|
کدخبر: 86310

آمادگی آموزش و پرورش برای مقابله با کرونا

وزیر آموزش و پرورش گفت: دستور العمل‌های متنوعی برای آگاهی والدین معلمان و دانش‌آموزان تدارک دیده شده که در اختیار آنها قرار گرفته است

گسترش‌نیوز: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره آمادگی این وزارتخانه برای مقابله با کرونا گفت: یک معاونت داریم که به موضوع سلامت می‌پردازد در یک نمایش ویدیوی در وزارت بهداشت شرکت کردند و در جریان آخرین اقدامات و تدابیری که باید انجام بدهند، قرار گرفته‌اند.

وی افزود: دستور العمل‌های متنوعی برای آگاهی والدین معلمان و دانش‌آموزان تدارک دیده شده که در اختیار آنها قرار گرفته است

وزیر آموزش و پرورش گفت: دیشب تاکید کردم که همه مدیران کل از وضع سلامت بوفه، کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی مطمئن شود و همچنین کاملا در ستاد آماده هستیم و تصمیمات لازم را در صورت صلاحدید خواهیم گرفت

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: فعلا تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده است

وی با بیان اینکه فعلا تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده است، گفت: ۶۰ درصد مدارس محل شعبه‌های اخذ رای است و تعطیلی فردا شنبه فقط در این مدارس و مدارسی انجام می‌شود که صندوق‌های اخذ رای و شمارش آرا تا شنبه طول می‌کشد.

حاجی میرزایی افزود: مجلس شورای اسلامی بدون تردید یکی از بهترین ارکان کشور و نهادهای قانونی برای آینده کشور است؛ آینده‌ای که به باورها، ایمان، آرامش، امنیت، اقتصاد، کسب و کار، فرهنگ، آموزش و به آینده فرزندان ما ارتباط پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین حضور در انتخابات به معنای مشارکت در کیفیت ساختن آینده است؛ برای ساختن آینده‌ای بهتر، آینده‌ای با پیشرفت کشور، مناسبات بهتر در داخل و خارج.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه آیا تعطیلی برخی مدارس در روز شنبه به دلیل بیماری کرونا است، گفت: فردا تعطیل عمومی نداریم؛ ۶۰ درصد از شعبه‌های اخذ رای در مدارس کشور انجام می‌شود و فرهنگیان به عنوان گروه‌های مرجع و مورد اعتماد ملت محل اخذ آرا هستند مدارسی که شمارش آرا تا روز شنبه به اتمام می‌رسد با صلاحدید مناطق آموزش و پرورش می‌توانند فردا را تعطیل کنند اما این تعطیلی عمومی نیست.

وی افزود: تعطیلی روز شنبه برای مدارسی است که حوزه انخابیه است و هم و ه شمارش آرا تا صبح شنبه به اتمام نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیابا توجه به ورود ویروس کرونا در کشور تصمیم گیری و تعطیلی بر عهده شماست یا ستادی که تشکیل شده و اینکه این تعطیلی‌ها چگونه اعلام می‌شود اظهار کرد: به دستور رئیس‌جمهوری ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شد که همه دستگاه‌های مرتبط در آنجا هستند و دائماً اوضاع را رصد و تحولات را بررسی می‌کنند و با توجه به شرایط متناسب تصمیم می‌گیرند‌.

وی ادامه داد: فعلا تصمیمی برای تعطیلی مدارس نیست در صورت صلاحدید آن ستاد و شورای تامین هر استان تصمیم درباره تعطیلی مدارس تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در آموزش و پرورش برای تامین آرامش خاطر خانواده‌ها همه معاونان سلامت و تربیت را در یک گفت‌وگوی ویدئویی برخط با مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارتباط دادیم و همه توصیه و دستور و دستورالعمل‌های لازم برای آگاهی والدین به آنان منتقل شد‌. برای آگاهی دانش آموزان معلمان و مدیران بروشورهای تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به مدیران کل آموزش و پرورش در سراسر کشور تاکید می‌کنم اگر لازم باشد تک‌تک مدارس از وضعیت بهداشت، بوفه و تغذیه مدارس و سرویس‌های بهداشتی تامین شود تا این اطمینان خاطر حاصل شود و اگر به تجهیزات و تمهیدات لازم و بیشتر نیاز است این کار انجام خواهد شد و متناسب با صلاحدید تصمیم گیری خواهیم کرد وی ادامه داد: ستاد دائماً جلسه تشکیل می‌دهد و اوضاع را بررسی می‌کند و اگر لازم باشد برای سلامت فرزندان هر تصمیمی بگیریم آن تصمیم اتخاذ خواهد شد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها