|
کدخبر: 44288

۱۰ خبر خوش اقتصادی امروز (۳بهمن)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی چهار‌شنبه، سوم بهمن‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

رشد ۸۸۳ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۸۸۳ واحد رشد کرد. بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی بانک تجارت، داده گستر عصر نوین و پتروشیمی فجر شد.

تسهیلاتی ۵۰ میلیونی ساخت و خرید مسکن در کلانشهرها

معاون اداره کل تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه بر اساس برنامه بازآفرینی شهری تسهیلات مشارکت مدنی ساخت در کلانشهرها ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰میلیون تومان بدون نیاز به سپرده گذاری ارائه می شود، گفت: با همراهی دولت نرخ سود این تسهیلات به ۵۰درصد نرخ سود شواری پول و اعتبار کاهش یافته است.

عیدی ۹۳۲ هزارتومانی کارکنان در راه است

برآوردها از این حکایت دارد که عیدی امسال کارکنان حدود ۹۳۲ هزارتومانی می‌شود و سازمان برنامه‌وبودجه وعده واریز آن را با حقوق بهمن داده است.

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه به واردات نهاده‌های دامی و گوشت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از مجموع ۴۰۷ هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور رقمی معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به واردات نهاده‌های دامی و گوشت اختصاص می‌یابد.

مهم‌ترین اولویت وزارت صمت: تأمین مالی واحدهای تولیدی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تأمین مالی واحد‌های تولیدی در شرایط فعلی اقتصاد کشور، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه است و می‌توان از سرمایه‌های خرد مردمی در این زمینه بهره برد.

ارسال مصوبه افزایش حق مسکن کارگران هفته آینده به دولت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، با توجه به سابقه سال‌های گذشته در تصویب و ابلاغ، مصوبه افزایش حق مسکن کارگران هفته آینده به دولت ارسال می‌شود.

واگذاری مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان کمیته امداد

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از واگذاری واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی به مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: کمیته امداد موظف شد، لیست پروژه‌های مورد نظر را از میان واحدهای فاقد متقاضی در استان‌ها به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند.

روند روبه‌ رشد صادرات

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: صادرات کشور بر اساس آمار شش‌ماهه اخیر روند رو به رشد مستمری داشته است.

کشف نفت در منطقه آبادان برای نخستین بار

وزیر نفت گفت: چاهی که روز گذشته در جزیره مینو در حال حفر آن بودیم به نفت رسید که این نخستین بار است در منطقه آبادان نفت کشف شده است.

صادرات ۲۰۰میلیون دلار در و پنجره

سرپرست نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از صادرات سالانه ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان محصولات در و پنجره به کشورهای عراق، ‌هند و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) خبر داد.

منابع: ایسنا، خبرآنلاین، ایلنا، میزان، باشگاه خبرنگاران جوان، فارس، ایسنا، تسنیم، اقتصادنیوز.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها