|

با لاکچری ترین خانه ایران آشنا شوید + تصاویر

معماری ایرانی در سطح جهان تأثیرگذار است و این تأثیر تنها مربوط به کاشی‌کاری‌ها، مناره‌ها، و آینه‌کاری‌های قدیمی نیست؛ بلکه معماری مدرن نیز در کشورمان دارای ارزش‌ها و خصوصیت‌های منحصربه‌فردی است. یک مثال برای این ادعا، آپارتمانی در مهرشهر کرج است که امسال موفق به کسب جایزه برتر معماری شده است.

اقتصاد با لاکچری ترین خانه ایران آشنا شوید + تصاویر

طرح معماری آپارتمان فرعی هفت براساس ویژگی‌های زمین و ارتباط با همسایگان به شکل خاصی طراحی شده است. این ساختمان مسکونی شامل سه واحد است؛ یک آپارتمان فلت در طبقه اول و دو واحد دوبلکس در طبقات دوم و سوم که یکی به سمت شمال و دیگری به سمت جنوب قرار دارند. همچنین طبقات همکف و زیرزمین شامل امکانات خدماتی و رفاهی از قبیل لابی، سالن ورزش، استخر، پارکینگ و انباری می‌باشند.

موقعیت این بنا در مهرشهر کرج که محیطی سرسبز و آرام دارد، باعث شده تا طرح به‌گونه‌ای باشد که ارتباط مناسبی بین ساختمان و طبیعت اطراف برقرار شود. در نتیجه، بنای «فرعی هفت» دارای حیاط‌ها و تراس‌هایی است که فرم و جانمایی آنها متاثر از شرایط محیطی و همسایگی است. در واقع مهم‌ترین ویژگی این آپارتمان «حیاط مرکز» بودن آن است؛ حیاطی دوطبقه که فضاهای مسکونی طبقات اول و دوم را به شکل جذابی به ۲بخش مجزا تقسیم کرده است.

خانه-لوکس

در طبقه اول، فضای عمومی و خصوصی جدا شده و در طبقه دوم، یک جور حیاط مرکزی برای واحد دوبلکس شمالی ایجاد شده است. ورودی این حیاط از طریق راه‌پله‌ها و فضای تقسیم صورت می‌گیرد، به شکلی که احساس ورود به آپارتمان را به فرد می‌دهد، اما در واقع وارد حیاط اختصاصی می‌شود. این امر نوعی تغییر در سلسله مراتب معمول فضاهای آپارتمانی ایجاد کرده است.

نماهای شمالی و جنوبی حیاطِ مرکزی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوان یک نمای شفاف و باز برای جبهه جنوبی ایجاد کرد.

خانه-لوکس-۳

خانه-لوکس-۱

خانه-لوکس-۲

منبع: همشهری آنلاین
کدخبر: 338618
  • علیرضا اسداللهی ارسالی در

    سلام پیشنهاد میکنم حتما باید ابتدا چون کشور بسیار زیبا وسیعی ایران است خیلی از شهرهای استان های بزرگ مانند خراسان رضوی بلوچستان خوزستان اصفهان فارس سمنان آذربایجان شرقی کردستان کرمانشاه اراک تهران شهرهای جدید را بصورت خانه های ویلایی دوبلکس که با ۱۲۰و۱۵۰و۲۰۰متری می‌شود یک طبقه دوبلکس دوطبقه دوبلکس وسه طبقه دوبلکس از دوخوابه سه خوابهای که چون در شهرهای جدید زمبن قیمتش گران قیمت نیستند وبا اسکلت آهنی پیش ساخته واز فناوری های جدید هوشمند برای سرعت بخشیدن به طراحان و پروژه های دانشجویی دانشگاهی یا استادان دانشگاه کارگران وکارکنان ادارات دولتی غير دولتی شرکت‌های دولتی نیمه دولتی که بصورت رایگان با اقساطی ۲۵و۳۰ساله با نرخ بهره زیر ۵درصد سالیانه را به انبوه سازان وسیعی که داریم که با تسهیلات بانکی از محل اعتبارات توسعه ملی که هم قرارداد اجاره بشرط تملیک از حقوق ماهانه کارکنان کسر خواهد شد که ۹۹درصد سوخت ندارد واز آهن وسیمان والمانهای سوبسید دار کمک بشود تا خانه های متوسط زیباوارزان قسطی که از نیکوکاران خیرین خانه ساز که معاف از مالیات بشوند وخود انبوه سازان را الویت بندی کنند که ظرف مدت زمان کوتاهی حداکثر ۱۰سال دربرنامه ۵ساله خانه از سرمایه گذاری به کالای مصرفی تبدیل شده چون بیرون از شهرهای بزرگ باشند ترافیک شهری آلودگی صوتی هوایی زیست محیطی نداشته باشند که ضمن اینکه پراکندگی جمعیتی بشود وکلانشهرهای موجود بزرگتر نشوند در این شهرک‌ها جدید نیاز به پارکینگ نمی‌شود بلکه کل شهرک پارک بشود با درختکاری درخت‌هایی وچمنهایی که آب زیاد نیاز نداشته باشد طوری که با طبیعت منطقه سازگاری کامل داشته باشند وچون بخش ساختمان اشتغالزایی بالایی برخوردار است خیلی خوب بیکارها جذب می‌کنند و هم اینکه رشد اقتصادی ۸درصد را تحقق یافته صنایع وابسته مانند لوازم خانگی و المان‌های ساختمانی تولیداتشان افزایش یافته می‌شود انشالله

  • علی ارسالی در

    من خراسان جنوبی هستم وبا افتخار حاضرم در ابوموسی سکونت کنم ولی اگه بیشتر توضیح ب دید ممنون میشم زنده باد ایران ،

ارسال نظر

 

آخرین اخبار