|
کدخبر: 330465

بمب بزرگ استقلال در راه پرسپولیس

پس از کش و قوس های فراوان، باشگاه پرسپولیس مذاکره با رامین رضاییان بازیکن فصل گذشته تیم سپاهان را آغاز کرد که این موضوع موجی از شادی را در میان سرخپوشان ایجاد کرده است. رامین یکی از اهداف نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال نیز محسوب می شود و در صورت بازگشت این بازیکن به پرسپولیس، درویش اولین ضربه را بر پیکره هلدینگ خلیج فارس وارد می کند. شنیده ها حکایت از آن دارد که خود رامین نیز به این انتقال تمایل دارد و خواستار بازگشت به پرسپولیس است.

فوتبال بمب بزرگ استقلال در راه پرسپولیس

با توجه به جدایی قطعی دانیال اسماعیلی فر از پرسپولیس، رامین رضاییان به طور رسمی در فهرست خرید باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است. درباره وضعیت قراردادی این بازیکن، شایعات زیادی وجود دارد. اما در مورد اینکه رضاییان با باشگاه سپاهان قرارداد دارد، تردیدی وجود ندارد. هرچند، مبحثی که بررسی می‌شود، وجود بند فسخی در قرارداد او با سپاهان است که به رضاییان اجازه می‌دهد از قرارداد جدا شود.

گفته می‌شود این بند فسخ در سازمان لیگ به ثبت رسیده و خلاف ادعای باشگاه سپاهان تاکید نشده که تیم مقصد باید خارجی باشد و به همین دلیل رضاییان مشکلی برای جدایی از سپاهان نخواهد داشت و می‌تواند به باشگاه‌های داخلی نیز منتقل شود.

همین موضوع باعث شده تا باشگاه پرسپولیس رسما رضاییان را وارد لیست خرید خود کرده و مذاکره با او را استارت بزند.

رامین-رضاییان

جدایی ستاره خارجی پرسپولیس قطعی است!

به نظر می‌رسد در نهایت باشگاه پرسپولیس با فروش ستاره قطری خود موافقت خواهد کرد. بعد از مشکلاتی که برای بازی کردن عبدالکریم حسن در لیگ قطر وجود داشت و این بازیکن اجازه فعالیت در قطر را نداشت، مجوز فعالیت او در کشورش صادر شده و گفته می‌شود مقامات سیاسی قطر هم پیگیر بازگشت عبدالکریم هستند.ستاره قطری باشگاه پرسپولیس که در نیم فصل دوم فصل قبل به این تیم آمد یکی از مهره‌های کلیدی تیم اوسمار در راه رسیدن به قهرمانی بود و خیلی زود هم بین پرسپولیسی‌ها محبوب شد.

حسن که سابقه گرفتن جایزه مرد سال آسیا را در کارنامه ورزشی خود دارد، با وجود داشتن قرارداد با پرسپولیس به یکی از سوژه‌های اصلی نقل و انتقالات این باشگاه تبدیل شده است. دو باشگاه العربی و الوکره قطر به شدت پیگیر جذب ستاره قرمزها شدند و می‌خواهند هر طور شده این بازیکن را به قطر بازگردانند. عبدالکریم که خودش مایل است به دلیل مسائل خانوادگی زودتر به قطر برود و در کنار خانواده‌اش باشد، در تماس با مدیران پرسپولیس اعلام کرد خواهان جدایی از پرسپولیس است ولی با توجه به داشتن قرارداد او موظف است تابع تصمیم باشگاه پرسپولیس باشد.

عبدالکریم از مدیران پرسپولیس خواست تا با جدایی‌اش موافقت کنند و او بتواند به کشورش برگردد. حتی باشگاه العربی نماینده خود را به تهران فرستاد تا جلسه‌ای با مدیران باشگاه پرسپولیس داشته باشد. گویا جلسه‌ای بین دو مدیر پرسپولیس و نماینده قطری در یکی از هتل‌های تهران برگزار شد ولی تصمیم قطعی از سوی باشگاه پرسپولیس گرفته نشد. با فروش حسن پول خوبی به باشگاه پرسپولیس خواهد رسید و این باشگاه می‌تواند هم سقف بودجه خود را افزایش دهد و هم با آن پول یکی دو بازیکن خوب را به خدمت بگیرد.

شنیده‌ها از اطراف باشگاه پرسپولیس حاکی از آن است که این باشگاه در نهایت با فروش عبدالکریم موافقت خواهد کرد و این بازیکن را به یکی از تیم‌های خواهانش خواهد فروخت. هرچند در این زمینه درویش مدعی شد که با فروش حسن موافقت نشده و پرسپولیس به این بازیکن نیاز دارد، ولی باید جدایی ستاره قطری سرخ پوشان را قطعی دانست و باشگاه پرسپولیس از همین حالا به دنبال پیدا کردن جانشین مناسبی در پست مدافع چپ خواهد بود.

علی-علیپور

پرسپولیس همچنان در انتظار پاسخ علی علیپور

علی علیپور هنوز پاسخی به پیشنهاد باشگاه پرسپولیس نداده است. چند روز قبل بود که علی علیپور در جلسه با مسئولان باشگاه پرسپولیس حاضر شد و شرایط آن‌ها برای انتقال به این تیم را شنید.

اگرچه علیپور در این جلسه هیچ رقم مالی را به باشگاه ارائه نداد اما به عنوان یک بازیکن لژیونر و پیشنهاد تیم‌هایی که در این مدت از چند تیم لیگ برتری دریافت کرده بود، توقع داشت پیشنهاد مالی بالاتری از باشگاه پرسپولیس دریافت کند. اما از آن جایی که رقم سقف سرخ پوشان مشخص است به او نیز همین مبلغ پیشنهاد شد. درنهایت نیز علیپور به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد باید در مورد رقم پیشنهادی پرسپولیس فکر کند و در این خصوص تصمیم گیری کند.

برهمین اساس باشگاه پرسپولیس همچنان در انتظار پاسخ نهایی علی علیپور است و باید دید این مهاجم که همواره طی سال‌های اخیر از عشق و علاقه اش برای بازگشت به پرسپولیس خبر می‌داد در این مقطع تصمیم می‌گیرد بار دیگر به پرسپولیس برگردد یا از تیم دیگری سر در خواهد آورد.

حمله‌های شدید به سرمربی تازه‌وارد پرسپولیس

خوان کارلوس گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس در بدو ورود به تهران، منتقدانی هم پیدا کرده است! چهره‌هایی که در گذشته بازیکن پرسپولیس بودند یا دستی بر آتش داشتند و حالا دیگر سال‌ها عملا حضوری فعال در فوتبال ندارند، در بدو ورود خوان کارلوس گاریدو سرمربی جدید پرسپولیس، منتقد او شده اند.

انتقادها از گاریدو به دلیل کارنامه او در مربیگری که آثار قهرمانانه‌ای در آن به چشم نمی‌خورد، شاید خیلی هم پربیراه نباشد اما خوان کارلوس در فوتبال ایران هنوز امتحانش را پس نداده، تیمش را در اختیار نگرفته و کاری انجام نداده است. به عبارت بهتر، می‌شود خیلی ساده گفت او چهره‌ای ناشناخته برای همه ماست که نمی‌دانیم قرار است برای این پرسپولیس که به لحاظ ساختار منابع انسانی و درون تیمی‌در حال فروپاشی است، چه نسخه‌ای بپیچد؟

خوان-کارلوس-گاریدو

فراموش نمی‌کنیم برخی پیشکسوتان و افرادی که سال‌ها در پرسپولیس بازی کرده بودند، به محض استعفای غیرمنتظره یحیی گل محمدی و حضور اوسمار ویرا در راس کادرفنی، همین حرف‌ها را خطاب به مربی برزیلی می‌زدند. بی اعتمادی به اوسمار چنان بود که بعضی‌ها، او را در حد مربیگری در دسته ۳ هم نمی‌دانستند!

انتقادها در همان زمان که اوسمار به جایگاه یحیی تکیه زده بود، آنقدر شدت گرفت که اگر پرسپولیس در چند دیدار نخست نتیجه نمی‌گرفت، حکم اخراج ویرا صادر می‌شد؛ اما اوسمار سرانجام با تمام سختی‌هایی که وجود داشت، با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد. پس از قهرمانی پرسپولیس در آخرین روز لیگ برتر، اغلب آنها که با جان و دل و عاشقانه از اوسمار تعریف و تمجید کردند، در واقع منتقدان سفت و سختی بودند که او را اساسا در حد سرمربیگری پرسپولیس نمی‌دانستند. اینها را که نباید فراموش کنیم!

این نکته‌ها را خدمت چهره‌های پرسپولیسی عرض کردیم که هر دو سمت ماجرا را در نظر بگیرند؛ نخست اینکه دست از پیش‌داوری و قضاوت زودهنگام بردارند و ابتدا به درستی عملکرد گاریدو را در فوتبال ایران ارزیابی کنند. در مرحله دوم به جریانات پرسپولیس در نقل و انتقالات هم دقت کنند؛ چرا که همه چیز در اختیار سرمربی تازه وارد نیست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها