|
کدخبر: 91886

برنامه‌ریزی تولید، لازمه تداوم فعالیت حوزه کشاورزی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در شرایط فعلی که مصرف کاهش یافته، برنامه‌ریزی تولید محصولات حوزه کشاوری بسیار مهم است که بتوانیم این حوزه را سرپا نگه داریم.

گسترش‌نیوز: خالد جعفری امروز(۱۷ فروردین) در ادامه جلسات بررسی آسیب ها و اثرات کرونا بر حوزه های اقتصادی استان، در جمع مدیران و فعالان بخش کشاورزی، اظهار کرد: این بیماری بر بخش های مختلف تاثیرات متفاوت داشته لذا برای هر موضوع باید نسخه مشخص داشته باشیم.

وی افزود: شناسایی صنایع تبدیلی، مرغداری ها، دامداری ها، تولیدکنندگان ماهی بویژه ماهیان زینتی، گلهای زینتی و ساقه بریده، قارچ، محصولات سبزی و سیفی از جمله متضررین حوزه کشاوری کردستان بعد از شیوع کرونا هستند که به منظور بهره مندی از حمایت های دولتی امری ضروری و مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، در مورد مشکلات مرغداری ها بر لزوم جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر در این بخش تاکید و بیان کرد: با افزایش خرید پشتیبانی امور دام، هم مازاد بازار جمع آوری می شود و هم می توانیم ذخیره سازی کنیم.

جعفری در ادامه تحریک مصرف و صادرات را ۲ اقدام اساسی دیگر برای کاهش زیان فعالان حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: تبلیغات منفی و غیر علمی موجب کاهش برخی اقلام ضروری مانند مرغ، ماهی و شیر شده که باید تلاش کنیم جلوی این تبلیغات منفی را بگیریم.

وی خواستار نظارت کافی بر واحدهای تولید کننده دان شده و ذکر کرد: مرغداران باید مطمئن باشند که جهاد کشاورزی بر قیمت دان کنترل و نظارت دارد.

جعفری بر لزوم شناسایی واحدهای فعال آسیب دیده از شیوع کرونا در تمامی بخش های حوزه کشاورزی به منظور بهره مندی از شرایط استمهال یا پرداخت تسهیلات ۱۲درصد و مساعدت بیمه و مالیات، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید صادرات را توسعه دهیم چراکه با توجه به شرایط فعلی و عدم برگزاری مراسم و مجالس، مصرف داخلی کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این جلسه پیشنهاد کرد با حضور کارشناسان حوزه بهداشت و درمان و حوزه کشاورزی در صدا و سیمای استان در خصوص لزوم مصرف محصولات دامی و کشاورزی به مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها