|
کدخبر: 87092

برخی از بهترین شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی کشور

امروزه بخش قابل توجهی از حمل‌ونقل بین‌المللی کالا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی کشور انجام می‌شود. شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی متعددی در ایران وجود دارد که هر یک از آن‌ها سعی دارد خدمات منحصربه‌فردی را به‌منظور جذب مشتری ارائه دهند که ازجمله آن‌ها می‌توان به انواع سرویس‌های حمل‌ونقل مسافر، حمل کالاهای تجاری و غیرتجاری اشاره نمود.

شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی ایران بسیار متنوع هستند که برخی از آن‌ها به دلیل سابقه درخشانی که دارند بسیار محبوب‌اند مانند شرکت هواپیمایی ماهان، ایران ایر و تابان . اگر می‌خواهید با برترین شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی کشور و نحوه رزرو بلیط هواپیما آن‌ها بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید. متقضایان حمل‌ونقل هوایی چه افرادی هستند؟ حمل‌ونقل هوایی طرفداران خاصی دارد و بیشتر افرادی مانند بازرگانان و تجار که کالاها و اجناسی با ارزش مالی بالا را جابجا می‌کنند از این روش استفاده می‌کنند. البته این روش عمدتاً برای کالاهای کم‌وزن و حجم کاربرد دارد و بیشتر در مواقعی استفاده می‌شود که نیاز است بار طی مدت زمان کوتاهی به مقصد برسد. ازجمله مشتریان حمل‌ونقل هوایی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: واردکنندگان لپ‌تاپ، کامپیوتر و قطعات جانبی آن‌ها واردکنندگان گوشی‌های هوشمند و قطعات و اکسسوری‌های آن‌ها واردکنندگان کالاهای فاسدشدنی واردکنندگان قطعات الکترونیکی و قطعات لوکس خودرو واردکنندگان لوازم پزشکی، مواد دارویی و تجهیزات پتروشیمی سرویس‌های حمل‌ونقل هوایی عموماً سریع و گران‌قیمت هستند اما بااین‌وجود اصناف و گروه‌های بسیاری وجود دارد که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

mrblit2.jpg

شرکت هواپیمایی ایران ایر این شرکت هواپیمایی فعالیت خود را از سال ۱۳۴۰ با نام اختصاری هما آغاز نمود. شرکت هواپیمایی هما در طی سال‌ها فعالیت خود توانست به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های مجموعه حمل‌ونقل هوایی ایران تبدیل شود. امروزه این شرکت خدمات فرودگاهی متنوعی را مطابق با ارزش‌ها و استانداردهای بین‌المللی به کشورهای دیگر دنیا نیز ارائه می‌دهد. شرکت هواپیمایی و حمل‌ونقلی هما دارای ۲۳ دفتر فروش داخلی و ۴۱ دفتر فروش بین‌المللی در کشورهای مختلف است و با مراجعه به آنها به‌راحتی می‌توان بلیط هواپیما ایران ایر را رزرو نمود و یا از سایر خدمات حمل‌ونقل هوایی آن‌ها استفاده کرد. شرکت هواپیمایی ایران ایر خدمات خود را در سه کلاس پروازی هما کلاس، اکونومی کلاس و بیزینس کلاس ارائه می‌دهد که میزان بار قابل جابجایی در هریک از این کلاس‌های پروازی متفاوت است. این شرکت تمامی فعالیت‌های حمل‌ونقلی خود را با استفاده از تعدادی هواپیما بوئینگ، ایرباس و فوکر 100 انجام می‌دهد

mrblit3.jpg

شرکت هواپیمایی ماهان از ایمن‌ترین شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی در ایران می‌توان به شرکت هواپیمایی ماهان اشاره نمود. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ آغاز نمود و نقش مهمی در حمل‌ونقل هوایی کشور ایفا می‌کند. زیرا علاوه بر جابجایی مسافران بین کشورهای مختلف میزان بالایی از صادرات و واردات کشور توسط خطوط هوایی این شرکت انجام می‌شود. تمامی پروازهای این شرکت هواپیمایی با استفاده از هواپیماهای بوئینگ 747-300 ، ایرباس A340-600، ایرباس A340-300، ایرباس A300-600، ایرباس A310-300، BAE 146-300 انجام می‌شود و مسافرانی که می‌خواهند با استفاده از پروازهای این شرکت هواپیمایی برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود استفاده نمایند می‌توانند بلیط هواپیما ماهان را به صورت اینترنتی یا حضوری خریداری نمایند. شرکت هواپیمایی ماهان دارای پروازهای متعددی به ۵۲ مقصد در کشورهای حوزه اروپا، آسیا و خاورمیانه است. تمامی پروازهای این شرکت هواپیمایی در دو کلاس اکونومی و تجاری برگزار می‌گردد و خدمات متنوعی در هر یک از این کلاس‌ها ارائه می‌شود. تمامی پروازهای خارجی هواپیمایی ماهان توسط فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و پروازهای داخلی آن توسط ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد انجام می‌گیرد.

شرکت هواپیمایی تابان از جدیدترین شرکت‌های هواپیمایی و حمل‌ونقل هوایی ایران می‌توان به شرکت هواپیمایی تابان اشاره نمود که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز نمود. این شرکت دارای ۷ فروند هواپیما مدل ایرباس A310- 304، هواپیمای بی ای ئی RJ85-145، هواپیمای مک دانل داگلاس ام دیMD 88 است و تمامی پروازهای داخلی و خارجی خود را با استفاده از این هواپیماها انجام می‌دهد. بلیط هواپیما تابان به دلیل خدمات مناسبی که این شرکت هواپیمایی ارائه می‌دهد و پرسنل بسیار خوش‌برخورد و حرفه‌ای که دارد و همچنین به دلیل داشتن هواپیماهای باکیفیت و مناسب یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های هواپیما در ایران است. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در مشهد واقع شده است و علاوه بر خرید اینترنتی بلیط هواپیما این شرکت می‌توان با مراجعه به دفاتری که در سطح شهرها دارد نیز جهت خریداری بلیط اقدام نمود. قطب اصلی پروازهای این شرکت عمدتاً فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی است. پروازها و خدمات حمل‌ونقل هوایی داخلی این شرکت به مقاصد شهرهای اهواز، بوشهر، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، جزیره کیش، رشت، یزد، تهران و زاهدان است و مقاصد بین‌المللی آن کشورهای روسیه، عراق، ترکیه، گرجستان، پاکستان و ارمنستان است. شرکت هواپیمایی تابان دارای ممنوعیت‌هایی در زمینه حمل‌ونقل و انتقال بار است و بر اساس آن امکان جابجایی گروه‌های زیر با استفاده از هواپیماهای این شرکت امکان‌پذیر نیست.

وسایل آتش‌بازی و مواد منفجره مواد اکسیدکننده مانند سفیدکننده‌ها مواد مسموم‌کننده، گاز اشک‌آور و سموم دفع آفات مایعاتی که قابلیت اشتعال دارند مانند استون، چسب، تینر و رنگ کبریت و فندک اشیا برنده و تیزی مانند چتر، چاقو، اشیاء نوک‌تیز، قیچی، تیغ و اشیاء فلزی

خدمات ترانزیت هوایی شرکت‌های هواپیمایی بسیاری در داخل ایران مانند هما، تابان، ماهان، کیش ایر و کاسپین و ... در زمینه حمل‌ونقل هوایی فعالیت دارند و ترانزیت‌های هوایی با استفاده از هواپیماهای مخصوص باربری و حمل مسافر ارائه می‌دهند. خدمات این شرکت‌های هواپیمایی در زمینه ترانزیت معمولاً به‌صورت چارتر، صادرات و واردات است. افرادی که می‌خواهند با استفاده از ترانزیت‌های هوایی محموله کالا و اجناس خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد برسانند باید اسناد حمل و سایر مدارک لازم را برای رزرو بلیط و ارسال بار خود به همراه داشته باشند. ازجمله کالاهایی که با استفاده از حمل‌ونقل هوایی می‌توان در بین مرزهای داخلی و خارجی کشور جابجا نمود می‌توان به میوه و تره‌بار، لوازم منزل، دارو و لوازم‌یدکی، محصولات کارخانجات، روزنامه و مطبوعات، حیوانات زنده و همچنین جسد انسان اشاره نمود. به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و قوانین حمل‌ونقل هوایی هر یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی می‌توان به وب سایت آن‌ها مراجعه نمود. همچنین مسافران می‌توانند به‌منظور رزرو بلیط هواپیما به سایت مستر بلیط مراجعه نمایند و در کمترین زمان ممکن بلیط مورد نظر خود را خریداری کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها