|
کدخبر: 56354

کاپیتان تیم فوتبال زنان آمریکا:

 به «کاخ سفید لعنتی» نمی‌روم!

«مگان راپینو» کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان امریکا مدعی شد در صورتی که امریکا جام جهانی زنان را در فرانسه فتح کند، به هیچ عنوان به کاخ سفید نخواهد رفت.

گسترش‌نیوز : امریکا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی فوتبال زنان، پس از پیروزی ۲ بر یک مقابل اسپانیا در یک هشتم، روز جمعه در مرحله یک چهارم جام جهانی زنان به مصاف فرانسه میزبان خواهد رفت.

در این بین، راپینو کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان امریکا در پاسخ به این پرسش که در صورت قهرمانی مجدد امریکا آیا احتمال رفتن وی به کاخ سفید وجود دارد یا خیر، اظهارکرد: قصد ندارم به «کاخ سفید لعنتی» بروم. کسی هم قرار نیست ما را دعوت کند.

راپینو با الهام گرفتن از اعتراض نمادین «کالین کاپرنیک» بازیکن اسبق تیم راگبی سان فرانسیکو فورتی ناینرز در واکنش به قساوت پلیس امریکا و تبعیض جنسیتی به سبک خود دست به اعتراض زده است.

کاپرنیک ۳۳ ساله نخستین ورزشکار سفیدپوستی بود که پیش از آغاز یک رویداد ورزشی در سال ۲۰۱۶ در هنگام پخش شدن سرود ملی امریکا زانو زد. این در حالی است که مطابق قوانین کشور امریکا، این کار بی‌احترامی به پرچم کشور است.

راپینو نیز در جریان جام جهانی زنان به سبک خود به اعتراض به سرود ملی امریکا ادامه داد و در حالی که باقی بازیکنان با قرار دادن دست‌های خود روی سینه‌شان با سرود ملی همخوانی می‌کردند، بدون هیچ حرکتی تنها سکوت کرد.

روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری امریکا در واکنش به این اتفاق گفت که از نظر وی اعتراض راپینو در هنگام پخش سرود ملی درست نبوده است.

ترامپ همواره یکی از منتقدان اعتراض ورزشکاران در زمان پخش شدن سرود ملی بوده و در سال ۲۰۱۷ این اقدام را «بی حرمتی مطلق به میراث امریکا» توصیف کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها