|
کدخبر: 40662

فرانسه در خشم جلیقه زردها می‌سوزد + تصاویر

برای سومین هفته پیاپی دیروز شنبه اول دسامبر و تنها ٣ هفته قبل از تعطیلات سال نو میلادی گروه موسوم به "جلیقه‌های زرد " متشکل از میلیونها فرانسوی در ادامه اعتراضات سراسری به سیاست‌های دولت امانویل ماکرون و افزایش بی‌رویه نرخ سوخت و ناتوانی دولت در اتخاذ تصمیمات کارآمد، خیابانهای پاریس و شهرهای دیگر فرانسه را در آتش خشم خود سوزاندند!

گسترش‌نیوز: علیرغم اعلام مجدد وزارت کشور فرانسه و ممنوعیت هر گونه تجمع درمنطقه ٨ پاریس و خیابانهای منتهی به کاخ الیزه، معترضان بار دیگر با حضور در خیابانهای شانزلیزه، کلبر و خیابانهای منتهی به میدان اتوال و تاق پیروزی با نیروهای ضد شورش مستقر در محل درگیر شدند.

در طول روز معترضان با شکستن و به آتش کشیدن خودروها و حمله به مغازه‌های گوناگون مانند برند معروف Dior، خسارات فراوانی را که بیش از میلیون‌ها یورو برآورد می‌شود در پایتخت و شهرهای دیگر ببار آوردند.

france1.jpg

این درحالی است که امروز یکشنبه ٢ دسامبر امانویل ماکرون در بازگشت از اجلاس سران g۲۰، مستقیما در محل اعتراضات دیروز حاضر شد و با نیروهای پلیس مستقر در محل و همچنین خسارت دیدگان دیدار و گفت‌وگو کرد. ماکرون همچنین با حضور در میدان اتوال و تاق پیروزی و رستوران معروف کلبر از خسارات وارد شده دیدار کرد.

این در حالی است که امروز یکشنبه همچنان جو کاملا امنیتی در تمامی شهرهای فرانسه و پاریس حاکم است و تمامی موزه‌ها برای ویزیت تعطیل است.

france2.jpg

بخش وسیعی از بازاریان نیز با اینکه تنها ٣ هفته به تعطیلات پایانی سال باقیست ترجیح داده‌اند که برای جلوگیری از ورود خسارات بیشتر ویترینهای مغازه‌های خود را با گذاشتن صفحات آهنی کاملا بپوشانند و در تعطیلی بسر ببرند.

این اعتراض خودجوش که زمزمه‌های آن از پایان ماه اکتبر در شبکه‌های اجتماعی و توسط دو جوان راننده کامیون دار در دعوت به " راه بندان سراسری در اعتراض به افزایش نرخ سوخت " به راه افتاد، از روز هفدهم نوامبر (۲۶ آبان) با تجمع در بزرگراه‌ها، میادین اصلی شهرها و عوارضی‌ها در سرتاسر فرانسه آغاز شد.

france3.jpg

در حالی که فرانک بولر یکی از اعضای شناخته‌شده این جنبش اعلام کرده: «ما نمی‌خواهیم کسی جنبش ما را به نام خود مصادره کند. ما رهبر جنبش نمی‌خواهیم. انقلاب فرانسه با جنگ آرد آغاز شد. اکنون این جنگ برای ما، جنگ مالیات سوخت است.»، تمامی جناح‌های مختلف فرانسه از راست تا چپ همگی حمایت خود را از حرکت «جلیقه‌های زردها» اعلام کرده‌اند.

طبق آخرین نظرسنجی‌ها در چندین روز اخیر، ۶۹ درصد از شهروندان فرانسه از جنبش اعتراضی «جلیقه زرد»‌ها حمایت می‌کنند. همین طور بیش از ۵۰ درصد از رای دهندگان به ماکرون در انتخابات رئیس‌جمهوری نیز از این اعتراضات حمایت می‌کنند.

france4.jpg

france6.jpg

france7.jpg

france8.jpg

france10.jpg

france11.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها