|
کدخبر: 330457

مژده آموزش و پرورش به فرهنگیان | سامانه رتبه بندی معلمان را سامان می دهیم

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که سامانه ارزیابی معلمان برای ارسال و بررسی مدارک به زودی فعال می‌شود و آنها می‌توانند مدارک خود را ارائه دهند.

اقتصاد مژده آموزش و پرورش به فرهنگیان | سامانه رتبه بندی معلمان را سامان می دهیم

در یک اطلاعیه، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی برای معلمان بدون رتبه، از تاریخ ۲۰ خرداد به مدت یک ماه باز خواهد بود و امکان بارگذاری مدارک فراهم می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه مشمولانی که پس از ارزیابی نخست، حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم (عدم احراز رتبه) را کسب نکرده‌اند از تاریخ اولین تأیید هیات ممیزه پس از مدت حداقل یک‌سال و به شرط شاغل بودن می‌توانند با کسب امتیاز لازم و ارزیابی مجدد در یکی از رتبه‌ها قرار گیرند.

همچنین در این اطلاعیه عنوان شده بود که مدارک و مستنداتی که در بازه زمانی قبل از اول خرداد ۱۴۰۳ و بعد از اولین حکم استخدام باشد معتبر هستند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. فرصت بارگذاری مدارک تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳ است و فرصت مذکور به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود. با توجه به اینکه همه مدارک و مستندات به طور کامل بررسی می‌شود، افراد باید در بارگذاری مدارک فایل راهنمای بارگذاری مستندات را که در سامانه تعبیه شده است به دقت مطالعه و نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.

اما اکنون پس از گذشت حدود یک ماه از این اطلاعیه‌ برخی از معلمان اعلام کردند که این سامانه به مدت یک ماه باز نشده است، در همین راستا، این موضوع از وزارت آموزش و پرورش پیگیری شد.

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره باز شدن سامانه رتبه بندی معلمان اعلام کرد: معلمانی که پیش از این ثبت نام کرده‌اند در حال تکمیل هستند و تقریبا همه تعیین رتبه شده‌اند و مدارک اندک تعداد نفرات باقیمانده هم در حال بررسی است.

همچنین این وزارتخانه عنوان کرد: نومعلمان اگر مدارک لازم را داشته باشند، در رتبه احراز شده قرار می‌گیرند اما اگر مدارک لازم را نداشته باشند، یک سال از مزایای رتبه آموزشیار استفاده می کنند.

با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که سامانه رتبه بندی معلمان چند روزی با مشکل مواجه و این امر باعث شد که معلمان نتوانند وارد سامانه شوند اما وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد با رفع مشکلات سامانه، به زودی این امکان برای آنها فراهم می شود تا مدارک خود را برای بررسی بارگذاری کنند.

شایان ذکر است که رتبه بندی معلمان باعث افزایش رقابت و حس مسئولیت‌پذیری در بین معلمان خواهد شد. این اقدام همچنین به والدین و دانش‌آموزان اطمینان می‌دهد که معلمان آن‌ها دارای کیفیت و توانایی لازم برای انجام وظایف خود هستند.

نکته حائز اهمیت این است که رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش هم در جلسه علنی مجلس روز یکشنبه (۱۰ تیرماه) گفت: ما دائما با کسری بودجه مواجه بوده و تلاش کردیم تا آن را برطرف کنیم. با وجود تمامی این مشکلات ما ۴۷ همت مطالبات و معوقات معلمان را پرداخت کردیم. اکنون نیز ۷۳ همت کسری در وزارت آموزش و پرورش داریم. علی‌رغم تمام مشکلات موجود پرداخت معلمان حق‌التدریس ماهانه شده است و از منبع مالی وزارت آموزش و پرورش بالغ بر ۲۵ همت تسهیلات با سود پایین به معلمان اعطا کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایطی وزارت آموزش و پرورش را تحویل گرفت که شاهد دو سال تعطیلی کلاس‌های درس و ناامیدی جامعه بودیم. بازگشایی مدارس و بازگشت نوجوانان و جوانان به کلاس‌های درس تصمیم سختی بود که ما در آغاز سال ۱۴۰۱ گرفتیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها