|

اختصاصی گسترش نیوز؛

اتباع در انتظار تصمیم نهایی پزشکیان | افغانستانی ها ساماندهی شوند یا اخراج

چمنی عنوان کرد: در گذشته و به علت وجود شرایط جنگی در افغانستان، مهاجرت به ایران صورت می گرفت و پذیرش اتباع منطقی بود. به عنوان یک کشور مسلمان به این افراد پناه داده شد و این اتفاق مورد پسند همگان قرار گرفت، اما در وضعیت کنونی و با استقرار دولت طالبان در افغانستان شرایط امنی وجود دارد و دیگر اوضاع همانند سابق نیست.

اقتصاد اتباع در انتظار تصمیم نهایی پزشکیان | افغانستانی ها ساماندهی شوند یا اخراج

گسترش نیوز - سهیل مافی: موضوع اجاره خانه به اتباع این روزها به شدت مورد بحث قرار گرفته است و مسئولان نیز هرکدام از زوایای مختلف به بررسی پیامدهای آن می پردازند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه اخیرا بر ممنوعیت ورود اتباع افغان به کرمانشاه تاکید کرده موضع گیری جدی و کم سابقه ای نشان داده است. او در این خصوص گفت: «برخورد شدید در انتظار کارفرمایانی است که اتباع غیرمجاز افغانی را بکارگیری کنند. طبق مصوبات کمیسیون ساماندهی اتباع افاغنه، وزارت کشور و همچنین شورای تامین استان، حضور اتباع غیرمجاز افغانی در استان کرمانشاه ممنوع است.»

با وجود اعلام موضع های این چنینی از برخی مقامات رسمی کشور، آمارها از وقوع اتفاقات دیگری خبر می دهد. رئیس مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ضمن اشاره به موج جدید مهاجرت ها به ایران بیان کرد: «برابر آمار منتشر شده سازمان بین‌المللی مهاجرت، موج ورود اتباع افغانی به ایران همچنان ادامه داشته و در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از یک میلیون نفر از این اتباع در کشور ما ساکن شده‌اند.»

در ادامه واکنش های اخیر، طالبان نیز سرانجام به بیان اظهارات جدید پرداخت و از بازگشت مهاجران به افغانستان خبر داد. خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان در پیوند با این مطلب گفت: «امارت اسلامی افغانستان نیز تصمیم گرفته است که مهاجران را به کشور بازگرداند، اما برای این کار باید یک مکانیسم مشترک ایجاد شود تا این روند با عزت انجام شود.»

موضوع خرید و فروش مسکن به اتباع مخالفان و موافقانی دارد که باید پای صحبت هر دو گروه نشست. اخیرا رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این باره سخنان قابل توجهی را مطرح کرد که واکنش های متعددی را به همراه داشته است.

کیانوش گودرزی اظهار داشت: «اولا بگوییم که اغلب اتباع انسان‌های خوبی هستند و افراد معتقد و نخبه هم در بین آنها هست اما باید به آنها سر و سامان داده شود. باید اتباع حتما شناسه یکتا آنها در یک جایی مشخص شود و شناسایی شوند. خرید و فروش مسکن برای اتباع ممنوع است. معمولا اینها قراردادهای اجاره به صورت دستی منعقد می کنند که این هم تخلف است.»

گسترش نیوز برای بررسی بیشتر این موضع به سراغ یکی از تحلیلگران بازار مسکن رفته و گفت و گویی را ترتیب داده است که در ادامه می خوانید. با ما همراه باشید.

چمنی

ترمیم وضع موجود سخت به نظر می رسد

ناصر چمنی درباره تبعات اجاره مسکن به اتباع و میزان اراده دولت برای اتخاذ تصمیم جدی در این خصوص گفت: طبق اعلام یکی از اعضای شورای شهر، در برخی محلات جنوب استان تهران شاهد سکونت بیش از ۶۰ درصد از اتباع افغان هستیم که این آمار در نوع خود باورنکردنی است. در اولین قدم باید وضعیت مرزهای کشور سامان بگیرد تا ورود اتباع به صورت کنترل شده انجام شود. متاسفانه در سه، چهار سال اخیر توجهی به این موضوع نشد تا در حال حاضر شرایط بدی در کشور حاکم شود و تاثیر این بی اعتنایی را در بازارهای مالی می توان مشاهده کرد.

او ادامه داد: بازار مسکن نیز متاثر از همین موضوع است و مدیریت اشتباه از سوی مسئولان عالی رتبه، کار را به اینجا رسانده و حالا ترمیم وضع موجود بسیار سخت به نظر می رسد. در گذشته و به علت وجود شرایط جنگی در افغانستان، مهاجرت به ایران صورت می گرفت و پذیرش اتباع منطقی بود. به عنوان یک کشور مسلمان به این افراد پناه داده شد و این اتفاق مورد پسند همگان قرار گرفت، اما در وضعیت کنونی و با استقرار دولت طالبان در افغانستان شرایط امنی وجود دارد و دیگر اوضاع همانند سابق نیست.

اتباع-افغان

چمنی افزود: اجاره خانه به اتباع باید به صورت ساماندهی شده و طبق قانون مشخص صورت گیرد. به تازگی برخی نمایندگان نیز از ممنوعیت اجاره واحد مسکونی به افغانستانی ها سخن به میان آوردند و ظاهرا موضع حاکمیت پس از سالها انفعال، تغییر پیدا کرده است. در سنوات گذشته شاهد این مطلب بودیم که برخی از اتباع مرتکب جرم و جنایت شدند و تصویر خوبی از خود بر جای نگذاشتند. البته این بحث در خصوص تمام افغان های عزیز مصداق ندارد و تعداد کثیری از آن ها انسان های شریف و محترمی هستند.

کارشناس حوزه مسکن خاطرنشان کرد: اتحادیه مشاوران املاک اخیرا از طرحی پرده برداشت که به موجب آن، خرید و فروش مسکن به اتباع طی ماه های آتی ممنوع خواهد شد و با موجران متخلف برخورد جدی صورت می گیرد. باید صبر کرد و دید که موضع دولت در این خصوص چگونه است و دولت جدید چه تصمیمی می گیرد. در هر حال نظر مستقیم آقای مسعود پزشکیان و تصمیم وزارت راه و شهرسازی در رابطه با این موضوع می تواند تمامی ابهامات موجود را از میان ببرد و پاسخی روشن به دغدغه‌مندان داده شود.

چمنی در ادامه مطرح کرد: به خوبی مطلع هستم که بسیاری از شهروندان ایرانی نسبت به اجاره خانه به اتباع گلایه مند هستند و وظیفه دولت در این میان شفاف سازی و اقدام عملی است تا نگرانی ها را برطرف کند. باید هرچه سریعتر ابهام زدایی شود تا از وقوع رخدادهای تلخ در آینده جلوگیری به عمل آید.

هیئت-دولت

توپ در زمین دولت است

وی اضافه کرد: به باور من، دولت باید به جای تصمیمات سلبی و عدم اجاره مسکن به اتباع، وضعیت ثبت قراردادهای را ساماندهی کند و نظارت بیشتری روی مشاوران املاک داشته باشد. به هرحال این طور شنیده می شود که بعضی از بنگاهی ها اقدام به ثبت قراردادعای غیرمجاز می کنند که این اقدام می تواند پیامدهای بدی برای بازار مسکن و اجاره داشته باشد. البته در این راه مجلس نیز باید به یاری دولت آمده و با وضع قانون مناسب به بهبود وضعیت ثبت قراردادها کمک کند.

این تحلیلگر حوزه مسکن در پایان عنوان کرد: با بهره گیری از ابزار مناسب در هنگام ثبت قراردادها و مشخص سازی اطلاعات دقیق اتباع، می توان از فروش خانه به مهاجران غیرقانونی ممانعت کرد. در ادامه نیز باید مقدمات اخراج اتباع غیرقانونی فراهم شود تا وضعیت بازار کمی سر و سامان بگیرد.

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز حوزه مسکن و آخرین تحولات در بازار اجاره، سرویس راه و مسکن پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

در پایان نظرات خود در خصوص اجاره مسکن به اتباع را با ما در میان بگذارید. 

کدخبر: 338321 سهیل مافی
  • MOHAMMAD ALI ارسالی در

    از نظر دولت ما طالبان یک حکومت فرا گیر و مردم پسند معرفی می شود در حالیکه در این دولت تاجک ها هزاره ها ازبک ها و خصوصا ش یعه ها جایی ندارند و این یگرنگ بینی دولت اسلامی ایران واقعا نگران کننده است.
    چون در افغانستان و کشور های دیگر شیعی ان به جرم دوستی و طرفداری و بقول طالبان جاسوسی ایران محکومند و حالا شما هم که ای نها را می‌ریزید بیرون ، بیرون که بلکه می اندازید تو تله مرگ .

    • روستای علی اباد پاکدشت ابوالفضل ارسالی در

      شما برو کشورت ما نون خور اضافی نمیخوایم. خودمون عرزه داریم از پس کشور خودمون بربیایم
      آقای دکتر به قولت وفا کن افغانی رو اخراج کن
      روستای ما۸۰٪جمعیتش۴۰هزار تفرشی افغانی هست بیاین جمع آوری کنین

    • ناشناس ارسالی در

      باید اخراج بشن

  • ناشناس ارسالی در

    شمااخراجتونو کنید چون ۵۰۰نفراخراج میکنید ۲۰۰۰نفر واردمیشن خیالتون راحت کم نمیارید.
    #اخراج افغانی

  • ایرانی ارسالی در

    اخراج خواست اکثریت مردم

  • ناشناس راننده ارسالی در

    فقط وفقط اخراج ساماندهی یعنی چی اخرش از یارانه پنهان استفاده میکنند وحق زن و بچه های ایرانی ها را میخورند

  • میراث ارسالی در

    اخراج اتباع مطالبه ملی

  • حسین ارسالی در

    سلام،لطفأخواهشمندم به این رییس جمهورفشار بیارید،افغانی هاروبریزه بیرون،شش ماهه ما میگیم بریزید بیرون دوماه قبل آخرین سامان دهی وثبت نام کردندویک ماه قبل یک میلیون ونیم پرداختی آنهارابخشیدوتمدیدکرده.چقدرن فهم هستند این دولتمردان یقه بسته،تشکرازس ایت

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج
    اگه نشن ایرانی و افغانی تو جونه هم میفتن،جنگ داخلی میشه،امنیت ایران به خطر میفته.مردم بهشون کار ندید

  • رضا نوری ارسالی در

    اخراج

  • علیرضا ارسالی در

    مطالبه مردم ایران فقط اخراج افغانی ها مجاز و غیر مجاز هم ندارد همه باید بروند.
    ملت میگن اخراج همه و یک عده سود جو خائن میگن ساماندهی.
    خواست ملت ایران از پزشکیان فقط اخراج اخراج اخراج همه افغانی ها

  • ناشناس ارسالی در

    چی میخوای بگی همین اشمالا که اخراج رابه تاخیر میاندازندمی بینی که صبر مردم تمام شده مملکت را هم به گند کشیدن ضرر اینا ت و ایران به حساب نمیاد شرم وخجالت که نمیف همند وجود اینا خطر خطرررررررر

  • ناشناس ارسالی در

    ساماندهی برای چی !!؟؟؟ آقای پزشکان تو رو به همون خدایی که می پرستی بنداز بیرون این افغانی‌ها و ....به داد کارگرهای ایرانی برس
    بندازید بیرون این افغانی‌ها و تمام کارگر های ایرانی بیکار شدن خرج زندکیشپن رو نمیتونن دربیارن
    این افغانی‌ها گند زدن به این مملکت
    از آب گاز برق و همه امکانات بهداشتی تحصیلی و....ما دارن استفاده میکنن
    خدارا خوش نمیاد که ما ایرانیها با بدبختی و مشکلات زیاد زندگی کنیم بعد افغانیها به راحتی و رفاه برسن
    کار که دارن خونه که به راحتی اجاره میکنن بچه هاشون هم که راحت تو مدارس دولتی ثبت نام میشن دیگه چی کم دارن هیچ وقت از ایران بیرون نمی‌رم
    باید بندازید بیرون این افغانی‌ها و الآنم خیلی دیر شده

  • امیر ارسالی در

    آیا داد و فریاد مردم ایران برای اخراج اف غانها جایی برای این تیتر مضحک و عقب افتا دتون میزاره التماس شعور

  • ناشناس ارسالی در

    افغانی اخراج اخراج اخراج من کج کارم چه ار سال بیکارم

  • ناشناس ارسالی در

    همه افغانیها را اخراج کنید چه مجاز چه غی ره مجاز اخراج اخراج تمام کشور را به گند کشیدن بسه دیگه ۴۶ سال مفت خوری بسه اخراج

  • ناشناس ارسالی در

    تنها راه حل عقلانی و ممکن اخراج اتباع بی گانه بدون هر نوع مماشات است بخصوص اتباع افغانی

  • ناشناس ارسالی در

    فقط برن کشور خودشون

  • ناشناس ارسالی در

    همه را اخراج کنید دیگه باج دادن بس

  • احمدی ارسالی در

    متاسفم که دولت قانون شکنی می‌کند سرتا سر دنیا نیروی انسانی خارجی که می‌خواهد تو کشوری دیگری کار بکنه باید از وزارت کار و اطباع بیگانگان مجوز بگیرد واین وزارتخانه به کارفرما دعوت کننده اجازه می‌دهد ولی تو ایران این قانون قبلا صحت داشت ولی متا سفانه دولت به دلیل واهی،اجرا نمی کند بیچ اره ملت ایران که باید یارانه پنهان را پر داخت بکنند

  • ایرانی ارسالی در

    آقای پزشکیان شما رو به خدا دوتا جوان دم بخت بیکار وبی سر وهمسر تو خانه دارم خودم مستاجر هستم نمی تونم جهیزیه برای دخترم وامکانات ازدواج برای پسرم فراهم کنم شما رو ب خون شهیدان دفاع مقدس قسم می دم تمام افغانی ها ی مجاز وغیر مجاز رو از ایران بیرون کنید تمام مشکلات ایران وایرانی ومسئولان حل می شه جرم وجنایت کم می شه تو رو خدا صدای ملت رو بشنو

  • یک ایرانی ارسالی در

    ثبت نظر مردم چه فایده ایی داره وقتی دولت و مسئولین الکی میگن افعانیا رو اخراج میکنن اونهم همش صحبت از اخراج غیر مجازهاشون میکنن ، غیر مجازها هم براحتی مجاز میشن و همه با هم به خوبی و خوشی تو ایران می‌مونن و به زندگی و زاد و ولد خودشون ادامه میدن و با غرور تو کوچه و محله تردد میکنن و به ریش ایرانیای بیچاره می‌خندن، ولله از اون روزی که صحبت از اخراج افغانیا شده تعدادشون تو بازار و کوچه و اتوبوس‌ها چند برابر شده

  • محمد ارسالی در

    درست است که شرایط امن برای یکتعداد اتباع وجود دارد اما برای نظامیان حکومت قبلی ه یچ شرایط تعغیرنکرده وهیچ امنیتی وجود ندا رد اگر دولت محترم ایران این نظامیان رابی رون بکند یعنیکه یک تعداد بزرگ ازانسان بی گناه را به قتل گاه با دو دست تقدیم کرده است

  • Af ارسالی در

    دیروز برادر امروز اتباع...

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه ایران همیشه از اوضاع افغانستان عقب بوده و تحلیلی درستی نداشته است. الان افغانستان بیش از هر زمانی در بدترین شرا یط قرار دارد، حمایت از گروهی که خیال میک ند ضد آمریکا، القاعده و داعش است بزرگتر ین خیانت کشور های همسایه در حق ملت افغا نستان بوده است، وووووو

  • م.م.محبی ارسالی در

    اکثریت ملت ایران اخراج اتباع را از دولتمردان و مسئولین کشور مطالبه می نمایند...

    و درصورتیکه نیاز به نیروی انسانی ماهر است دولت مطابق موازین قانونی اجازه ورود اتباع خارجی را می دهد.

    البته باید با برنامه‌ریزی دقیق باشد

    نه اینکه مثل الان ...

    که هرکس هر موقع خواست وارد کشور و خارج می شود

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا اخراج کنین افغانی ها رو چرا باید با این همه تحریم ومشکلات ملت ایران جور اونا رو بکشه .فقط اخراج اخراج...به هزاران دلیل

  • ناشناس ارسالی در

    سلام افغانی‌ها بایدازایران برن مشکل مالی بعداگربیرون نکردین باید بهشون تابعیت بد ین که یارانی نان برق آب گاز تمام کمال ما ل ملت ایران میخورن بعد میگن تامشهد جزع خ اک ایران همیتورکه حالا امارات برای ایران شده شاخ میگه ۳جریره مال ماست فردا اجماع بین‌الملل میکنه وخلاس میگره بایدبادنیا بجنگی میشه نه جنگ جزیره فاونمیان آمریکا چه کار کرد حالا برین تادیرنشده تمام افغ انیا چه پشتون چه ازشیعه وچه ازفاطمیون بی رون کنین به خواطر خدا وملت فقیر ایران

  • ناشناس ارسالی در

    فک نکنین من دشمنم نه من یک فدای شدیم درج نگ

  • ناشناس ارسالی در

    باید اخراج شوند، پاساژ قائم تجریش طبقه پ نجم و پاساژ البرز تجریش طبقه دوم همه افغ ان، تمام پارکینگ‌های عمومی همه افغان، آی ا هنوز آمار دقیقی از افغانها در کشور دار یم؟ مترو همه افغانی، بازار پارچه مولوی و حشت میکنی از اینهمه افغانی و بچه افغانی، اینا امکانات ایرانیا رو گرفتن، هر روز ه م میگن بیرون میکنن ولی خب ی نیست

  • عباس ارسالی در

    اخراج همه اتباع چه مجاز چه غیر مجاز

  • ایرانی ارسالی در

    امید است دکتر پزشکیان رئیس جمهور کشورم ا ز کامنت ملت به نحوی آگاه شوند( دکتر جان
    نود ۹۰ درصد ملت مان از مسؤلین ایر ان دلشکسته،نارا ضی،ناراحت،خسته،افسرده،نا امید،و عصبی هستند)(چه؟؟؟ دلخوشی دارند ب رای رأی،راه پیمایی،همراهی،و حمایت از دول تمردان ایران)(ملت پنجاه ۵۰ در صدشان فقیر و بدبخت شدند)(از ۵۰ درصد باقیمانده فقط حدود ده ۱۰ درصد متمول هستند )ضمنأ( الویت مطالبه ملی نود ۹۰ در صد ملت ایران حال ح اضر اخراج کل چهل ۴۰ میلیون نفر افغان مجا ز »» از ایرانست)چون کل شان از نظر ۹۰ درص د ملت ایران «« غیر مجازند »» چه فایده که غیر قانونی ها با کمی پول میشوند مجاز

  • ایرانی ارسالی در

    اجاره خانه چیه من در قم زندگی می کنم تو محله ی ما تعداد افغان ها خیلی زیاد شده و دارن خانه وملک می خرندو می سازند ومسولی ن هم از همه جا بیخبرند
    لطفا همه را اخراج کنید اگر با این تولید مثل که دا رن وتعداد زیاد آن ها دیگر جایی برای زندگ ی جوانان مملکت وجود نخواهد داشت وآینده ی بچه های ایران دچار مشکلات زیادی می شوند ومجبورند برای گرفتن سر زمین خود مثل فلس طین بجنگند هر چه زودتر فکری به حال مردم وآینده ی ایران کنید

  • Ongd ارسالی در

    اخراج

  • ناشناس ارسالی در

    فقط و فقط افغانی اخراج باید بشه

  • ناشناس ارسالی در

    اتباع باید خارج شوند

    • ناشناس ارسالی در

      اخراج اخراجج

  • ناشناس ارسالی در

    بعضی ها یه جوری دل سوزی میکنن برا افغانها انگار برن گشور خودشون سلاخی میشم سرزمین مادریشونه آب خاک انرژی مهمتر از همه امنیت دارن این هجم بالا که تو ایران هستن به خدا ظلم به مردم ایرانه فقط سودش تو جیب یه عده مفت خور میره

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام اولا اتباع پولی ندارندخانه بخرند این کار از اول هم ممنوع بود چیزی جدید نیست سوم یک خبر دورغ پخش کردد در کرمانشاه اصلا اتباع وجود ندارد کردها خودشان مهاجر است اتباع آنجا برود چکار کند

  • سید‌علیرضا‌ ارسالی در

    بلای ۱۲ملیون‌افقان‌در‌ایران‌هستند‌ما‌که‌ ساکن‌شهرهای‌مرزی‌هستیم‌‌مثل‌زابل‌‌ما‌بیش تر‌این‌افقانها‌را‌می‌شنا‌سیم‌‌۷۵درصد‌افق انهای‌که‌به‌ایران‌عزیزمان‌امداند‌مجرد‌هس تند‌۳۵درصد‌این‌افقانها‌‌که‌درکشورشان‌بود ند‌نظامی‌هستند‌اینها‌با‌امدن‌طالبان‌سلاح ایشان‌ربر‌زمین‌انداختند‌واز‌ترس‌طالبان‌ز ن‌وفرزندانشان‌را‌جا‌گذاشتند‌وبه‌ایران‌فر ار‌کردند‌اگر‌این‌افقانها‌درکشورمان‌بمانن د‌دیگر‌هیچ‌ایرانی‌فرزندانشان‌رابه‌مدرسه‌ بدون‌اسکروت‌نمی‌تواند‌به‌کلاس‌درس‌بفرستن د‌باید‌دولت‌با‌کمک‌ملت‌‌ظرف‌۲تا۳ماه‌همه‌ افقانها‌رابه‌کشورشان‌برگردانند‌وبروند‌کش ورشان‌را‌اباد‌کنند‌بودن‌یک‌نفر‌افقان‌درا یران‌عزیزمان‌یک‌خطر‌بزرگی‌هست‌

  • ناشناس ارسالی در

    من موندم خیلی از صاحب کارا که دم از انسا نیت میزنن عین آب خوردن کار گر ایرانی رو پرت میکنن بیرون به جاش افغانی میگیرن، ای رانی چه کار کنه سرشو بزاره بمیره تو کشور خودش حق وحقوق نداره این العان انسانیته

  • ناشناس ارسالی در

    افغانستان یک کشور غنی به لحاظ معادن طلا نفت و گاز و لیتیوم و کشاورزی خوب و دامپروری است به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی دارند مشکلات اونها از کشور ما خیلی کمتر است پس اتباع افغان بهتر است به کشورشان برگردند

  • ایرانی ارسالی در

    اخراج افغانی‌ها تا آخرین نفر از این مملکت درخواست یک ملت است که مردم ایران پس از 50 سال تحمل پیامدهای حضور این مهاجمین افغانی از دولت ایران انتظار دارند که به هیچ عنوان در این امر مهم کوتاهی نکنند و به خواست ملت خود عمل کنند و تمام این‌ها را اخراج کنند و از فاجعه بزرگ و غیر قابل جبران که ناشی از حضور این‌ها در آینده نزدیک در ایران عزیزمان به وجود خواهد آمد جلوگیری کنند

  • ل کریمی ارسالی در

    باید دولت به قولی که داده برای اخراج اتب اع عمل کند عدم اجرای قول داده شده نه تنه ا باعث بدبینی وعدم اعتماد مردم به دولت خ واهد شد بلکه باعث بوجود آمدن اغتشاش در ج امعه نیز می‌شود چون مردم واقعا از وجود ا تباع خسته شده اند وخواهران اخراج فوری ات باع هستند وفروش ملک وحمایت از آنها برای خرید خیانت آشکار به مردم وکشور میباشد پ س به خواسته مردم احترام بگذارید که باعث پشیمانی برایتان نشود

  • ناشناس ارسالی در

    آقای پزشکیان از شما خواهش میکنیم همه افغانی رو اخراج کنید. به عنوان کسی که به شما رای دادم دارم میگم. وقتی شما از ماخواستید برای رای ما آمدیم. حالا داریم خواهش میکنیم این خواسته همه ایرانیان است.

  • علی ارسالی در

    این جمهوری اسلامی برای نظر و خواست ملت ایران پشیزی ارزش قائل نیست دولت ونظام د ارد بر خلاف میل مردم رفتار میکند ملت خوا هان اخراج کلی همه افغانی ها هستند هم مجا ز وغیر مجاز آنوقت دولت به آن ها عشق می ورزد بدانید صدمه ای که به مردم خود میزن ید بسیار سنگین است و موجب نارضایتی شدید مردم شده است کار درستی نمی کنید مردم از نظام ناامید شده اند و اعتمادی به هیچ کد ام از ارکان نظام ندارند این قطعا نه برا ی ملت ونه برای نظام خوب نیست عاقبت خوشی ندارد توصیه میکنم افغانی ها را بیرون کنید و موجبات خشنودی ملت شریف ایران راا ز حاکمیت فراهم کنید دیگر خود دانید از ما گفتن بود

  • ناشناس ارسالی در

    اتباع چه مجاز وچه غیر مجاز باید اخراج شوند ،خرید وفروش به اتباع باید ممنوع شود اتباع باید به کشورشان برگردانده شوند ودر افغانستان مثل مردم ایران بدنبال ازادی مثل درس خواندن .....با طالبان بجنگنند وکشور خودشون بسازنند
    من یک خانواده ایرانی چه از طرف پدر ویامادر حدودا ۱۰۰۰ نفری هستیم وهمکی
    خواستار خروج اتباع به کشورشان هستیم
    ومثل کشورههای دیگر تعداد معدودی از اتباع وانها هم که پولدار وسرمایه گذار هستند را نگهدارند که داخل ایران باعث عرض اوری میشوند ۲۵ سال پیش بردار اینجاب برای رفتن به کاناداد پرینت حساب ۲۰۰ ملیون تومانی ازش میخواستند که در انجا سربار مردم کانادا نباشند ایا میدانید ۲۵ سال پیش این مبلغ چندین میلیار میشود انوقت ما این گدا گودلها را اورده ایم داخل ایران وبه خاطر اینکه گدا هستند به خاطرپول به هر کاری تن میدهند مثلا به خاطر پول زن ۲۶ ساله وبا فرار خود گل یک مرد ۶۵ ساله متاهل میاندازد وباعث از هم پاشیدن بنیاد ان خانواده میشود .........که پدر بی شرفش هم تازه خانه ۱۵۰ متری ان هم درشهر اصفهان ففط به خاطر ابن که جا پای خود رادر ایران صفت کنند انجام میدهند وان هم دختر طلاق گرفته اش با یک برنامه ریزی که از بغل پدر وماورش ساعت ۳ ونیم شب با یک مرد غریبه فرار کرده و وبعد هم خواسته به جرم ادم ربایی شکایت کند خودش را گل یک پیر مرد انداخته وان زندگی را بنیانش را به هم ریخته است که از این
    موارد زیاد هست ففط به خاطر پول پس خواهشا تقاضای اخراج تمام این بی شرفیان که هریک به یک نحوی باعث متضرضر شدن ایران چه از نظر اقتصادی
    بهداشتی ، گرانی مواد غذایی ،قیمت اجاربهای بالا، بخش مواد مخدر،جرم وجنایت ......یک کلام بس است مهمان نوازی ۴۰ سال

  • عباس ارسالی در

    همون جور که مشکلات ما برای افغان ها مهم نیست .مشکلات افغان ها هم برای ما مهم نیس ت .فقط اخراج.این جماعت شیعه با سنیش فرقی ندارد هموشون زامبی اند

  • ناشناس ارسالی در

    فقط اتباع ادمای خوبندایرانیابدن انسان نی ستنداگرخوبنداتباع برن توکشورخودشون خوب باشندبسه مهمونی مدرسه نانوایی کارخیابان پارک راهمه راگرفتندادعاتملک کشورمیکننداز خوبی بینظمی قانون ایران سوه استفاده میکن ندازتمام کالای وامکانات ایرانی رایگان اس تفاده میکننداینهمه گرونی تورم اوردندبالا شماخوبی راازکجامیبینیدشایدبه خاطرمنافع خ ودت

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج کنیدهمه رابسه فیلم بازی ببریدتوکشورخودشون کمک کنیدحتی بچهامون تومدرسه اردست بچهاشون اسایش ندارن تاکی اگرسازمان ملل هرکشوری دگه کمک میکنه ببریدتوکشورخودشون کمک کنه

  • ناشناس ارسالی در

    ایرانی ها از افغان هاپول میگیرن به اسم خ ودشان خونه اجاره می کنن برای افغانی
    همسایه خودم افغانی هست قرارداد به اس م ایرانی نوشته شده

  • رضا ارسالی در

    اگه مردم ایران براتون اهمیت دارن همه این ها چه مجاز و غیر مجاز رو بیرون کنید

  • ایرانی ارسالی در

    فقط وفقط اخراج همه افاغنه ها از ایران است مجاز وغیره مجاز هم ندارد

  • رضایی ارسالی در

    اخراج افغانی ها مطالبه مردم ایران از دولت جدید .افغانستان دیگر جنگ نیست کشور بکر و آماده ساختن هست . ایران دیگر ظرفیت ندارد. منابع آبی ایران محدود هست . کشور رو به خشکسالی میرود . مردم ایران با خروج افغانی ها ، به امنیت شغلی ، امنیت روانی میرسند . کار و مسکن بیشتر میشود . آنها هم بروند کشورشان بسازند و ازبلاتکلیفی در بیان.

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج اخراج اخراج کل افغانی ها که بیشترا زچهل میلیونن حالالبنان عراق هندی پاکستان ی اضافه شدن خسته شدیم که توایران ماملت ا یران امنیت واسایش نداریم ازدست این اشغال گرای تندروغیرمجاز که مجازهافرامیخونن پنا ه میدن خواهشاً بندازیدبیرون مثل پاکستان بدون تعارف

  • رضا ارسالی در

    خدا لعنتتون کنه که ایران را دو دستی تقدیم نوادگان محمود افغان کردید

  • محمد ارسالی در

    لطفا بدون قید شرط همشون اخراج بشن نخبه ا فغانی به چه درد ایران میخوره ایران خودش اینقدر نخبه داره که حمایت کنید تا به کشو رای دیگه نروند

  • ناشناس ارسالی در

    امیدوارم که دولت یک تصمیم عادلانه‌ای برای ما مردم بی دفاع بگیرد درست است که افغانستان امن شده ولی نه برای همه مردم شیعه های افغانستان هیچ حق و حقوقی ندارن حتی وقتی یک شیعه در ادارات دولتی میرود باید یک طرجمان با خود ببرد که اصلاً با آنها فارسی صحبت نمیشود

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی دولت نمیتونه افغانها را اخراج کنه ج وانان ما همه بیکار هستن اونها سر کار این درست نیست ما امنیت نداریم کار نداریم سر ی بالا شهر تهران بزنید شده کابل همه سر ک ار هستن چه رستوران‌ها و ساختمان‌ها خواست ملت ایران این هست افغانها از کشور برن

  • ناشناس ارسالی در

    رئیس جمهور عزیز مردم خواستار اخراج تمام اتباع هستن همه جارا اشغال کردن همه زمینه همشکل هست از مسکن کار ..‌‌ مردمشون همه فشار روی مردم خودمون هست وگرنه افغانی‌ها اصلا براش مهم نیس چون لا خلاف ...هزینه هاشون درمیاد لطفا اخراج چ مجاز چ غیر مجاز

  • شیده عابدی تجریشی ارسالی در

    با سلام و احترام بسیار،

    م ن به عنوان یک مسلمان معتقد هر وقت (هر وق ت) بر سر دو راهی، سه راهی و... قرار می گ یرم از خود می پرسم اگر رسول گرامی اسلام (ص) در کنار من همین اینجا بودند در مورد این مسئله به من چه می گفتند؟!

    در حال حاضر حداقل ۶۰ درصد (حداقل) برادران ما در افغانستان در فقر مطلق به س ر می برند (طبق آمار رسمی سازمان ملل)، و آنها نیاز مبرم به سهیم شدن یک لقمه نان م ا را دارند. اگر مسلمانیم، اگر معتقدیم به دین الهی باید و باید و باید این لقمه نا ن را با دیگر برادران مسلمان خود سهیم شوی م (افغانستان، فلسطین، لبنان، روهینگا، و. ..) و به یقین بدانیم که خداوند سبحان &qu ot;هو الرزاق" است و ما بخاطر این از خود-گذشتگی ها و ایثارگری ها (البته به ش رط بی منتی) به یک رشد، تعالی، و توکل معن وی به معبود یگانه خواهیم رسید که هرگز در راه حق-گرایی تزلزلی به خود راه نمی دهیم و علمدار آرمان های حقیقی الهی خواهیم بو د.

    امیدوارم ما مردم عزیز ایران به یک خدا-شناسی عمیق و صحیح طبق آی ات پر نور الهی برسیم و ما هم به یقین بدا نیم اسلام مرز نمی شناسد، قومیت نمی شناسد و این امت واحد مسلمان بر اساس یک عقیده واحد همانند اروپا باید یک پول واحد، یک ا رتش واحد، یک زبان مشترک داشته باشیم تا ب توانیم در مقابل دشمنان عدیده قد علم کنیم و بایستیم و به فضل الهی آنها را شکست ده یم، ان شاءالله.

    امت اسلا م دیگر هرگز، هرگز، هرگز نباید شاهد فقر، حقارت، خواری، ذلت، بردگی و بندگی دیگران باشیم و این تحقق نمی یابد الا، الا، الا زیر پرچم وحدت و یکدلی اسلامی.

    به امید آنروز که قرآن کریم را بارها و بارها و بارها بخوانیم و در عمل و نه ش عار پیروان حقیقی این دین مبین و نجات-بخش باشیم، ان شاءالله و امییییییین.

    با احترام بسیار،
    عابدی از تجریش

    • ....... ارسالی در

      خب به ماچه؟ تقاص مشکلات اونارو با چرا با ید بدیم والا خوبه شما آمار فقرای اونارو داری فقرای ایرانوچنددرصدن فقرای ایران تو سطل آشغال دارن دنبال غذا میگردن اسم رسو ل خدا رو وسط نکش بیخودی

  • جهرمی ارسالی در

    اقایان مسئول خواهش میکنم مجازها را هم بیرون کنید چون از طریق این مجازها غیر مجازها وارد ایران شدن اینها غیر مجازها را ساپورت میکنند خواهش میکنم التماس میکنم بیرون کنید بخدا میلیونها افغانی خطر بزرگی برای کشور است همین الان دارو مسکن اب غذا بهداشت اموزش وپرورش وهزاران چیز دیگر که ما باید تامین کنیم خوب بما چه دولت طالبان داره پس به چی حکومت میکنه جمعیت را راهی ایران کرده تا ایرانیها نگهدارن کشور ما مشکل اب داره در شرایط بدی خودمان قرار داریم درست نیست خیل جمعیت افغان را هم نگهدای کنیم بیرونشان کنید

  • ناشناس ارسالی در

    تورو خدا اینارو اخراج کنید با بچه های ایران رحم کنید

  • حمید ارسالی در

    آقا اخراجشان کنید دنبه شان چاق شده و دار ن جا پا محکم میکنند

  • کاوه ارسالی در

    ساماندهی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ۲۰ میلیون گرس نه بی سواد و پابرهنه به چه دردی می‌خورند که ساماندهی شوند.

  • ناشناس ارسالی در

    تورو خدا فکری به حال مردم ایران کنید، چن د سال دیگه میشیم فلسطین. توی هر محله کلی افغانی خونه اجاره کردن، گروهی خونه ها ر و اجاره میکنن وباعث گران شدن اجاره میشن، همیشه هم طلبکارندودعوا به پا می‌کنند از مردو زن بچه ها شون همه دنبال دعواو درگی ری هستند. کارها رو که از جوانهای ایرانی گرفتن، خونه هم همینطور، حالا واسه گرفتن نون هم ساعت ها باید پشت سر افغانها وبچه هاشون تو صف بایستیم. اخراجشون کنید

  • علی ارسالی در

    لعنت بر آنانی که به خاطر پول هویت ایرانی به افراد نالایقی چون افاغنه فروختند

  • ناشناس ارسالی در

    باید افغانها برن جای کارگرهای ایرانی را گرفتن حق کارگر ایرانی رو گرفتنهیچ کشوری انقدر بی قانون نیست

  • نادر ارسالی در

    تنها مطالبه ملی فقط اخراج افغان هاست فقط فقط فقط فقط فقط اخراج افغان

  • ناشناس ارسالی در

    دولت به خواسته مردم ایران احترام بگذاره وهمه اتباع وخصوصاافغانهاروازکشوراخراج کن ه چون این به نفع ملت ودولت ایران هست مطم ئنا

    • ناشناس ارسالی در

      تا آخرین نفر اخراج کنید. ما خوب ندیدیم . به هر بهانه ای قصد رفتن ندارن. فقط خود ر ا معرفی می کنند رایگان می برید؟ به فامیل سرمی زنند دوباره قاچاقی میاند مواد هم م یارند فقط اخراج. اخراج

  • محمد ارسالی در

    اخراج

  • ناشناس ارسالی در

    بهترین ساماندهی اخراج همه جانبه افغانهاس ت ..افغان جماعت پر رو وطلبکار وگستاخ شده .چهل سال استفاده رایگان از منابع ملت ای ران افاغنه را گستاخ کرده

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج خواسته ملت از حکومت وپزشکیان است ت عدا افغانها تو کشور بی رویه است وبا زاد و ولدی که دارن چند برابر میشن

  • محسن ارسالی در

    ای کاش در موقع تولد می‌توانستی رنگ پوست و نژاد و ملیت رو نوشت انتخاب کنی افسوووو ووووس که نمیشه .
    برایتان بگم منی که 40 سالم شده و تو این آب وخاک متولد شد م با شماها خوووو گرفتم و نان و نمکتان رو خوردم وبرچسب اتباع بیگانه بمن زدید و حا لا هم اگر اخراج شوم در اونطرف مرز بجرم ش یعه علی بودن و جاسوس ایران سرنوشت خوبی د ر انتظارم نیست از خودم ترسی ندارم به و آ للللللله از خودم ترسی ندارم ترسم فقط از ناموسم و بچه های کوچکم هست این و چکارش ک نم .
    خدایا به فریادمان برس تو که جای حق نشستی و میبینی.
    حداقل ظهور آقا را فراهم کن و تمام کن اینهمه بی سرن وشتی بی وطنی و بی هویتی ، بی مدرکی ،وووو ووو

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج

  • حسین ارسالی در

    اخراج اخراج خداروشکر انگار پزشکیان باتوس ل وتوکل به نهج البلاغه وقرآن به قولش که خروج اتباع بود دارد عمل میکند

  • ایران ارسالی در

    اخراج ضربتی همه ی افاغنه ، مطالبه ی ملت ایران است، ده ها میلیون افاغنه در طول چه ار دهه در ایران ، همه ی زیرساخت های آموز شی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی را آسیب زدند و کشور ایران با وجود این مهاجمین با خطر جدی روبروست ، وقت تلف نکنید همشون ر ا رد مرز کنید و مرزها را مین گذاری کنید

    • حسین ارسالی در

      اخراج کنید چه قانونی چه غیر قانونی نمونن . حق مردم ایرانی دارن میخورن برن کشور خو دشون

  • ناشناس ارسالی در

    افاغنه چیه افغانستانی است بی فرهنگ

  • علی ارسالی در

    اصلا مگر کشور برای دکتر پزشکیان و مسئولا ن هست که غیر از مطالبه مردم تصمیم بگیرند تمام کسانی که بر مناصب مسئولیتی هستند و کیل ملت هستند و مردم ایران خواهان اخراج کامل تمامی اتباع افغانی که بصورت میلیونی در کشور رسوب کردند هستند متاسفانه ملت س الها قبل هشدار دادند و خسارات وصدمات اقت صادی و امنیتی رو اطلاع رسانی کردند اما م سئولان خلاف مردم بی خیالی و اهمال و غفلت کردند امروز جمعیت اتباع افغانی از مرز ۱ ۷ میلیون نفر گذشته و باعث بحران بیکاری و گرانی اجاره مسکن و نا ترازی انرژی ها و استفاده از منابع و ثروت و یارانه و انرژی و درمان و آموزش از جیب ملت شدند بافت شه رها و روستاها تغییر جمعیتی کاملا مشهود ش ده و نا هنجاری ها رو به افزایش است و امر وز بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد یارانه صرف ات باع افغانی میشود واقعا شرم آور است . در شرایطی مردم ایران مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی و امنیتی دارند پس اصلا روا نیست که اتباع افغانی که هیچ منفعتی ندارند در کشور با حالت طلب کارانه و پررو گری اقامت کنند اصلا مردم از عملکرد دولت و مجلس را ضی نیستند چرا باید بالای ۲۰ درصد کلاس و مدارس بچه اتباع افغانی جای بچه های این م رز و بوم رو تنگ کند و سایر شهرها بچه های ایران از تدریس باز بمانند واقعا مسخره ا ست نزدیک به یک میلیون بچه افغانی در مدار س کشور ایران از جیب ملت ایران درس بخونند و فردا همین بچه افغان ها با بی مسئولیتی و بی فکری که دیده میشود در آینده در مرا کز حساس دولتی و خصوصی جذب کار شوند و حتی اگر همین بی تدبیری ادامه یابد ممکن است حتی برای نماینده گی ادا کنند پس دولت و م جلس دلسوزی رو برای مردم خودشان که بسیار از عملکرد دولت و مجلس نا امید هستند بگذا رند و تمامی اتباع بیگانه افغانی رو با قا طعیت و جدی از کشور اخراج کنند مکررا فقط اخراج کامل تمام اتباع افغانی و ضمنا در ر سانه های افغانستان خیلی پررو گری و فحاشی به ایرانی ها میکنند که مایه تاسف است با ید همه آنها بدون بهانه واهی اخراج شوند.

    • ناشناس ارسالی در

      خودتون عرضه کارکردن ندارین گردن اتباع نندازین اگه واقعا غیرت میداشتی دنبال لقمه حلال بودی کارمیکردی. درصمن اتباع ازجیب تونخوردن راست میگی ۱۰۰تومان پول بده افغانی ازبازو غیرت شهامت خودشون میخورن زنده افعانی و دولت افعانی

  • علی نادری ارسالی در

    خواسته همه مردم ایران اخراج افعانهاست دیگه نمیخوایم هزینه های ملیاردی این جماعت را پرداخت کنیم

  • ناشناس ارسالی در

    همه رو اخراج کنید

  • مهدی ارسالی در

    آقای پزشکیان اینجا معلوم می شود که مرد ع ملی یا فقط شعار می دهی به نفع مردم ایران یا به فکر مقرری سازمان ملل بابت افغان ه ا این گود واین میدان خودت را به مردم نشا ن بده

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج اخراج اخراج بسه دیگه تا کی اینا ب اید تو این کشور
    جلوون بدن چرا ک سی فکر نیست خدا لعنت کنه خائن را
    دولت قبل خیانت کرد ب این ملت حالا بیرو ن کنید
    چندین ساله اینا دارند از منابع این مملکت ب راحتی استفاده می‌کنند تا کی خیانت تا کی دشمنی با این آب خاک 🤬 🤬🤬🤬🤬

  • ناشناس ارسالی در

    باید تمام افاغنه اخراج بشوند این همه درد سر سرقت آدم کشی جنایت وفروش مواد مخدر ای نها همه زیر سر افاغنه هستند نمیدانم چرا بعضی ازمسعولین خواب هستند مردم چه گناهی کردند باید تاوان همه کشورها را بدهد خودش ان زیر ۱۰۰درصد فقر زندگی کنند

  • عسکر نورخواه ارسالی در

    ◀️نطق تند رضازاده نماینده مجلس درباره اتباع افغانی: به چه حقی ۱۷ ملیون افغانی امدند؛ افغانستان دوم ایجاد شده است!

    @khabare_vije | Khabarevije.irبا سلام. محله خاک سفید تهرانپارس تبدیل به کابل شده و برای طرد اتباع افغانی از مغازه ها و گارگاها و کارخانه ها و میادین و خیابان ها
    فقط نیاز به یگان ویژه سپاه میباشد.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط اخراج اتباع افغانی. برن طالبان ازشون پذیرایی کنه.

    • ناشناس ارسالی در

      آنوقط نیروی انتظامی بیادکاربه کنه

  • ناشناس ارسالی در

    فقط اخراج مردم خسته شدن

  • جواد ارسالی در

    صدای ملت ایران بیگانگان فقط اخراج

  • ناشناس ارسالی در

    یا اخراج بکنید اگه نمیخواد اخراج بکنید مرز باز کنید ما از ایران بریم که راحت بشیم از افقانی

  • ناشناس ارسالی در

    به ما چه کشورشون جنگه یا نه

  • ناشناس ارسالی در

    با فرزند آوری که افقانها دارن تا چند سال آینده جمعیت افقانی توی ایران از ایرانی بیشتر میشه و جنگی داخلی را میفته مردم کشور ما با افقانی میشه مثل فلسطین پس باید دولت فکری بکنه مردم دیگه خسته شدن پس باید اخراج بکنن

  • گیتا ارسالی در

    اخراج کامل وبی قیدوشرط تمامی افاغنه

  • ناشناس ارسالی در

    ساماندهی نداریم به همون خدایی که اعتقاد دارید بیگانگان ومهاجران از کشور بیرون کن ید شهید دادیم که مهاجران افغانی راحت باش ند خون جوانان بخورند یاملت راحت باشند

  • سرباز وطن ارسالی در

    افغان افغان است و هر روزی که شده باید این کشور رو ترک کند . با افغانهای که شناسنامه فوتی خریدن و برای ایرانی شاخشونه می‌کشند رو چه باید کرد شناسنامه فوتی رو کی فروخته . کی عکس فوتی صاحب شناسنامه رو با عکس افغان تو‌ شناسنامه عوض کرده

  • ناشناس ارسالی در

    جای تاسف است ک فقط حرف مردم مهم نیست.اخراج افغانی مجاز و غیرمجاز.امنیت را از بچه ها و مردم نگیرید.

  • ناشناس ارسالی در

    اگر یکی از طرفین یا افغانهای مقیم ایران یا سازمان ملل پولی که ایران می‌خواهد را بدهند مطمئن باشید غیرقانونی ها هم بدون هیچ مشکلی ماندگار هستند.

  • م ارسالی در

    دولت باید اخراج انجام شود تا بازار مسکن سامان گیرد بیکاری جوانان ایران دورس شود والا خطر در کمین
    ایران است بیشتر اتباع غیر،مجاز جاسوس طالبان هستن فکر ساماندهی نباشید اخراج اولین خواسته ایرانیان است چون جوانان بخاطر اتباع بیکار شودن زندگی پاشیده شوده است بفکر ایرانمان باشید

  • آتاخان ارسالی در

    مجاز و غیر مجاز نداره تو را بخدا این یه قلم برای کشور کنید هیچ کاری نکردید این یه فلم انجام بدید اصلا کلا همشون خرد خرد بیرون کنید افغان افغان هست مجاز و غیر محاز نداره

  • ناشناس ارسالی در

    فقط اخراجشون خواسته آحاد مردم ایران است البته خواسته مردم براتون اهمیت ندارد این و متوجه هستیم

  • سید رضا ارسالی در

    آقا پزشکیان مجلس نیرو انتظامی دولت وزیر همه کارگر ملت هستن و خواسته مردم باید انجام دهند وگرنه خیانت به قسمی که خوردن مردم ایران اخراج اتباع میخواهند و وظیفه دولت حکومت ۱۲ میلیون اتباع که مثل مورچه حمله کردن به کشور از مترو تا نانوا میوه فروشی ها باغ ها ویلاها کارخانه جات رستورانها تمام بومهن شهرری ورامین پاکدشت تهران لواسان چهارباغ شهریار رباط کریم قم کاشان مشهد نجف اباد اصفهان کل کشور اشغال کردن و مصرف اب برق گاز مواد غذایی بشدت زیاد و گران کردن و باعث شلوغی مترو اتوبوس و اشغال شغل بنا کارگر نگهبان ایرانی شدند دولت باید نوکری ملت ایران کند نه اتباع بیگانه واقعا جای شرمساری مسولین بی کفایت

  • ناشناس ارسالی در

    سلام نمدانم چرا مشگل بزرگی ازطرف اتباع ب ه کشور وارده شده نمی بینند اتباع باعث شد ه تعادل اجتماعی وجغرافییای کشور به هم خو رده ایس ۵۰۰ شهر در کنار پایتخت کشور به و جود امده درقبال تمام شهرها وروستهای کشور خراب خالی از جمبعت شده است پایتخت هر کش ور خط قرمز وقلب تپنده اناست حالاکاسه چه کن کرفتندیم اتباع زمینه پرورشودرکار کوشش وتولید را گرفته ونسل را به کارهای که ریش ه مملک را می سوزاند طرد داده ونسل زیاده خواه تبل تبدیل شده ابادی هر کشور از مردم سخت کوش کار امدمیسر می شود در صورتی که این را از دست دادیم وتمام کارفرماها وکار افرینهارا بعد عادت شدن وبه دنبال تکنولژ ی نمروند وغیر تهران جای دیگر سرمایه گذار ی نمکنند در صورتی که سال۱۳۶۵ قرار بود کا رگاهاه وکارخانه ها از تهران خارج شوند وم حاجرت برعکی شود وتران به این روز نیفتدبا امدن اتباع در تهران ای فرصد از دست رفته خود مشگل بزرگ امروز کشور شده نسل امروز ر یشه مملکت رامی سوزانند باقاچاق واسته گری دست فروشی در گیری خانواده ها برای اینده کاری فرزندان شده سرمایه را در خاک وملک نگهدارند وسرمایه در گردش نشود مشگل داخلی کشور ازاتباع است واتباع ریشه مملت می سو زاند

  • ناشناس ارسالی در

    مملکت ملک شخصی نیست که یک نفر تصمیم گیرن ده باشه نظر مردم مهم هست که
    تمام مردم ایران خواهان اخراج تمام اتباع وافغ انها از کشور عزیزمون هستند مطالبه ی ملی هست
    سازماندهی دیگه چه صیغه ای تما م وقت وسرمایه
    مملکت و مردم هزینه ی اینا میشه ..فقط اخراج..!!

  • س ح ارسالی در

    افعان نارنجک از ضامن خارج شده علیه امنیت ملی هستش ۵۰ درصد اینا عوامل رژیم اسراییل هستن

  • ناصر ارسالی در

    اخراج سریع وبدون شرط افغانیهاخواسته برحق ملت شریف ایران است.آقای پزشکیان هم جزوا ین ملت هستند.پس درنگ جایزنیست.

    • ناشناس ارسالی در

      شما از کجا میدونی نکنه خودتم....

  • ناشناس ارسالی در

    اگر مردم ایران کاره ای بودن افغانی در ایران نبود مجاز وغیر مجاز نداریم اما یک مشت اجنبی همه کاره است و از اول سیاستشان افغانی سازی ایران بود و هست و خواهد بود

  • عبدالمقسط ارسالی در

    سلام حضور نویسنده محترم!
    زمانیکه دولت ملی داشتیم،تراکم اتباع به کشورهای ه مسایه هم نداشتیم،که حکومت ملی مان بنابر هر دلیلی قابل قبول برای همسایه ها نبود،ب ا فروپاشی آن اکنون حکومت غیررسمی منحصر ب ه پشتون های قبیله را بر ملت افغانستان تح میلاندند روی ای ملحوظ هیچ آزادی خواهی دی گر مصمم به زیست در افغانستان نیست.

  • مرتضی ارسالی در

    اخراج کنید همه رو

  • حمیدرضا ملازینل ارسالی در

    شماها مثل اینکه خودتونو-زدید بخواب-یا وا قعا مارو چیزدیگه فرض کردید-ایران من نابو د شده-کار و آب و خاک و ارز و آینده و نسل وفرهنگ ایران در خطر جدیه-اونوقت میگید س اماندهی-من نمیفهمم چرا این قوم رو از کشو ر من نمیندازید بیرون-افغانی باید اخراج ب شه وبس -این یک خواسته ملی ه-

  • ناشناس ارسالی در

    ۳۰ساله اینا کارو زندگی رو از ما گرفتن م انمیدونیم دردمان را به کی بگیم دیگه یواش یواش دارن یکی یکی ایرانیان رو می کشن می گن ایران مال ماست شما برید بیرون

  • ناشناس ارسالی در

    از دکتر پزشکیان و مسئولین کشور ملت ایران مصرانه تقاضا دارند که هرچه سریعتر افغانها رو از ایران اخراج کنند مگر ملت ایران تعهد داده که افغانها را ساپورت کند بمانند در کشورشون و زندگی کنند الآن که یک دولت ثابت دارند اگر هم می گند طلبان مشکل دارند اینها رو خودشون آوردن سرکار الان نزدیک به 10 آلی 11 میلیون یا بیشتر یا کمتر در ایران همینها جلوی طلبان رو می گرفتند وشخص مناسبی رو سر کار می آوردن آقای رئیس جمهور اینها رسماً کشور اشغال کردن مطالبه ملی مردم ایران فقط فقط اخراج افغانها همه چه با مجوز چه بی مجوز

  • علی ارسالی در

    کشوری که دولت توان بدهی پول گندم کشاورز نداره بازنشسته اش به نان شب محتاجه وآمار گدا روز بروز بیشتر میشه وتمام تلاش فقط برای سیر شدن است وجوانانش دریاس وناامیدی هستن پذیرش مهاجر اوج حماقته

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج

  • ناشناس ارسالی در

    سلام جناب آقای پزشکیان اگر زره ای برای م لت و وطنت ارزش قائلید افغانی ها رو بیرون کنید اینا از تمام انرژی‌های کشور استفاد ه میکنن وباعث فقرو تورم در کشورند اگر کا ری انجام ندهید بزرگترین خیانت رو در حق م لت انجام دادین دلسوزی برای مردم و سفره م ردم انجام دادن سریع و بی وقفه خارج کردن افغاني ها از ایران است ممنون

  • ناشناس ارسالی در

    دولت باید افغانی ها را اخراج کند چون خوا ست مردم ایران است و تا ابد نمیتونن در ای ران بمانند افغانی ها معمولا بصورت اشتراک ی خانه اجاره میکنند و خسارت و آسیب زیادی به خانه وارد میکنند معمولا کرایه نمیدن پول پیش میدن ولی وقتی خانه را خالی میک نند باید مخروبه تحویل بگیرید من در بی ن مردم هستم و مردم از حضور بیشمار افغانی ها ناراحت هستن دولت در اخراج افغانی ها درنگ نکند

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا اخراج

  • نیلو ارسالی در

    افاغنه چهل وپنج سال کشورایران اشغال کردن د ساماندهی معنایی نداره کل این اشغالگران چه مجاز وچه غیرمجاز بفرستند کشورشون افغ انستان....

  • ناشناس ارسالی در

    حضرت عباس رو دلش اگه بخواد با افاغنه کنا ر بیاد .افغان ها با نقشه قبلی وارد ایران شده اند .اگه نخواد بیرونشون کنه یعنی د اره بزرگترین خیانت را به کشور و مردم ایر ان میکنه ‌

  • سعید ارسالی در

    اصلا چیزی به عنوان ساماندهی نباید باشه ب ا این وضعیت الان..همش صحبت از ساماندهی ا تباع میشه..اصلا ساماندهی هم بکنید مثلاً از تعدادشون کم میشه..ساماندهی شما یعنی ا وناییم که مجوز ندارن بهشون مجوز بدین..کل ایران پر شده از افغان از تمام منابع بدو ن دادن مالیات دارن استفاده میکنن تمام کا رها شغلها همرو گرفتن اونم بصورت غیرقانون ی..چابهار رو هم که دارید میدید به طالبان تا مثلاً بیان سرمایه گذاری کنن..مردم عا دیشون کلی مشکلات درست کردن اگه طالبان هم بیاد اونم تو چابهار که دیگه رسمأ شدیم ف لسطین..وجدانن این چه کشوریه چه دولتیه ای ن چه سیاست مسخره ایه..ملت رو بیچاره کردی ن از هر لحاظ که بگی دیگه وجود اتباع هم ش ده بار اضافه..نظر مردم اصلا براتون مهم ن یست و هیچوقت نبوده فقط بفکر خودتون هستین ..بخدا اینا فقط بفکر تصاحب ایران هستن هم ین روند ادامه پیدا کنه شک نکنید جنگ داخل ی راه میوفته..هشت سال جنگ کردن شهید شدن که بیگانه صاحب کشور نشه بعد الان دودستی دارید کشور رو تقدیم میکنید به اینا..همش هم میگید اینا همسایه ما هستم برادر ما هس تن دارای یک فرهنگ هستیم همه ما مسلمانیم. .با همین حرفا بیچاره کردین ملت رو..اصلا متوجه مشکلات امنیتی واسه کشور نیستید متو جه نیستید که داره چه بلایی سر کشور میاد. .کدوم کشور اینجوری مهاجر میگیره اونم با این تعداد که بیشترشون مجرد بدون هویت بدو ن هیچ سرمایه‌داری بدون هیچ با سوادی..هیچ سودی ندارن بلکه ضررش از سودش بیشتره..هم ش جلسه همش حرف همش صحبت از ساماندهی پس ک ی میخواید حرکتی انجام بدید..هر چند وقتی چند هزار نفر میگیرید بیرون میکنید میگید داریم بیرون میکنیم در صورتیکه همون تعداد که رفتن هفته بعد دوبرابر برمی‌گردن دوبا ره..تعدادشون کم نمیشه که بماند داره روز به روز هم بیشتر میشه هم با ورود غیرقانون ی هم با زادوولد فضایی..مردم از خواب بیدا رشید بفکر آینده بچهامون باشیم بخدا ایران داره از دست می‌ره..

  • آب ارسالی در

    نمیدونم به چاه ققهرا رفتن و انداختن مردم ایران درون این چاه-از کجا و بدستور کی ه که اینهمه خائن دارن اجراش میکنن-افغانی یک معضل نیست که ساماندهی بشه-افغانی یک تهدید جدی ه برای همه چیز ایران من-چرا اخراج نمیکنید-چرا خاک وشناسنامه ایران وایرانی رو به چوب حراج میگذارید-شماها کجایی هستید-نمیبینید-کار وآب و فرهنگ و ارز کشور من روزبروز درحال نابود شدن بیشتره-میفهمید این پول نداشتن ماایرانی ها-بیشترش بخاطر بیرون رفتن همین ارز بدست افغانی هاست-حالا رانت واختلاس و دزدی هم به این اضافه کنید-من ی چیز ازشماها میپرسم اگه تو کشور من جنگ بود همین افغانی و فلسطینی ولبنانی -ی کیسه آرد بما میدادن؟بخدا که نمیدادن-درباره همین تنب بزرگ وکوچیک همین فلسطینی ولبنانی پشت امارات دراومد-چرا فرافکنی میکنید-افغانی باید اخراج بشه همین و بس -این یک خواسته ملی ه

  • بابک تهرانی ارسالی در

    بیرون کنید ، ایران مثل افغانستان شده

  • ایران ارسالی در

    افغانی ها باید اخراج شوند جهت اطلاع دولت بدون وقفه، عامل بدبختی مردم ایران افغان ی ها هستند

  • ج ارسالی در

    سلام اقای دکتر لطفا افغانها باعث بدبختی جوانان ما هستند و طلبکار باید اخراج شوند

  • ناشناس ارسالی در

    این آمار رو از کجات در آوردی آقای کارشناس

  • ناشناس ارسالی در

    آقای پزشکان به داد شعیه ها ی افغانستان برسید ما انجا جایی نداریم

    • ناشناس ارسالی در

      ب درک ک ندارید، با همین حرفا امدین جمعیت ده میلیون ب بالاست، مگه کشور ما باید تا وان شماها بده، اصلا گیرمم جنگ باشه ک نیس ت کشورتون ب ما چه! ایقد بی غیرتید حاضر ن یستید بجنگید،

    • ....... ارسالی در

      به ما ربطی نداره شما جایی رو ندارید، مرد م ایمیلای افغانهارو وه نظر دادن بخونید ب ا وقاحت تمام میگن ایرانی گدا گشنس ایرانی تنبل و تن پروره ، باید برن کشور خودشون دارن از آب و برق و انرژی ما استفاده میکن ن ی تنور نون کمشونه هزار جور جنایت کردن که بی جواب مونده افغان ها باید اخراج بشن تمام#

  • حسین مهاجر افغان ارسالی در

    عکس مقاله رو دیدم فکر کردم میخواین به اتباع خانه ویلایی اعطا کنند

    • ناشناس ارسالی در

      داداش من شیعه و سنی نداره اصلا کسی با شما کاری نداره

  • منصور ارسالی در

    اگه نظر سنجی میکنید که من میگم این افغان ی‌ها مثل کفتار به کشور ما حمله کرده اند حالا دیگه خودتون میدونید

  • ناشناس ارسالی در

    آقای پزشکیان سلام ما رای دادیم تا یه کم راحت زندگی کنیم از دست افغانی ها خست ه شدیم همه مملکت ما رو گرفتن. همه کار ها ی کشور دست این‌است ملت خودمون بیکارن.لط فا شما ریس جمهور یه کشور هستید چاره اند یشی کن بیرون کن تو رو خدا

  • رضا ارسالی در

    آقای پزشکیان کشور ناامن شده واین همه گرفتاری وبدبختی شما باید کاری بکنید که اینها برن به کشورخودشون آقا آب نداریم و افغانستان حق آبه ی مارو نمید ه بعد در داخل کشور هر کاری دلشون بخواهد میکنند بعد شما هنوز نمی‌خواهید کاری بکنید

  • مهدی ارسالی در

    من خودم بچه مشهدم، با افغانیا بزرگ شدم،ن ود در صدشون مورد دار هستن
    از دولت محترم خواهش میکنم، زمینه اخراج اونا رو ف راهم کنه، تا مشکل امنیتش بیشتری واسه کشو ر پیش نیاوردند، خواهش......

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا حقیقت هم همین است اخراج افغانی خواست همه ملت ایران است

  • ناشناس ارسالی در

    از آنجا که در ایران یارانه های پنهان زیادی وجود دارد و اتباع هم از آن استفاده می کنند و مشکلات زیادی هم درست می کنند و افکار طالبانی هم دارند باید اخراج شوند

  • محمد ارسالی در

    دولت مردان ایران فقط حرف میزنن دریغ از عمل ولی تمام فشار اقتصادی و اجتماعی بر گردن ملت ایران است اگه حمایت دولت از افغانی ها صورت نمی گیرد چرا در مدارس دولتی که جزء بیت المال ملت ایران است بچه های اجنبی پذیرش می‌شوند که با عرق جبین و مالیات و عوارض ایرانیان ساخته شده کسی هست پاسخگو باشد

  • ناشناس ارسالی در

    دست تون که به اصل افغان یعنی پشتون ها ک ه از قوم طالبان، هم نژاد (آریایی) شما اس تند نمی رسد، چون از نظر قیافه همانند شما استند، فقط دارید یک مشت شیعه مظلوم امث ال فاطمیون را وجه المصالحه قرار میدهید و اذیت می کنید! خدا مهربان است این روزها ه م می گذرد.

  • امیرمهدی امیری ارسالی در

    من ازمردم ایران یک دنیا تشکر می‌کنم که م هاجرین افغانستان سالهاست تحمل کردن ولی م لت ایران بدونند که مقصر اصلی دولت شما وپ اکستان است جنگ های داخلی افغانستان دولت ایران ودولت پاکستان راه انداختن تنها درب ین ماشیعیان افغانستان ۸حزب دولت ایران تش کیل دادن درجنگ های کابل علیه اهل تشیع اف غانستان بهترین تجهیزات نظامی ومالی به مخ الفین ما دولت ایران دراختیار شان قرار می ‌دا شبها هلیکوپتر های ایران تجهیزات براش ون می آورد

  • ناشناس ارسالی در

    همه ی مردم کشور از آقای پزشکیان انتظار دارن که افغانی ها رو بیرون کنید بزارید امکانات فقط برای مردم کشورمون استفاده بشه بسه دیگه مردم نون شب ندارن این انقد گستاخ شدن که دست به هرکاری میزنن هرکسی هم نگرانشون هست و طرفدار افغان ها هست خودشم بره افغانستان زندگی کنه فقط دست از سر مردم ایران بردارید چه مجاز چه غیر مجاز باید برگردن کشورشون والسلاممممممممم

  • ناشناس ارسالی در

    فقط اخراج خواست همه مردم. مردم کشور را قدای افغانی ها نکنيد

  • سوگل ارسالی در

    باید خارج شوند بروند کشور خودشون این غده ای سرطانی

  • علی ارسالی در

    آقای دکتور کشور به چالش نکش کم دوشمن ندا ریم الان وقت اخراج نیست الان وقت اصلاح ک ردن سرشماری کنین به زندگیشان ادامه بدن ت ا تاجرهای ایرانی براشون تو کشورشون کار ر اه بندازند مثل خط تولید اتومبیل کارخانه جات مواد غذایی اون موقع هم امنیت کشورها بالا می‌ره هم اشتغال به وجود میاد هم دشم ن جدید نداریم افغانها آزما هستن مردم با غیرت از دست ندینشون حاج قاسم با یک گردان افغان پدر داعش درآورد این ملت فقد کمک م یخان برای سازماندهی کوتاهی کردن یعنی تحو یل افغانستان به پاکستان عربستان ترکیه وت روریستای صهیون و داعش درتاجیک افغان

  • علی ارسالی در

    آقای دکتور بادستور ظریف کشور وارد بازی آمریکا اسراعیل عربستان نکن زمان پدر معنویتون رفسنجانی نباید میزاشتن بیان راه یاد بگیرن یا توکشورشون آشوب بشه که گذاشتین الان دعوا راه ننداز اگه یه خورده کشور داره نفص می‌کشه به خاطر صادرات به افغانستان یادتون باشه اونا با پاکستان هم مرز دارن ما رو از خودشون میدونند واقعیت تاریخی هم همینه

    • ناشناس ارسالی در

      برو با با دستمال مش

  • سرلک اصفهان ارسالی در

    افغانها فقط باید اخراج شوند با مجوز و بی جوز . خودمان در تحریم هزار بدبختی داریم . دولت و قوه قضائیه نمی تواند اخراج کنن د به مردم فراخوان دهند تا ظرف ۲۴ ساعت مر دم همه را کت بسته تحویل می دهند برای اخر اج.

  • ارش ارسالی در

    باید برن بیرون همه ا

  • پارسا ارسالی در

    اخراج اتباعععععععععععععع
    فقطططططططططط

  • ابراهیم گودینی ارسالی در

    ایران عزیزمان نیازی به افغانی ندارد چه ق انونی و غیر قانونی ندارد باید همشان به ک شورشان برگردنند ساماندهی اصلا معنی خوبی ندارد اینان 50 سال است نان و آب و برق و گاز وملک ایران استفاده می‌کنند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام باید برن کشورشان مثل قارج رشد کردن همه جا رااشعال کردن ۴۰ ساله از یارانه ا یرانیها میخورن پولشان را می فرستن کشورشا ن اصلا آدم درستی نیستن باید برن هر کی را می بینی از اینها ناراضی ن اینها به خودش ان رحم نمی کنن تا ی چیزی میشه به جای این که وایسین با دشمن بجنگن فرار می‌کن به ای ران نثل خیلی بدین به فکر خودشونن زمان جن گ جوانان ایران سینه سپر کردن از ناموشان دفاع کردن شهید شدن بعدا اینها اومدن خا نوادگی ایران راحت زندگی میکنن ما نمی خوا هیم برن هرچه بد ذاته اومدن ایران همه نار اضی ن انشالله برن ایرانیها راحت بشن ۱۲ م یلیون کم نیست باید برن گرونیها مال افغان ئهاس جوانهای ایران بی کارن سیگاری شدن ا ینها همه جا را اشغال کردن از آقای پزشکیا ن درخواست میکنم اخراج کنه افغانی‌ها را ی اعلی مد

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج افغانیها خواست ایرانی ها قابل توجه مسئولین

  • ناشناس ارسالی در

    افغانی فقط اخراج یا ماهی 50مایون به حساب هر ایرانی واریز کنید این اتباع رو هم نگ ه دارید وجودشو‌دارین

  • ناشناس ارسالی در

    هیچ امیدی به دولت نیست کشور عملا از دست رفته مظلومترین مردم دنیا ایرانیها هستند

  • ناشناس ارسالی در

    تروبه خدااخراجشون کنید.به فکرآینده ی بچه های ماهم باشید

  • حامد بیگی خبری ارسالی در

    اخراج فوری افغانیها ما به پزشکیان رای دادیم چون قول داد اتباع را اخراج کنن واین مطالبه ۸۵ درصد ملت ایران هست

  • علیرًضا.احمدی ارسالی در

    آقای.پزشکیان.اخراج.نکردن.اینها.خیانت.به.ملته.خواهشان.فقط.اخراج.متشکر

  • ارسلان ارسالی در

    ساماندهی چیه افغان‌ها جز ضرر اقتصادی و سیاسی و امنیتی چیزی برای کشور ندارن همشون باید اخراج شده و دیگر اجازه ورد ندهند

  • ناشناس ارسالی در

    مردم بایدفکر۲۰سال آینده کشوروفرزندانشان رابکنندبخاطرمشکلات الان ملک وشغل دراختیا راتباع نگذارند شایدبتوان باعث خروج آنهاا زکشورشدوجوانان ایرانی شرایط برای ازدواج وشغل داشته باشند

  • رضا ارسالی در

    این دیگه فکر کردن ندارد باید همگی برگردند افغانستان آقای رئیس جمهور مردم ایران از حضور اتباع افغانی در داخل کشور معترض و ناراضی هستند. لطفا دستور خارج شدن همه اتباع افغانی صادر گردد. متشکرم

  • حالا هرچی ارسالی در

    آنقدر زیاد هستن که همه جارو اشغال کردن یک سوم مدارس شدن افغانی مدرسه( هفت جو) آنقدر افغانی داره که کمبود میز برای بچه ها هست بعد بچه های خودمون میز ندارن اگه می خوایم ساماندهی کنید خواهشن همین جوانب در نظر بگیرید

  • ناشناس ارسالی در

    برین فرزندان این کشور رو سامان دهی مسکن کنید که از تولد تا مرگ از بی تخصصی وبی ت دبیری در اداره کشور همه در جهنم فقر زندگ ی میکنند چراغی که به منزل نیاز است به مس جد حرام است.

  • ایرانی ارسالی در

    اخراج اخراج اخراج

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج بی چون و چرای تمامی افغانها در هر شرایطی تند زود و سریع تا دیر نشده

  • ناشناس ارسالی در

    رئیس اتحادیه میگه غریبه نیست افاغنه قولن امه دستی تنظیم می‌کنند و این تخلف است .ب ازم خوبه اینو گفت .نگفت افرادی که تو بنگ اه کار می‌کنند باید توسط مسئول بنگاه به اتحادیه معرفی بشن .تخلف .یعنی افراد غیر مجاز میان تو خونت و هر جایی رو نگاه و حت ی عکس هم میگیرن .حتی کار به اونجا رسیده که بجای مسئول بنگاه هم مهر وامضا میکنن . فقط میگن تخلف .واقعا اگه با گفتن تخلف رئ یس اتحادیه کفایت میکنه خوب یه چوب سخن گو بذارید که بگه تخلف .دیگه پول و سرمایه م لت هم هزینه یک کلمه تخلف نشه .

  • جانباز ۵۵درصد و ۸۷ ما اسارت ارسالی در

    سلام دولت حرف و گفته مردم را قبول نمی کند بابا افغانی‌ها به ماچه ربطی دارند خدا لعنت کند وزیرکشور اسبق را که مرزها را باز گذاشت و افغانی ها روزی صد هزار وارد کشور شدند و آقای پزشکیان به دروغ هر روز دارد بیرونشان می‌کند یک کذبی بیش نیست حالا اگر بندگان خدا لبنانی‌ها یا فلسطینی ها بیایند که حتی سر پناهی ندارند و با فرهنگ هستند بیایند کشور مانعی نیست

  • ناشناس ارسالی در

    بخدا خسته شدیم از بس افغان دیدیم ما تو پ رند زندگی میکنیم اینجا پرواز افغانیها ،ا پارتمان ۶واحدی ما ۲تا از ساکنینش افغانی هستن ،همش فکر میکنم دارم تو افغانستان زن دگی میکنم خسته شدیم اینا باید برن کشورشو ن روبسازن اصلا از طالبان پس بگیرن چرا سر ازیر میشن اینجا،مگه ما توجنگ وبدبختی نبو دیم ولی تاالان محکم ایستادیم

  • ناشناس ارسالی در

    چرا استخوان لای زخم؟ اخراج کنید خلاص، ات باع افغانستان فقط سالی ۵ میلیارد دلار از کشور پول خارج میکنن حدود ۲۰ میلیارد دلا ر هم از یارانه های مختلف استفاده میکنن یکار دیگه هم میشه کرد تو خاک ایران نزدیک مرز، اردوگاه بزرگ برای اتباع افغا نستان دایر بشه و مشغول کارهای مونتاژ کار ی و صنایع دستی و قالی بافی بشن و حق ورود به خاک ایران نداشته باشن

    • علی ارسالی در

      احسن اگه به قول خودشون میترسن برن افغانس تان از ترس جونشون برن لب مرز اروگاه بزنن براشون همونجا هم کار کنن حق ورود به شهر ها رو هم نداشته باشن

    • ناشناس ارسالی در

      درود بر تو

  • ناشناس ارسالی در

    فقط اخراج افغانی ها مجاز وغیر مجاز

  • ایرانی موطن دوست ارسالی در

    به نظرمن بر اتوجه به اینکه اتباع افغانست انی اخیرا در بسیاری از مناطق ایران اقدام به خرید ملک و زمین تحت لوای نام یک ایرا نی کرده اند و جمعیت افغانستانی ها در کش ورمان بسیار زیاد شده و همچنین نظر به تخل فات عدیده و جنایات شنیع، در دست گرفتن بس یاری از فرصت های شغلی و همچنین زاد و ولد فزاینده این جمعیت، اقدامات تروریستی سال های اخیر از لحاظ امنیت، نوامیس و اقتصاد حقیقتا کشور را با مخاطرات جدی تری مواجه خواهند کرد . در این موقعیت اخراج کلیه ا فغانستانی ها حتی با مجوز اقامت از ضروریا ت روز کشور است و تسریع دولت محترم در این امر از واجبات است.

  • Bagher ارسالی در

    اخراج اتباع افغانی هرچند شاید تلخ به نظر برسد اما دارویی است برای بیماری دولت اف غانستان و همچنین مردم افغانستان، زیرا با اخراج اتباع دولت افغانستان دیگر نخواهد توانست از زیربار مسوولیت تامین اجتماعی و اقتصادی و... مردم خود شانه خالی کند زیر ا در غیر اینصورت در جوامع بین‌المللی بای د پاسخگو باشد، عدم اخراج افغانها نه تنها خیانت به مردم ایران بلکه خیانت به مردم و دولت افغانستان نیز هست، معالجه یک بیما ری دردناک است اما نتیجه آن شیرین است هم برای بیمار و اطرافیانش و هم برای پزشک و جامعه پزشکی

    • ناشناس ارسالی در

      افرین گل گفتی انقدر که دولت افغانستان بیشرفه بزار برن تا اونام بدونن دنیا دست کیه دیگه زیادی خوردن خوابیدن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ودرود بر ملت ابران اگر ازکشور چه مج از وچه غیر مجاز اخراج شوند بهتر است

    • ناشناس ارسالی در

      نه

  • پژمان ازادبخت ارسالی در

    افغانها چه قانونی چه غیر قانونی هر چه سری تر باید اخراج شوند الا ما مردم ایران 40 ساله داریم از افغانی میزبانی میکنم . افغانی ها ایران رو به گند کشیدن هر چه زودتر باید اخراج بشن

  • فرانک ارسالی در

    افغانها دارند جمعیت شون از خود ایرانیها بیشتر میشه هر جایی میری میبینه ی گردان افغان‌ اونجاست این چه وضعی هست

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج همه ی افغانستانی ازکشور ایران را د ارم جدیدا خیلی اذیت می‌کنند وآرامش مارا صلب کردن لطفا اخراج کنید

  • ناشناس ارسالی در

    رییس‌جمهور نماینده ملت است. و تصمیم گیری شخصی افراد حکومت ملاک نیست. و مدت هاست داد مردم ایران از حضور نه از هجوم افاغنه در آمده صدها معضل اقتصادی اجتماعی فرهنگی و.... در پی داشته. الان آلمان که صنعتی و با آن اقتصاد بالا و احتیاج به نیرو کار تمام افغان ها را اخراج می‌کند بعد کشور ما که سالها تحت شدیدترین تحریم های بین‌المللی است و با این همه اجاره نشین آمار واقعی ۱۷ میلیون افغان هم بر سر مردم آوار شده است. مگرخواست حکومت بیرون‌رفتن آمریکایی ها از افغانستان نبود؟! خب الان نه آمریکا هست نه جنگ دارند. چرا باید همینطور میلیون میلیون وارد کشور شن؟! کجای دنیا مرز یک کشور تا این اندازه بدون نظارت است ؟! کار بجایی رسیده که بعد از چهل سال حضور در خاک کشورمان طلبکار هستند و باعث بروز مشکلات امنیتی فراوانی خواهد شد. مسولان که در بالای شهر هستند ما مردم را درک کنند که بعلت امار بالای زادو ولد افغان ها کودکان شان در حال آتش زدن درختان پارک و.... صحنه هایی که واقعاً ناراحت کننده است

    • ناشناس ارسالی در

      همه حرفات درست....مگر اطلاعات ات در مورد اخراج همه افغانستانی ها از آلمان ناقصه. ...همه نه... افغان ها و دیگر مهاجرین درد سر سازو متخلف....یکبار دیگر به منبع خبر خود رجوع کنید...

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج تمامی افغانی ها

    • ناشناس ارسالی در

      ما اگه افغانی نخواهيم به کی بگیم

  • علی کریمی ارسالی در

    اگر هر مسئولی ایرانی باشد حکم به اخراج وانسداد کامل مرز می‌دهد

  • ناشناس ارسالی در

    سلام لطفا افغانیهارو اخراج کنید می زنیم بیرون انقد تعوادشون زیاده نمی دونیم تو ا یرانیم یا افغانستان برن کشور خودشونو ابا د کنن چی می خوان دیگه

  • حسینی ارسالی در

    زمان جنگ کجا بودین بگین افغانی میدون جنگ چیکار میکنه حالا ک ایران ب لطف خدا امنی ت برقراره میگین افغانی اخراج

  • تورج ابراهیمی اسکندری ارسالی در

    اخراج افغانی ها باید حتما حتما اجرا شود ما مهمانوازیمان را با دیگه با بهتری امکانات حتی لقمه زنو بچه هایمان داديم به اینها ولی متاسفانه آنها چقدر بی حرمتی که در حق کشور ما و مخصوصا مردم ما کردن بسه آقای رئیس جمهور اول جواب مردم را بدید

  • کوشا ارسالی در

    سلام باید هر چه سریعتر اخراج شوند در غیره این صورت خود مردم ایران باید آتش به اختیار عمل کنند

  • آرام ارسالی در

    جناب آقای پزشکیان به حضرت عباس قسمت میدیم ایران رو‌از افغانی پاکسازی کن

  • ناشناس ارسالی در

    دولت پزشکیان پیش خودشون چه فکری کرده باید افغانی از ایران اخراج بشه مگه افغانی چه سودی برای ایران داره به غیر ضرر ایران رو به نابودی نکشید خودتون دولت مردها تو رفاه کامل هستند به فکر مردم باشید هیچ یک از مردم ایران راضی نیستند و نمی‌خواند افغانی تو ایران چتر باز کنه و اقتصاد و منابع ایران رو بخورند بیست میلیون افغانی تو ایران هست پنج سال دیگه تعدادشان میرسه به پنجاه میلیون با این روندی که افغانی ها در پیش گرفتند فقط تولید بچه میکنند که چند صباحی ایران رو تخت صلته طالبان قرار بدند و ایران رو بدون جنگ رو بگیرند اگه دولت الان نمیتونه افغانی رو از ایران خارج کنه اون موقع که ایران رو گرفتند دیگه دولت سکوت می‌کنه دولت به فکر خودشون مردم نیستند چون افغانی به ایرانی رحم نمیکنه و کل مردم رو میکشند مردم ایران خواهان اخراج افغانی ها هستند نه اینکه دولت بشینه و بهشون کارت صادر کنه که افغانی تو ایران بمونه ما نمی‌خواهیم یک افغانی تو ایران بمونه باید اخراج کنند اگه دولت اقدام نکنه مردم باید دست به کار بشند و افغانی ها رو از ایران فراری بدند ما غیر ایرانی بیگانه نمی‌خواهیم تو کشورشون باشه هر کشوری می‌رند برند ولی ایران نه اخراج اخراج اخراج

  • ناشناس ارسالی در

    نه

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج اخراج اخراج
    مجازوغیرمجاز آ فتی است که تمامی ندارد

  • ناشناس ارسالی در

    اتباع چه مجاز چه غیرمجاز باید اخراج دارن ازمنابع ما استفاده میکنن وزادوولدما خوابیداینا تو کشورما میخابن ومیخورن وکارهای پرسود بدون مالیات مردم بیکارو گرسنه اخراج اجنوی ازخاک ایران این غارتگران

  • حمید ارسالی در

    مردم ایران مگر آدم نیستندسامان دهید همش چسپیدین به کشورهای دیگر

  • ناشناس ارسالی در

    افغانی ها آتیش زیر خاکستر منتظر فرصت هستند اگه خدای نکرده اتفاقی برای ایران بیفته مثلاً جنگ ،به ایرانی ها رحم نمی کنند حتی با دشمن هم دست میشن چون با شیعه مخالفن،تبلیغ دین خودشون میکنند البته وقتی اعتماد کامل میکنند چون با سختی بزرگ شدن بسیار بی رحم هستند با این زاد و ولد هم که دارن تا چند سال دیگه ادعای کشور مال ماست هم میکنند

  • ناشناس ارسالی در

    یه عده هستند که می خوان افعان ها در ایرا ن ماندگار بشن. آقای پزشکیان هم احتمالا ز ورش بهشون نمیرسه لطفا فقط اخراج اخراج اخ راج شون کنید. رواداری دیگه بسه.

  • ابراهیم ابوالفتحی ارسالی در

    قبلیها با بیسوادیشون کمرکارگر ایرانی رو شکستن پزشکیان احتمالا باسوادش ،،،توکارگر مملکت خراب شده ایران روساماندهی کن نمیخو ادافغان ها روساماندهی کنی

  • ناشناس ارسالی در

    گودرزی دهنت را ببند تو نظر نده نخبه هستن برن کشور خودشون غیرتشون برا کشورشون نشو ن بدن ما خودمون تو ایران نخبه زیاد داریم فقط اخراجججججج اخراججججججج

  • عباس رحمتی ارسالی در

    یه زمانی جنگ بود بااین که ما شرایط خوبی نداشتیم پذیرفتیم اما چهل سال است اینها ه ستند دهها میلیون نفر به اندازه چند کشور هستند،میلیاردها تومان یارانه که حق این م ردم است رادارند استفاده میکنند اینجوری ک ه نمیشه نصف مردم یک کشور وارد کشور دیگر شوند تازه طلبکار هم هستند ،خود افغانستان قبول میکند دوسه میلیون ایرانی فقط برای گردش بدون ویزا و پاسپورت وارد کشورشان شو ند
    خسته شدیم از بس گفتیم
    روزی میرسه که دیر شده

  • بازنشسته ارسالی در

    جالبه مردم احساس خطر از حضور افغانها در ایران کردن اعلام هم می کنن اما آن مسئول چشم و گوشش بسته است وقتی شما از هویت مه اجر افغان ومحل استقرار و نوع کار وبار آن در کشور آمار نداری غلط می کنی اجازه حضو ر غیر قانونی به این مهاجرین می دهید

  • ناشناس ارسالی در

    اگر آقای پزشکیان حکم اخراج افغانها را ندهد معلوم میشود که با مردم نیست

  • انوشیروان ارسالی در

    به پزشکیان رای دادیم چون قاطع گفت همه اتباع افغانی اخراج میشن صدای مردم رو بشنوید ایران یکصدا کوچک و بزرگ میگه اخراج زن و مرد و کاسب و کارمند و پزشک و دانشجو و هر کس داره میگه اخراج این صدا و خواسته ملی و بر حق ایرانیانه اخراج افغانی خطر بسیار بزرگی ایران رو تهدید میکنه که نامدیران نامسئولین که با سرویس و محافظت با شیشه دودی از خط ویژه تردد میکنن هرگز نخواهند فهمید

  • ناشناس ارسالی در

    چرا اینقدر مسئولین ما ترسو هستن ؟چرا این قدر در برابر اینا مماشات میکنن؟تابستونا میگن در مصرف برق صرفه جویی کنید زمستونا میگن درمورد گاز صرفه جویی کنید کل سال هم که میگین در مصرف آب صرفه جویی کنید تورو خدا به صورت ناشناس بیاید تو اجتماع ببین ید چه خبره این اتباع یکسره آب وبرق و گاز دارن مصرف میکنن یکسره شلنگ آب دست خودشو ن وبجه هاشون هست و دارن آب بازی میکنن تذ کر هم که میدی میگن پولشو میدین حداقل به خاطر منابع کشورمون یه کم بفکر باشید

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت بر عاملان ورود افغان ها به ایران

  • مهدی ارسالی در

    اول اخراج کنند بعد خود مسولان ساماندهی ب شن و نزارن دوباره مثل افت ملخ دوباره سرا زیر بشن به کشور.اگر نظارت وسامانی بود که اینقدر مرز کشور بی صاحب نمیشد

  • ناشناس ارسالی در

    کل اینابایدبروندبیرون ازکشورمردم دیگرشرا یط سخت اقتصادی روندارندکه ۹۰درصدش بخاطره مین اتباع افغان هست قبض برق میومده ۳۰۰تو مان الان یکدفعه شده ۱۹۰۰غلط میکنید۱۵میلی ون اتباع پشتووافغان رومیاریدداخل کشورکه وقتی برق کم میاریدسریع دستون میره توجیب مردم واقعاننگ برشما

  • ناشناس ارسالی در

    چه مجاز و غیر مجاز فقط اخراج شوند چون آینده کشور در خطر است والسلام با تشکر از جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور ایران کشور بهتر از جانم

  • مهدی ازادی ارسالی در

    اینا با افغانستان پیوند برادری دارن همش دروغه تا ایران نابود نشه دس بردارید نیست ن

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا تمام اتباع چه مجاز و چه غیر مجاز را بیرون کنید چون چند صباح دیگر اونا مارو بیرون می‌کنند
    و میشیم فلسطین

  • ناشناس ارسالی در

    اخراج افغانی‌ها چه مجاز یا غیر مجاز مطلب ه اکثریت مردم ایران است چون علاوه بر ضرر های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی و وغیره منت هم دارند و ایرانی را تنبل تصور کرده

  • ناشناس ارسالی در

    برید

  • ناشناس ارسالی در

    تمام ۴۰ میلیون بیگانه وخواسته تمام ملت ا یران اخراج واخراج واخراج بدون هیچ عذر وب هانه ای و چون وچرا بفکر مردم و کشور خودت ان باشید نه کشور را اشغال ۵۰ میلیون اجنب ی و بیگانه کنید.

  • مرتضی ارسالی در

    سلام وخداقوت.اگه می تونیدوزورتون میرسه و عرضه دارید اخراجشون کنید ...ببینیم چه کا ر می کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    لطفاً به خواست ملت ایران احترام بگذارید خواست همه مردم ایران اخراج هرچه سریعتر ا ین مهاجران از ایران است

  • ناشناس ارسالی در

    فقط اخراج تمام افغانها چه مجاز چه غیر مجاز ساماندهی نداریم جناب گودرزی با افغانها برو افغانستان ببین جارو دستت میدن خیلی نگران افغانها هستی ببر خونت ازشون پذیرایی کن گودرزی وطن فروش را برکنار کنید

  • لیلا ارسالی در

    اخراج

  • ایران وطنم ارسالی در

    99درصد ایران از این وضع به ستوه اومدند چون بیکاری میاره بیکاری هم یعنی فقر
    وفقر هم یعنی پاشیدن خانواده
    پاشیدن خانواده هم یعنی هزار جرم جنایت د ر کشور
    آهای مسئولین محترم شما را ب ه قران قسم میدهم اینها را بیرون کنید دور ت بگردم

  • ایرانی ارسالی در

    آقای پزشکیان عزیز شما را به قران قسم میدهم ب قولتون عمل کنید تمااااام اخراااااج
    این حرف 99درصد ملت ایران است

  • ایران وطنم ارسالی در

    ب خدا قسم فقط ملت باید دست به کار شوند و گرنه اگر آقای پزشکیان هم بخواهد اخراج کن د
    درصدی خائن هستند نمیزارن چون ایر ان و ایرانی براشون مهم نیست
    اینها اگه می‌خواستند ظرف مدت کوتاهی ایران از ا فغان پاک میشود

  • محمد جمالی ارسالی در

    همه مسؤلین باید مثل دادستان کرمانشا عمل کنن و اجازه ندن افغانی ورود کند و اخرج شوند مردم ایران. و خانواده. شهدا. بیکارن لیسان. شده. گوجه. فروش

  • شهروند ارسالی در

    تنها درمان بحران های کشور دیپورت ۴۰ میلی ون مهاجر افغان است هزینه سنگین مهاجران ک شور را ورشکسته کرده بادیپورت مهاجران روز انه ۴۰ میلیون لیتر مصرف بنزین کاهش میابد بعلاوه کمبود مسکن آب دارونان گاز برق اش تغال گازوئیل و حتی کسری بودجه برطرف میگر دد مهاجران بجای تشکر وهمدلی بادرخواست مر دم ایران مبنی بر بازگشت به کشورشان متأسف انه اقدام به توطئه وتهدید وجوسازی ودروغ پراکنی کردند

  • محمدی ارسالی در

    اخراج اخراج اخراج
    من یک خانم ایران ی هستم چند روز پیش افراد افغان ریختن سرم شیشه های خودروی را شکستند وبا سلاح سرد چاقو به من حمله کردند وبنده را مجروح کرد ند ومورد ضرب وشتم قرار دادنددولت فکری به حال مردم کند بهترین کسب وکار وافغانی دا رند واز مدارک ایرانی استفاده می کند تکلی ف ایران چه می شود با اتباع
    با تشکر

  • شهروند ارسالی در

    جناب پزشکیان مظلوم نمایی و فریب مردم راپایان دهید بادیپورت ۴۰ میلیون مهاجر افغان روزانه ۴۰ میلیون لیتر مصرف بنزین کاهش میابد بعلاوه کمبود مسکن آب برق گاز دارونان اشتغال گازوئیل و حتی کسری بودجه برطرف میگردد هزینه سنگین مهاجران کشور را ورشکسته کرده هربیسوادی فهمید تنها درمان بحران های کشور دیپورت ۴۰ میلیون مهاجر است شهرمشهد به غزه تبدیل شده بیشتر خانه هارا مهاجران خریده واشغال کرده درشهر و زادگاه خودمان اواره وبیکار وبی خانمان شدیم صف نانوایی شکنجه گاه مردم شده چرامسئولین قانون ممنوعیت خریدوفروش مسکن توسط مهاجران رااجرا نمی‌کنند مردم بفلاکت افتاده اند

  • ناراحتم ناراحت ارسالی در

    گوش به حرف این مردم فهیم وباغیرت بدهید ک ه پشیمانی ندارد که تمام نوشتهایشان ودر د دلشان درست است که نگران اینده هم خ ود وهم وطنشان باشند

ارسال نظر

 

آخرین اخبار