|
کدخبر: 328919

استقلال گزینه پرسپولیس را هایجک کرد

رقمی که باشگاه استقلال خوزستان برای صدور رضایت‌نامه جواد آقایی‌پور در نظر گرفته است، به دلیل تعطیلات زمستانی، کاهش یافته است.

فوتبال استقلال گزینه پرسپولیس را هایجک کرد

در دوران تعطیلات زمستانی، باشگاه پرسپولیس نامه‌ای به باشگاه استقلال خوزستان برای جذب جواد آقایی‌پور ارسال کرد. باشگاه استقلال خوزستان در پاسخ خود اعلام کرد که برای صدور رضایت‌نامه این بازیکن، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان را درخواست دارد. اعلام این مبلغ توسط باشگاه استقلال خوزستان باعث تردید و عقب‌نشینی باشگاه پرسپولیس شد.

در این برهه از زمان باشگاه استقلال تهران هم مایل به جذب جواد آقایی‌پور است. آنچه که مسلم است نه باشگاه پرسپولیس و نه باشگاه استقلال در این برهه از زمان حاضر می‌شوند، برای به خدمت گیری جواد آقایی‌پور ۳۰ میلیارد تومان پرداخت کنند. به همین خاطر باشگاه استقلال خوزستان که به جواد آقایی‌ پور وعده داده است، در ابتدای فصل پیش رو رضایتنامه اش را صادر کند، مبلغ رضایتنامه این بازیکن را کاهش داده است.

با این اتفاق جذب جواد آقایی‌ پور برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس آسان تر می‌شود. شنیده ها حکایت از آن دارد که آبی های پایتخت برای جذب این بازیکن از رقیب سنتی کمی جلوتر هستند و برای به خدمت گرفتن مهاجم استقلال خوزستان در موضع بهتری قرار دارند.

پیش بینی می‌شود مبلغ رضایتنامه این بازیکن به نسبت تعطیلات زمستانی ۵۰ درصد کمتر شود و به ۱۵ میلیارد تومان برسد.

منتظر-محمد

تکلیف ستاره آسیایی استقلال روشن شد

منتظر محمد در ابتدای فصل گذشته با استقلال قرارداد دو ساله امضا کرد اما به دلیل عدم نیاز از سوی جواد نکونام به عنوان بازیکن قرضی راهی تیم مس رفسنجان شد.

پیش بینی می‌شد با پایان فصل این  بازیکن به اردوی آبی‌ها برگردد اما از ساختمان سعادت آباد خبر می‌رسد، این بازیکن در لیست خرید جواد نکونام قرار ندارد و طبیعتا باید با نظر باشگاه استقلال تیم جدید خود را انتخاب کند.

تیم خواهان منتظر محمد باید با باشگاه استقلال وارد مذاکره شود و با برآورده کردن خواسته مالی باشگاه استقلال این بازیکن را در اختیار بگیرد. آنطور که از شواهد امر پیداست باشگاه مس رفسنجان تمایل دارد این بازیکن را قطعی از باشگاه استقلال در اختیار بگیرد.

پاسورهای لیگ برتر کجا هستند؟

در جمع بهترین پاسورهای این فصل لیگ برتر اثری از هافبک‌های ایرانی نیست. دومین پاسور برتر این فصل لیگ برتر ابوالفضل جلالی بود. بازیکنی که در پست مدافع چپ به میدان می‌رود و موفق شد این فصل ۱۰ موقعیت گل برای هم‌تیمی‌هایش بسازد. نفر سوم بهترین پاسورهای لیگ برتر هم یک مدافع است. دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست تیم پرسپولیس که ۷ پاس گل داده است.

این به خودی خود نشان می‌دهد پست شماره ۱۰ و هافبک‌های خلاق و بازیساز که پاس‌هایشان میلی متری بود و تبدیل به گل می‌شد، در فوتبال کم شده است و یا حتی می‌توان گفت تمام شده است!

جلالی-استقلال

اینکه ابوالفضل جلالی و دانیال اسماعیلی‌ فر بهترین پاسورهای استقلال و پرسپولیس و البته لیگ برتر لقب می‌گیرند گواه یک مدعای دیگر هم هست. اینکه تیم‌ها کمتر از عمق دروازه حریف را نشانه می‌گیرند و بیشتر تمایل دارند توپ را به کناره‌ها ببرند و سانتر کنند که این کمی از زیبایی‌های فوتبال کم می‌کند. زمانی که توپ در میانه میدان در جریان داشته باشد و توپ مدام بین بازیکنان رد و بدل شود و حمله از عمق صورت گیرد، فوتبالی که نمایش داده می‌شود، زیباتر می‌شود.

گرایش تیم‌ها به بازی از کناره‌ها و ارسال پاس گل توسط مدافعان کناری تنها به خاطر تمایل به بازی از کناره‌ها نیست. بی تعارف بازیکنان خلاق در میانه میدان کم شده اند. بازیکنانی مثل مجتبی جباری. هافبک‌هایی که در میانه میدان جولان می‌دادند و پاس‌های آنها برای مهاجمان میلی متر بود و تنها به یک اشاره نیاز داشت تا تبدیل به گل شود. از این دست از بازیکنان تنها در تیم‌های استقلال و پرسپولیس نبود. می‌توانستی آنها را در تیم‌های شهرستانی هم دنبال کنی. مثلا محرم نوید کیا در سپاهان. هر گاه توپ به او می‌رسید نبض بازی به تیم سپاهان می‌رسید و پاس‌هایش بیشتر از پاس‌های دیگر بازیکنان تبدیل به گل می‌شد.

مجتبی-جباری

حضور چنین هافبک‌هایی در ترکیب هر تیمی فوتبال آن تیم را زنده می‌کرد. به این خاطر که بازیکن شماره ۱۰ فرمانده تیم است. نبض بازی را در اختیار می‌گیرد. به بازی سرعت می‌دهد. جهت بازی را مشخص می‌کند و در پایان اوست که پاس گل می‌دهد.

واکاوی این دلیل که چرا هافبک‌های خلاق در فوتبال ما کم شده اند منجر به نتیجه‌های متعددی می‌شود. شاید بر چیده شدن فوتبال خاکی و خیابانی. شاید به دلیل فشردگی بازی‌ها که دیگر به هافبک‌های در میانه میدان فرصتی برای هنرنمایی نمی‌رسد. شاید خارج شدن گرایش تیم‌ها از فوتبال تک محوری. هر آنچه که هست وجود چنین چنین بازیکنانی برای فوتبال باشگاهی و البته ملی نعمت است و امید که باز هم شاهد حضور این دست از بازیکنان در ترکیب تیم‌های لیگ برتری باشیم.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها