|
کدخبر: 47877

آشنایی با قدیمی‌ترین شهربازی دنیا + تصاویر

در این بخش از گینس‌های گردشگری به معرفی کهن‌ترین شهربازی دنیا به نام باکن ( Dyrehavsbakken ) می‌پردازیم.

تفریحات‌نیوز: قدیمی‌ترین شهربازی که باکن ( Dyrehavsbakken ) نام دارد، در شهر کپنهاگ ( Copenhagen ) پایتخت کشور دانمارک است، این پارک در سال ۱۵۸۳ میلادی ساخته شد و توانست نام خود را به عنوان قدیمی‌ترین شهربازی دنیا در فهرست رکوردهای گینس به ثبت برساند.

QADIMI1.jpg

در این شهربازی بیش از ۱۵۰ وسیله ی بازی و تفریح وجود دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر کپنهاگ به حساب می‌آید زیرا در آن می‌توان بسیاری از لوازم بازی قدیمی را مشاهده کرد که از جالب‌ترین آنها ترن هوایی آن است، ترنی هوایی از جنس چوب که آن را در سال ۱۹۳۲ میلادی به پارک باکن Dyrehavsbakken اضافه نمودند.

می توان به جرات گفت که شهربازی باکن Dyrehavsbakken در قرون وسطی برترین جاذبه ی تفریحی دست ساز بشر در قاره ی اروپا بوده است.

QADIMI2.jpg

از تفریحات موجود در این شهربازی این موارد بوده اند:

آتش بازی

مراسمی که در آنها رقص‌های گوناگون انجام می‌شد

درشکه سواری

برخی تفریحات بدوی

حدود سال ۱۷۰۰ میلادی تقریبا همه ی شهربازی‌های دانمارک تعطیل شد و تنها شهربازی‌ای که توانست از این رکود جان سالم به در برد همین شهربازی باکن Dyrehavsbakken بود.

امروزه امکان حضور و تفریح در کهن‌ترین شهربازی دنیا وجود دارد و انواع رستوران‌ها در آن برپا شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند از آنها استفاده نمایند. همچنین در مناسبت‌های مختلف مراسم خاصی در شهربازی باکن برپا می‌گردد.

اگر علاقمند به بازدید از قدیمی‌ترین شهربازی دنیا هستید کافی ایست به آدرس مندرج در زیر مراجعه نمایید.

آدرس : دانمارک، شهر کپنهاگ، خیابان ۶۲ Dyrehavevej.

منبع: کارناوال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها