|
کدخبر: 80375

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: با توجه به بسته بودن بازارهای جهانی پیش‌بینی می‌شود نرخ طلا در بازار داخل تا دو روز آینده بدون تغییر و روند ثابتی داشته باشد.

گسترش‌نیوز: پس از ترور سردار سلیمانی در حمله هوایی ایالات متحده و به‌دنبال آن تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، بازارهای جهانی به‌شدت تحت تاثیر قرار داد. برای نخستین بار و در طول شش سال گذشته نرخ انس جهانی طلا به بالاترین حد خود یعنی یک هزار و ۶۰۰ دلار رسید که در روزهای پایانی هفته گذشته این سیر صعودی به یک‌باره فروکش کرد.

در هفته‌ای که گذشت شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، با رشد ۰٫۵۱ درصدی مواجه شد.

قیمت جهانی طلا نیز در هفته‌ای که گذشت روند افزایشی به‌خود گرفت. پس از ترور سردار سلیمانی تنها در دو روز نرخ جهانی طلا با رشد بیش از ۲٫۵ درصدی مواجه شد. پس از حمله ایران هر اونس طلا از قله هزار و ۶۰۰ دلار هم عبور کرد اما ساعاتی بعد روند کاهشی به خود گرفت و در نهایت در سطح هزار و ۵۷۱ دلار قرار گرفت.

در همین حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا روند افزایشی نرخ طلا ادامه‌دار است؟ گفت: در طول شش سال گذشته نرخ انس جهانی طلا به بالاترین سطح خود یعنی یک هزار و ۶۰۰ دلار رسید. اما با کاهش تنش‌های سیاسی نرخ انس جهانی طلا فروکش و طبق آخرین معاملات انجام شده نرخ طلای جهانی روز جمعه نسبت به روز پنج‌شنبه با ۱۵ دلار افزایش به نرخ یک هزار و ۵۶۳ دلار رسید.

محمد کشتی‌آرای افزود: افزایش نرخ طلا در بازار داخل نیز نسبت به ۱۰ ماه گذشته غیر قابل انتظار بود. بر آوردها حاکی از این است که علت افزایش نرخ طلا در بازار نشات گرفته از تنش‌های سیاسی بوده و تحولات اقتصادی در روند صعودی این فلز گران‌بها نقشی نداشته است. درحال‌حاضر با کاهش تنش‌ها نرخ طلا در بازار داخل نیز تغییر مسیر داد و به سطح قابل قبولی رسیده است.

او اظهار کرد: با توجه به بسته بودن بازارهای جهانی پیش‌بینی می‌شود نرخ طلا در بازار داخل تا دو روز آینده بدون تغییر و روند ثابتی داشته باشد.

قیمت انواع سکه

کشتی‌آرای با اشاره به نرخ انواع سکه گفت: در روزهای نخست هفته گذشته نرخ انواع سکه تحت تاثیر فضای سیاسی، افزایش نرخ دلار و انس جهانی طلا گران شد اما در اواخر هفته این روند به حالت طبیعی خود بازگشت. به عنوان مثال در اوایل هفته نرخ تمام سکه طرح قدیم به پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید که امروز نرخ این سکه با ۴۰ هزار تومان کاهش به نرخ چهار میلیون و ۶۶۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح جدید هم در اوایل هفته به کانال پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید اما در اواخر این هفته نیز نرخ این سکه تا حدودی کاهش یافت و در کانال چهار میلیون و ۷۳۰ هزار تومان قرار گرفت.

او در ادامه تصریح کرد: طبق آخرین معاملات روز پنج‌شنبه نرخ نیم سکه به نرخ دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، ربع سکه به نرخ یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و سکه گرمی به نرخ ۹۲۰ هزار تومان معامله شده است. همچنین براساس بررسی‌ها نرخ طلای ۱۸ عیار هم به نرخ ۴۸۰ هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای گفت: روز پنج‌شنبه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب حدود ۴۰ هزار تومان، ۴۱ هزار تومان، ۳۰ هزار تومان و ۱۰ هزار تومان ارزان شد. نرخ دلار هم از کانال ۱۳ هزار و ۴۵۰ هزار تومان به نرخ ۱۳ هزار و ۴۱۰ هزار تومان رسید. همچنین باید عنوان کرد که سکه تمام بهار آزادی هیچ‌گونه حبابی ندارد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها