|
کدخبر: 40061

دستگاه‌هایی که مردم از آن‌ها ناراضی هستند

یک هزار و ٢٥٢ نفر در نظرسنجی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با موضوع « میزان رضایت شهروندان از پاسخگویی دستگاههای متصل به سامانه» شرکت کرده‌اند که ٦٠ درصد از نحوه پاسخگویی دستگاهها به درخواست‌های شان راضی بوده‌اند.

گسترش‌نیوز: وزارت امورخارجه، وزارت کشور، استانداری هرمزگان، شهرداری تهران و وزارت اقتصاد و امور دارائی در صدر این فهرست رضایتمندی قرار دارند. بعد از آن سازمان حفاظت محیط زیست، استانداری فارس و استانداری کرمان قرار گرفته‌اند.

samanee.jpg

همچنین بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در سامانه، ١٩ درصد از شهروندان، پاسخ‌های ارائه شده از سوی دستگاهها را کافی و قانع‌کننده ندانسته‌اند که به ترتیب وزارت کشور، بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در بالای این فهرست قرار گرفته‌اند. بعد از آن استانداری هرمزگان، سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی قرار دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، ٢١ درصد نیز معتقدند پاسخ‌های دستگاهها به سوالاتشان غیر مرتبط و بی‌ارتباط بوده است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور و استانداری هرمزگان در صدر این فهرست هستند. بعد از آن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی قرار دارند.

گفتنی است؛ شهروندانی که در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات درخواست‌های خود را از دستگاهها طرح می‌کنند می‌توانند نظر خود را نسبت به پاسخ‌های ارائه شده از سوی دستگاهها به شکل آنلاین ثبت کنند.

سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به آدرس الکترونیکی foia.iran.gov.ir از تیرماه ۹۶ آغاز به کار کرده است و درحال‌حاضر حدود ٥١٥ دستگاه به آن پیوسته‌اند.

مردم می‌توانند برای ثبت نام به این سامانه مراجعه و درخواست‌های خود را نسبت به این دستگاه‌ها ثبت کنند و طبق قانون نیز دستگاهها موظفند ظرف حداکثر ۱۰ روز پاسخ درخواست‌ها را در حساب کاربری سؤال‌کننده درج کنند.

منبع: دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها