|

پرونده ETFاسپات سولانا به کجا رسید ؟

اریک بالکوناس، یک تحلیلگر از بلومبرگ، پیش‌بینی می‌کند که تا اواسط ماه مارس سال آینده، سرنوشت صندوق‌های ETF اسپات سولانا قطعی خواهد شد. او باور دارد که نتیجه انتخابات آمریکا ممکن است تاثیر زیادی بر روند تایید این صندوق‌ها داشته باشد.

اقتصاد پرونده ETFاسپات سولانا به کجا رسید ؟

دیروز، بورس معاملات آپشن شیکاگو (CBOE) به نمایندگی از شرکت‌های ون‌اک (VanEck) و توئنتی‌وان شرز (21Shares)، درخواست راه‌اندازی ETF اسپات سولانا را با ارسال فرم 19b-4 به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارسال کرد. این اقدام باعث افزایش قیمت سولانا شد و در نتیجه، قیمت آن به طور فوری ۶.۷٪ افزایش یافت.

مهلت پاسخگویی SEC به درخواست‌های ETF اسپات سولانا

بورس معاملات آپشن شیکاگو در این درخواست‌ها ETFهای اسپات سولانا را به همتایان بیت کوینی و اتریومی خود تشبیه می‌کند که کمیسیون بورس آنها را به ترتیب در ماه ژانویه و می تایید کرده است. در بیانیه CBOE آمده که تمرکززدایی، توان عملیاتی و سرعت بالای سولانا این بلاکچین را در برابر دستکاری‌هایی که به سرمایه‌گذاران آسیب می‌رساند، مقاوم کرده است.

در هر دو درخواست ارسال شده آمده است:

صرفا مثل بیت کوین و اتریوم، بورس شیکاگو معتقد است سولانا در برابر دستکاری قیمت مقاوم است و «ابزارهای دیگری برای جلوگیری از تقلب و دستکاری» وجود دارد که باعث می‌شود توافق‌نامه اشتراک نظارت غیرضروری باشد.

نیت گریسی (Nate Geraci) تحلیلگر ETF معتقد است زمانی که کمیسیون بورس این پرونده‌ها را تایید کند، تیک تاک ساعت برای تصمیم‌گیری در مورد ETFهای اسپات سولانا آغاز خواهد شد.

بر اساس قوانین خود کمیسیون بورس، این آژانس ۲۴۰ روز فرصت دارد تا در رابطه با تغییر قانون پیشنهادی CBOE برای لیست کردن محصولات ETF دو شرکت وان‌اک و توئنتی‌وان شرز تصمیم بگیرد.

همه چیز به دوئل بایدن-ترامپ بستگی دارد

اریک بالکوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ اخیرا هشدار داده که نتیجه ETFهای اسپات سولانا، به شدت به انتخاب یا عدم انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور بعدی این کشور بستگی دارد.

بالکوناس امروز در توییتی در این رابطه نوشته است:

به نظر می‌رسد سرنوشت ETFهای سولانا تا اواسط مارس سال ۲۰۲۵ مشخص شود. اما تا آن زمان، نوامبر (تاریخ انتخابات آمریکا) مهم‌ترین تاریخ است.

به گفته بالکوناس، اگر بایدن پیروز انتخابات شود، صندوق‌های ETF اسپات سولانا به احتمال زیاد تایید نخواهند شد. با این حال، اگر ترامپ پیروز شود همه چیز ممکن خواهد بود.

شرکت مارکت میکر جی‌اس‌آر مارکتس (GSR Markets) اواخر ماه ژوئن در گزارشی پیش‌بینی کرده بود راه‌اندازی ETFهای اسپات سولانا در آمریکا قیمت این ارز دیجیتال را تا ۹ برابر افزایش می‌دهد.

سولانا

کدخبر: 330724

ارسال نظر