کردن

  • محمدحایری ارسالی در

    هرکس اجازه دهد افغان بیاید ایران ایرانی نیست دشمن ایران است بایدهمشان اخراج شوند

  • ناشناس ارسالی در

    اصلا معلوم نیست چه خبره، صدا و سیما که ب قول خودش بیننده نداره از افغانها حمایت م یکنه، برخی افراد از خانواده های شناخته ش ده و سمتهای مشخص ،از افغانی ها حمایت میک نند، از طرف دیگر هم عده‌ای درحال جمع آو ری واخراج آنها هستند ،ودر مقابل ،جایگاهه ایی درحال صدور ویزا واعطای کارت درقبال ص د میلیون تومان به صورت اقساط هستند ، اول لااقل تکلیف را مشخص کنید که بلاخره قضیه چیه؟ اینا برن یا بیان؟

  • علی ارسالی در

    اگر دولت،اقدامی،اخراج،افغانی،مجاز،و غیرم جاز،نکنن،مردم خودشان،تصمیم خواهند،گرفت

  • لیلا ارسالی در

    مشاوران املاک بیشترین تاثیرو توگرونی دار ن یه آشنایی بعدازکلی گشتن یه خونه برای خ ریدپیداکردباصاحب ملک توافق کردن رفتن امل اک که قولنامشو بنویسن املاکی گفته بود چر اقیمت بازاروبهم میریزی اگرمیخواستی به ای ن قیمت بفروشی بخودم میفروختی به چشم خودم دیدم طرف میخواست زمین بفروشه خودش زیرقی مت خریدبعدبااختلاف ۱۰۰میلیونی فروختش حتی خودشون کارت نمیکشن میگن مالیات برام میا د دومین عامل گرونی مسکن افغانیان هیچ تفا وتی بافلسطینیا نداریم مملکتو فروختین به افغانیا شدن اسراییل یخونه پیدانمیشه کارن یست نون نیست مدرسه نیست افغانیامثل بختک افتادن روزندگیمون مثل ویروس تکثیر میشن

  • محمد ارسالی در

    دولت

  • ناشناس ارسالی در

    مجازو غیر مجاز باید برگردن کشور خودشون و جودشون باعث بیچارگی ایرانه بسه ۴۵ س ال مهمانی تمام شد افقانیها برن طرف دا راشونم برن افقانستان یک مدت
    ۰

  • سیدعلی مشهد ارسالی در

    فروش خانه قبلا هم ممنون بوده ولی از شکاف قانون استفاده میکنن میان یه شرکت کاغذی راه میندازن شرکتی که اصلا وجود خارجی نداره بعد میان سند خونه رو بنام شرکت میزنن طبق اساسنامه شرکت اموال خریدا ی شده متعلق به شرکت و مدیر عاملش هست حالا شما بگرد دنبال پرتقال فروش

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج افغانی از ایران خالی بندیه

  • علی مراد عزیزی ارسالی در

    اتباع افغان شدند صاحب خانه. نماینده هم ب رای شهرک‌سازی آنها موافقت کرد فردا می‌شو د اسرائیل دوم. میخواهند جدا شوند افغانست ان دوم بسازند.

  • حسن ارسالی در

    سلام،اقایان محترم،مردم،خواستار،اخراج،افغ ان،مجاز هستن ما که،ندیدیم،کسی ردمرز،شده، باشد،دست هایی تو کار هست

  • ناشناس ارسالی در

    چ عجب .اتباع میرن افغاتستان کار میکنن ملک وزمین میفروشن میان ازتهران خونه می‌خرن یا شهرهای دیگه که دولت نباید اجازه این کار را ب اتباع بده دولت باید تمام اتباع افغانی را از ایران بیرون کنه وگرنه واسه خودمون دردسر میشه یهو میبینم دشمن درخانه هست وماگرد جهان میکردیم

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا که چهل سال بیشتر افغانها اینجا بود ن کدام دستی برای خرابی از آستین افغانی ب یرون آمده جز آبادی خدارو در نظر بگیرید د ر مورد روزی بخدا هر کس روزی خودشو میخوره نه کم نه زیاد هرچی مقرر شده همونه به گف ته امام علی

  • ناشناس ارسالی در

    رئیس اتحادیه ی مشاورین املاک اگه افغانها انسانهای خوبین خوب دخترتو بهشون بده بر د ارن ببرن ببینم این کاررو میکنی انگارهنوز پرشون نگرفتتت

  • ناشناس ارسالی در

    هههه مگه تا بحال قانکنی بوده ؟هر غیر ایرانی که یه وجب زمین بخره فقط سر کلاه رفته ، کلا ممنوع بوده 😂

  • ناشناس ارسالی در

    شما مشهدی ها و تهرانی‌ها خیلی سال پیش شهرتون را تسلیم افغانی ها کردین الان دارین خارج میکنید؟ این همه سال صبر کردین صداتون درنیومد. چی دارین میگین شماها یارو اومده اینجا کار پیدا کرده خونه خریده یا زمین خریده

  • ناشناس ارسالی در

    آخرایران مثل فلسطین میشود اگراخراج نشوند

  • ناشناس ارسالی در

    اینجا شد فلسطین دوم نا از طالبان می ترسیم

  • هانی ارسالی در

    به عقیده ای من اونهایی که کار میکنن بمان ن والا ایرانی جماعت شغل پشت میزو دفترو د ستک رو قبول داره حالا این وسط بنا و اینا بخواد باشه چنان قیمت بهت میدن برق دوفاز میندازی ولی کارکر افغان همون کارو با هم ون کیفیت چنان با قیمت مناسب تحویل میده ک یف میکنی درضمن خود ما ایرانی ها اگر حس م یکنیم افغان ادم نیست بره کشور خودش چرا ا یرانی ها ریختن تو کشورهای دیگه پس چیز عج یبی نیست افغان تو همه ای کشورها هست نه ت نها ایران چون اونم انسانه

  • احد یا حقی ارسالی در

    اگر دولت طالبان به هر خانواده افغانستان ی هزار متر زمین در پشت ديوارهای مرز شرق ی ایران بدهد یک نفر از اتباع افغانستانی در ایران نمانند و کلان بر می گردند و ایران هم می توانند در اباد کردن این زمی ن به مهاجرین خدمات بدهد

  • ناشناس ارسالی در

    افرین درود ب شرف نماینده و مسعولی ک اگاه هست و شعور داره ک ب خواست ملت توجه میکنه.و درود بر شرف دکتر پزشکیان.اتباع از دم باید برگرده وطن خودشون لطفا مجاز و غیر مجاز همه باید برن بیرون.خواهش میکنیم جدی بگیرید

  • ناشناس ارسالی در

    بشینیدتاافغانیهابروندخخ چندصباحی دیگرایر ان راتصرف کرده که الانم همه ی شهرهاپخش ش ده اندودرحال تصرفندومسولین چشمشان رابسته وخودشان را به اون راه زده اندوباآینده ی فرزندانمان و ایران وایرانی بازی میکنندب ایدخودمردم واردعمل بشوندتایک فکراساسی شو دتازه دارن سازماندهی وسروسامان دهی میکنن دافغانی هارو ...اگربیرونشان نکردندخودایر انی هابایدیکی یکی مهاجرت کنندوبروند این کشوربه دست مسولین بی فکروافغانیهاافتاده افغانهابروندبازقاچاقی میآیند چون مسولین کاری نمیکنندفقط شعارمیدهندتامردم راساکت کنند

  • ناشناس ارسالی در

    فقط حرفه حرف خواهشاً عمل کنیدچه مجاز چه غیر مجاز باید برگردن کشورشون انقد گستاخ شدن که دست به هرکاری میزنن هرکی هم طرفدا ر افغان ها هست خودشم بره افغانستان زندگی کنه فقط ایران رو ترک کنید

  • ناشناس ارسالی در

    حرف بیخود نزن باید همه از ایران برند
    افعانها چهل متر زبان درآوردن همه جا< br /> مهمانی تمام شد.

  • بیرانوند ارسالی در

    در حیرتم این میلیون ها افغانی چطور از مرز رد می‌شوند؟ مگه مرزبانی نداریم؟....وجود اینان بسیار خطرناک براي ایران است...حداقل ده درصد شان داعشی هستن که بموقع ضربات خودرا به کشور خواهند زد...که آنوقت دیر است

  • علی ارسالی در

    کار ندید خدمات ندید اجاره ندید خودشون بر می گردند افغانستان

  • ناشناس ارسالی در

    همش دروغ افغانهاروبیرون میکنن فقط حرفه ه مشون سرکارن همه جاهستن کی گفته ایناردمرز میشن چرامردم بدبخت سرکارگذاشتن یه دونه افغانی هم ردمرز نشده مردم باورنکنید

  • ناشناس ارسالی در

    مسولین اگه دلتون نمیادافغانهاروبیرون کنی دو دلتون به حالشون میسوزه اصلامیخوایدما ازایران بریم ومهاجرت کنیم ودودستی کشورمو ن روتقدیم اوناکنیم همینومیخواین ؟نمیشه ا صلاکاردرستی نیست که ماکشورمون روبااوناشر یک بشیم وباافغنیهازندگی کنیم میفهمیدیانه ؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    تازه اگه موندگاربشن بقیشونم که توکشورخودشون هستند میان ایران فکرآینده بچه هامون باشیدکه مادوتابچه یایکی داریم اونا ده دوازده تا دارن آینده بچا هامونوخراب نکنیدباافغان سروکله بزنندوهمه چی دست افغان بیفته وبچه هامون زیردست بچه های افغان بشن

  • ایران افضلی ارسالی در

    افغان ها ایقدربی غیرت تن وطن شونورها می کنن زن بچه شون می زارن میان ایران شایدسالها یا اصلا دیگه خانواده شونو نبین وقتی برای کشورشون عزیزاشون بی مسولییت وبی غیرتن .‌.ما ایرانی ها چه انتظاری داریم

  • ناشناس ارسالی در

    ای از خدا بی خبران اینقدر ظلم نکنید کارم ا سرتون میاد

  • قربانیان حقوق بشر هادی بذرافکن ارسالی در

    با درود و احترام به ملت شریف ایران ده میلیون تبعه افغانستان سرگردان مدیریت نشده در همه عرصه ها کشور برابر با چند استان کشور یا چند کشور حاشیه خلیج فارس ودست کم کم برای بیست میلیون در کشور افغانستان پول وکمک می فرستندیعنی هر دو سال نیم بارمالی اتباع برابر با کل بودجه مردم ایران است با این تفاوت که در کشور دیگری هزینه میشودوباعث گرانی وشکاف طبقاتی ومعضلات اجتماعی وگرفتن امنیت شغلی و فرصت های شغلی جوانان وترکیب جمعیت ایرانیان واز خون ونان وشکم کارگران واقشار آسیب پذیر وفقرا وتنگ دستان جامعه کارگری ایرانیان مایه گذاشته میشود

  • Ahmad ارسالی در

    اصلا ما اینجا نمیخواهیم خانه بخریم بدرد نمیخورد خانه در ایران اینجا حیف پول ما نکرده

  • ناشناس ارسالی در

    تراخدااخراج کنید.درخیابوناجولان میدن چراایناازیارانه بنزین ونان واب وبرق ......استفاده کنندوضعشون خیلی بهترازایرانیهاشده

  • ابراهیم ارسالی در

    ایران عزیزمان نیازی به افغان ندارد چه قا نونی و غیر قانونی ندارد باید همشان به کش ورشان برگردنند قانون باید طوری باشد که ه ر کس خونه و ماشین و کار به افغان ها بدهن د خونه مصادره ماشين هم مصادره می‌شود و ه ر کارگاه‌های که افغان ها را به کار بگیرد باید محکوم به حبس شود اگر خونه به افغان ها اجاره بدهد خونه باید مصادره شود

  • آریا ارسالی در

    ان شالله برن تو مملکت خودشون خریدو فروش کنن وجود افغانها تو این سرزمین دیگه بیشترازهمیشه خطرناک شده

  • سعید ارسالی در

    این همه سال غیر قانونی انجام شده. این همه افغان زمین ملک خریده اند با واسطه برخورد قاطعی نباشد. ادامه دار است

  • ایرانی ارسالی در

    آقای پزشکیان شما رو به خدا تمام افغانی های مجاز وغیر مجاز رو از ایران بیرون کنید تمام مشکلات ایران وایرانی ومسئولان حل می شه جرم وجنایت کم می شه آقای پزشکیان شما ب ملت قبل از انتخابات ریاست جمهوری قول دادین قبل از اینکه ایران بشه فلسطین وافغانی ها بشن اسرائیل همه رو بیرون کنید ملت ب شما اعتماد کرده

  • مهدی ارسالی در

    چرا کسی به فکر شیراز نیست افغانی آدمو له میکنه

  • هادی جمالی ارسالی در

    آقای مسئولان کشور بیدار شوید. تمام کشور را اتباع افغان گرفته اند. ما دیگه امنیت نداریم. بیرجند یه سری بزن بهترین خانه و ماشین دارند. تمام بازار را گرفته اند. اونوقت مردم مظلوم ایران نان شب ندارید شبها در پارک ها می خوابند. افغان ها تا کی می خواهند مهمان ما باشند. کشور شون جنگ نیست. برگردند کشور خود شون آباد کنند. ما خودمون مشکل زیاد داریم. اتباع باید باید اخراج شوند. هر نفر افغان ده تا پانزده بچه میاره. جمعیت شون بسیار زیادی شده. چند سال دیگه اینجا شده افغانستان دوم..مردم و مسئولان بیدار بشوید

  • هادی انقلابی ارسالی در

    اتباع افغان رو اخراج کنید. مهمانی بسه دیگه. تا قیامت که نباید مهمان ما شوند. هر چه سریعتر اخراج افغان ها.

  • ناشناس ارسالی در

    بیچاره کردند افغان ها مردم مظلوم ایران رو..اخراج کنید فقط..خانه و کار و نان و..ندهید

  • ناشناس ارسالی در

    اوووو چه همه **** ماله اینجا

  • خلیل ارسالی در

    اخراج اخراج اخراج چندباربگیم بخدا خودمون خست شدیم

  • ناشناس ارسالی در

    افغانی ‌ها را همه بیرون کنید همه حق وحق وق ملت را میخورن برگردن کشورشون خسته شدی ماز ده میلیون بیگانه

  • ناشناس ارسالی در

    افغان ها را بیرون کنید امنیت ایران را نابود کردند

  • نوری ارسالی در

    با سلام به ملت شریف ایران
    تمام گر انی در قسمت خرید وفروش خونه بدست
    همین مشاورین املاک اس

  • ناشناس ارسالی در

    باید همه افغانها از خاک ایران اخراج کنیم وبا اون کسانی که برای اونا خانه اجاره ی ا میخرن وپناه وکار میدن پدر جرم وجنایت ا فغانها شریک هستن برخورد شدید قانونی بشه

  • ناصر ارسالی در

    سلام من الان خیلی دوست و رفیقای دارم که از بچه گی باهم بزرگ شدیم و درس خوندیم و جزو بهترین ها توی زندگی ۲۷ سالم هستن و میگم که باید ساماندهی بشن نه اخراج

  • ناصر ارسالی در

    و اینکه ادم های بیشعور اگه خودتون تو امر یکا به دنیا میو مدین و ۳۰ سال اونجا زندگ ی میکردی اونوقت دوست داشتی اخراجت کنن و هیچ اهمیتی بهت ندن

  • ناصر ارسالی در

    خیلی از ایرانی های خودمون الان بیرون از ایران زندگی میکنن ایا بعد از ۳۰ سال بهشون هیچ مدرکی ندادن

  • ایرانی ارسالی در

    از خدا روزی رومیخوام که هیچ افغان رو تو کشورم نبینم

  • Mori ارسالی در

    هیچ جای دنیا،مثل ایران قانوناش مزخرف نیس ت،3تا از خواهرام با بچه هاشون تو سوئد زن دگی میکنند،6سال اونجان،همه براخودشون خون ه خریدن و اقامت دائم گرفتن،از همه ی مزای ای شهروندی هم برخوردارند،امریکا کشوریست که با مهاجرت پایه گزاری شده ولی چون قوان ینشون درست حسابیه،مهاجر باعث شکوفایی ممل کتش شده

  • ناشناس ارسالی در

    خواسته تمام ملت باغیرت ومتعصب به کشورشان بیرون راندن واخراج کردن هرچی اجنبی.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی ما اینقدر بی عرضه ایم ونسبت به کشور و مردممان بی خیال و بی تفاوتیم؟که اشغال بیگانه گان شود؟ چراباقدرت و شهامت وتلاش پی در پی وشبانه روزی از کشور بیرون واخراجشان نمیکنید؟

  • ناشناس ارسالی در

    دربازدید واقعی میدانی چیز دیگری مشاهده می شود
    خیل عظیم و پرحجم جمعیت افغان در سرتاسر کشور دردورترین روستا تا مراکز شهری
    همه دیده اند و می دانند غیر از ....

  • ن ارسالی در

    واقعا هرکی خونه به افغان اجاره بده یا بفرشد کلاه بی غیرتی سرش گذاشته آگاه باشد ایران الان در حال حاضر کابل هست همه باهم بسیج بشیم بیرون کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    دادن خونه به اتباع خیانت به آب و خاک ایرانه

  • ایرانی ارسالی در

    بله خودافغانها انتظارروزی میکشن که مثل فلسطین سرملت ایرانی بدهند اعلانم عقده وکینه دارند

  • امیر ارسالی در

    اخراجشون کنید از کشور

  • ناشناس ارسالی در

    افغانها پررو هستند و از ایران نمیروند، م جاز و غیرمجازشان را اخراج نمایید، هر چه سریعتر

  • شهاب ارسالی در

    اینجا همه مسعول هستن ازخاک ایران دفاع کنند مسعول وغیرمسعول نداریم هر ایرانی وظیفه دارد ازناموس ووطنش پاسداری کند
    افغان اخراج هرکجا دیدید به 110گزاش کنید

  • ناشناس ارسالی در

    این دولت فقط به فکر منفعت خودشه وگرنه دل تون و خوش نکنید که افغان هارو بیرون کنن البته به نظر من ایرادی نداره افغان ها با شن مثل کشور های اروپایی که خیلی از ایران ی ها رفتن ولی نه غیر قانونی و بدون مالیا ت باید اولویت کار با ایرانی ها باشه افغا نی هام قانونی کار کنن و مثل ما مالیات بد ن تو ایران مردم خودمون با کمترین حقوق دا رن مالیات میدن و با بدبختی زندگی میکنن

  • ایرانی ارسالی در

    خواست کل ملت ایران اخراج کل افغانها مگه فیلم جدید فرمانده طالبان و ندیدین دستور داده با چاقو همه ایرانیهارو بکشید ،مسولی ن غیرت ندارین خوب همه رو بیرون کنید بزار ین ملت ایران یه نفس تازه بکشه چقدر مارو میچزونید

  • سیدرضا ارسالی در

    آقا چرا وقتی لایک میزنی یا دیس لایک اشتب اهی آمار میزنید؟

  • ایران ارسالی در

    داستان نساز
    بیرون کن

  • اسدی ارسالی در

    در تمام اینترنت خط و نشان میکشند برای ای ران
    فحاشی میکنند و کافر کافر میکنن د و خون ایرانی حلال است

  • ناشناس ارسالی در

    بعید میدانم که افغانها مایل به خرید ملک در ایران باشند اون هم در این وضعیت...?

  • ناشناس ارسالی در

    وقتی خاینین نفوذی در حاکمییت ! به افغانه ا هویت می‌دهند اینجور قوانین سرکار گذاشت ن مردم و خیانتی افزوده است و توهین .

  • N ارسالی در

    اخراج همه ی افغانها و اتباع از ایران چه مجاز چه غیر مجاز
    توی شهرری. سیزده آبان رجایی شهر .قم خیلی زیاد شدن لطفا رسیدگی کنید هر جا میریم افغانها هستن

  • افغانهالطفا و اخراجککنید ارسالی در

    افغانهارواخراج کنید زودتر

  • ناشناس ارسالی در

    بله ما سالها توی جنگ و مشکلات در کشورمون داریم زندگی میکنیم پدران ما هم میتونستن زمان جنگ از کشور فرار کنند ولی با غیرتی که دارن موندن و دفاع کردن و شهید دادن حالا این افاغنه اومدن و لنگر انداختن و چسبیدن به اینجا

  • ناشناس ارسالی در

    محله هایی برای افغانها جهت سکنی مشخص شود کارت شناسایی با کد که تمام مشخصات فرد در کد ثبت باشد پس از چند سال اجازه سکنی در جاهای دیگر داده شود مثل کشورهای دیگر که چاینا تان وغیره دارند پس از احراز شغلی و سلامت به کار گر فته شوند

  • ریحان ارسالی در

    افغان های در ایران یک روزی سربازان طالبان خواهند شد و ایران رو از ما به تصرف میگیرند حالا هی از مرز هزاران افغان وارد کنید

  • - ارسالی در

    باید از کشور ما اخراج شوند چرا به افغانی ها اجازه گرفتن گواهی نامه و خرید و فروش ماشین و میدین اصلا جاشون توی ایران نیست زمان تعیین کنید تا هر چه زودتر برن

  • ناشناس ارسالی در

    بعد از 45سال تازه به این به این فکر رسیدید زحمت کشیدید

  • یکی از ورامین ارسالی در

    الان اگه تنباکو بود همه پشت هم بودن حتی زنهای دولتی ها ولی چون فشار اقتصادی روی دوش ملت هست اینگار مسئولین از پول گرفتن از افغانها راضیتر هستن اخراج کامل بدون برگشت صبر ملت رو آزمایش نکنید

  • علی ارسالی در

    درروستاهای اطراف گرگان تعدادزیادی ازاتبا ع باشناسنامه هایی که درسالهاقبل ازخانواد ه های فقیر اموات که ثبت فوتی نشده خریدار ی کرده اند باهویت آنها زندگی میکنند فقط درروستای محل سکونت ما حدودصدنفربااین شرا یط هستندکه والدین آنهاهیچ مدرکی ندارندحت ی کارت اتباع خواهشأ به این موضوع هم رسید گی شود.حتی یک افغان سراغ دارم که به عنوا ن معلم درگرگان استخدام شده.

  • احمد دانش ارسالی در

    افکار محدود و کلیشه ای و بشدت نژاد پرست

  • علی ارسالی در

    سن رسیدن به مسکن 70الی 80سال رسیده... واقعن سنین تقریبا جوانی هست دیگه!! خوبه خدا خیرتون بده.. یعنی اگر بگم این مسؤلان مسکن وشهرسازی روزی صدبارباید اعدام کرد بازم کم گفتم.

  • ناشناس ارسالی در

    آنقدر زمین خریدن که نگو....با دور زدن قا نون......کار از کار گذشته......

  • دیاکو ارسالی در

    ببینید هر کسی با افغان ها سرکار دارد مید انند اینها کی خایین هستن باور کن فردا آ مریکا یه غلطی بکنند این ها با آنها همکار ی میکنند شیعه سنی و غیر هم ندارد اشکال ندارد بیان برن با پاسپورت و بیشتر از سه ما نباشد من میدانم این حکومت حال حکومت کردن را ندارد فقط می‌خوان خودشان مطرح با شند اگر حکومت بلد بودن بعد از 47 سال و ضع بهتر باید باشد عزیز من 65سال دارم با مدرک فوق‌لیسانس و قبولی دکترا اما خونه ندارم و بازنشستگی حداقل دارم چون روحیه دزدی نداشتم نه بلد نبودم دزدی را قبول ند ارم

  • حسین رفیعی ارسالی در

    چرا دولتمردان حواسشون نیست چون در سطح شه ر تردد ندارن با ماشین شیشه دودی ضدگلوله و چندین محافظ و همه چی براشون حاضر آماده حقوق مکفی ماهانه تردد با راننده وسایل ن قلیه بنزین رایگان چجوری باید مشکلات کف ج امعه رو بفهمن؟ نبود شغل جوانان نبود نان و گرانی توسط افاغنه .امنیت اجتماعی مگه م یفهمن چیه؟ راحت اومدن ازدواج کردن چندین زنو بچه رو ول کردن رفتن دوباره برگشتن با تغییر نام دوباره زن وبچه الان چندصدهزار شاید میلیون زن و بچه رهاشده توسط افاغنه در سطح کشور داریم بارش بدوش مردم دولت ی ارانه پنهان کمیته امدادوبهزیستیه همونایی که شناسنامه ندارن چون پدر افغانی ول کرد ه رفته اینا درد نیست پس چیه؟شغل و نان وآ ب و خروج سرمایه ها و امنیت نیست پس چیه؟م ردم ایران طبق معمول یا خوابید یا شغل و م سکن بدید و کورکورانه دختر بدید به اینا چ را مسئولین یکیشون وصلت نکرده یا نمی‌بره توی خونش پیش زنو بچش بقول خود اون آقا ال ان دو خانوار افغان بفرستید برن تو خونه ا ش دیگه بسم الله از خودش شروع کنه مستند ن شون بده ما ملت همیشه در صحنه نامردیم قبو ل نکنیم اولشم من

  • ناشناس ارسالی در

    بابادیگه بسه همشون بایداخراج بشن مملکت ر ا دارندغارت می‌کنند آب وبرق گاز یارانه م جانی 40سال تومملکتند خودملت بایددست بکار شوند مگرنه میشیم فلسطین

  • ناشناس ارسالی در

    عزیزان تاامروزکجای ایران بنام افغانستانی زمین دادن که امروزممنوع شده خوتتان چرام مسخره میکنید

  • ناشناس ارسالی در

    توروخدا اینارو بیرون کنید . کار وجود ندا ره خونه گرون شده چی میخان این افغانها هم ین طوری وارد ایران میشن

  • ناشناس ارسالی در

    ایرانیها هم محتاج نان شب شدن همه افغانها کار وامکانات ایرانیا رو گرفتن ، بازم سر مرز میخوان بیان ایران ، بدون مالیات و م جانی ، طلبکار هم هستن از مردم ایران، آخه اینهمه بچه رو تو کشور مردم برای چی بدنی ا میارین ، کشور خودتون زاد و ولد کنید

  • ناشناس ارسالی در

    اون آقا یا خانمی که گفتین افغانها زمین کشاورزی اجاره کردن یامخفیانه خونه خریدن با شماره ۱۱۰ یا۱۹۷ تماس بگیرین و اطلاع ب دین البته اگه واقعا این تماسها اثری داشت ه باشه

  • ناشناس ارسالی در

    آقای پزشکیان؛؛ملت ایران مطالبه گر حقیقی اخراج جمیع اتباع ازایرانند؛اماچرااغمازمی کنیدحتما منافعتان به خطرمی افتد؟؛چرابه ن ظرات ملت احترام نمیگذارید؟؟تاکی منافع یک مشت ۲درصدی درمجلس وشهرداری واتاق اصناف تهران ومافیای انبوه سازان آقازاده رافدای ۹۰درصدانسان زخم خورده ازاتباع؛بیکاری کا رگران درتولیدی وساختمانهاواساتیدشان😔تورم دراجاره مسکن؛فقردرسفره های نانشان؛سوءاس تفاده ازمنابع حیاتی کشورمان😡ایران منابعش محدوداست؛ومتعلق به نسل آینده؛اخراجشان ر اتسریع ببخشید۰والسلام۰

  • ناشناس ارسالی در

    ملت میگن افغانها بیرون کنید بعد شما از ساماندهی حرف میزنید یعنی. مسعولین با زبان بی زبانی میگویند حرف مردم کشک یعنی اینکه دولت دلسوز ملت نیست یعنی ایران مال افغانها است شما چکاره اید یعنی همین اصلا بهتر نیس ایران ببخشین ب افغانها؟ اینها واجبتر هستن

  • ناشناس ارسالی در

    نیروی های اطلاعاتی امنیتی ایران:سلام علی کم؛
    ماملت شریف وغیور؛همیشه درصحنه ؛بافرهنگی ژرف وتمدنی غنی۷هزارساله؛میهمان دوست اماناموس پرست؛اعلام میکنیم؛
    دیگراحساس امنیت درکشورخودمان نداریم!!!چ ه جانی؛مالی؛اقتصادی؛فرهنگی ناموسی!!؟آیاد ادن این همه شهیدجانبازاسیردرجنگ تحمیلی ب خاطرآسایش وآرامش خانواده ی ایرانی نبوده؟ ؟والله امروزهیچکدام رانداریم؛چرا؟چه کسی خواست ایران ناامن شود؟؟دولت سیزدهم۰متاسف م که ملتتان هشدارمیدهندولی دستهای پشت پر ده نمیخواهندکشوردرکمی آرامش باشد۰

  • ناشناس ارسالی در

    پلیس امنیت اقتصادی نمیتواندکسانی راکه در مافیای وروداتباع بهره های میلیون دلاری م یبرندرادستگیرکند؟لابی درمجلس رانمیشناسند ؟استاندارسیستان وخانم ریگی؛بادستورچه کسا نی بخاطر۳۵میلیون دلارچابهارعزیزمان رابه طالبان فروختند؟۰

  • اردشیر ارسالی در

    برید سراغ مردم بندرچابهار‌تااین مملکت دوستی تحویل افغانها ندادن

  • ناشناس ارسالی در

    مردم عزیزایران::طالبان به مسئولان ایران تذکرداده که باافغانهاخوب رفتارکنیدچون آن هاهستندکه کشورتان راآبادکرده اند😉ظاهراای ران ماتازه تاسیس ومردمش ازکشورهایی مثل ا مارات وقطروبحرین وکویت عقب افتاده تروناک اربلدنددرکارهای فرهنگی تجاری اقتصادی و۰۰ ۰شکمشان سیروفقط میخورندومیخوابند😂کشورمن باتمدن غنی ۷هزارساله درهمه چیزسرآمددنیاب وده وهست؛بناهایی چون تخت جمشدوبیستون ومج سمه شاهپور؛مساجدومقبره های آئینه کاری چو ن مقرنس زیبادرشاه چراغ وقم واصفهان ۰۰۰😍 نصیرالملوک ووکیل وعالی قاپووسی وسه پل؛چه ل ستون و۰۰۰توسط اجدادمادرقرنهاپیش ایجادش ده اند😘👍طالبان باچه پشتوانه وجراتی به خو داجازه داده مردم ایران راسست وبی بنیان ت شبیه کند؟طالبان اگرمردمش آبادکنند🤔چراکشو رخودشان هنوزخرابه وجهان صدمی است؟

  • امید ارسالی در

    چی میگی،تومحل ماافغانی بنگاه املاک زده چ نتا مشهدحر۱۳

    • شهروند ارسالی در

      ای داد..این اتفاق فاجعس

  • ناشناس ارسالی در

    شما که میگید ایرانیها در امریکا واروپا ز ندگی میکنن
    امریکا واروپا را با ایر ان مقایسه نکنید امریکا واروپا کشورهای سر مایه دارن
    مثل ایران بی ثبات نیستن< br /> شب میخوابی صبح بلند میشی مایحتاج ا ولیه مردم یشبه چند برابر گرون شده مردن ت و ایران توان خرید نون خالی ندارن دلار سا عتی گرون میشه پول ایران وایران رفته به ف نا
    افاغنه میخوای به ایرانی رحم کنه

ارسال نظر

 

آخرین اخبار

پربازدیدترین