|
کدخبر: 40186

گزارش خبرنگار گسترش نیوز از پاریس

شانزلیزه در آتش خشم معترضان، زرد پوش شد! + تصاویر اختصاصی

در ادامه اعتراضات سراسری به سیاست‌های دولت امانویل ماکرون و افزایش بی‌رویه نرخ سوخت و ناتوانی دولت در اتخاذ تصمیمات کارآمد و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمتها در ماههای اخیر، به دعوت از گروه ' ژیله‌های زرد' برای دومین بار پیاپی امروز شنبه ٢٤ نوامبر میلیونها فرانسوی به خیابانها آمدند.

گسترش‌نیوز - به گزارش اداره مرکزی پلیس پاریس علیرغم اعلام ممنوعیت هر گونه گردهمایی در منطقه ٨ پاریس و خیابانهای منتهی به کاخ الیزه، حدود ٨٠٠٠ نفر از معترضان از ساعات اولیه صبح در خیابان شانزلیزه گرد آمده‌اند. این در حالی است که ٣٠٠٠ نفر از نیروهای پلیس مستقر در محل با ایجاد شرایط کاملا امنیتی تمامی راههای منتهی به کاخ ریاست جمهوری را مسدود کرده و با استعمال گازهای ضد شورش و پمپهای آب فشار قوی سعی در متفرق کردن و مقابله با معترضان می‌کنند.

zard-paris02.jpg

zard-paris03.jpg

zard-paris04.jpg

zard-paris05.jpg

zard-paris01.jpg

گروه ژیله‌های زرد با دعوت از مردم در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک در هفته‌های اخیر موفق به ایجاد یک تشکل خودجوش عظیم اجتماعی با همراهی طبقات مختلف و خصوصا تجمع آراء حزبهای مختلف در مخالفت با سیاست‌های دولت امانویل ماکرون شده است.

zard-paris07.jpg

zard-paris08.jpg

zard-paris06.jpg

zard-paris09.jpg

zard-paris10.jpg

طبق آمار منتشر شده در پی اعتراضات دو هفته اخیر، در میان معترضان ٢ نفر کشته و ٦٢٠ نفر مجروح شدند که حال ١٧ نفر از آنها وخیم اعلام شده است. ١٣٦ مجروح نیز از نیروهای پلیس آخرین آمار اعلام شده توسط وزرات کشور فرانسه است.

zard-paris11.jpg

zard-paris12.jpg

zard-paris13.jpg

zard-paris14.jpg

zard-paris15.jpg

این در حالی است که کاخ الیزه با انتشار بیانه‌ای پنجشنبه ٢٢ نوامبر اعلام کرد: امانویل ماکرون صدای ' ژیله زردها ' را شنیده! و سه شنبه ٢٦ نوامبر به تمامی نگرانیها و اعتراضات بیان شده پاسخ خواهد داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها