|

آمار ترسناک شهردار تهران از بازار اجاره | زاکانی ناگفته ها را برملا کرد

شهردار تهران اظهار کرد: ما تلاش کردیم با همکاری بخش‌های مختلف دولت، نصاب خدمت‌رسانی به شهروندان را ارتقا دهیم. مشکلات مردم را نمی‌توان با دعوا حل کرد. راهی جز احترام، دوستی، و همکاری برای حل مشکلات وجود ندارد.

اقتصاد آمار ترسناک شهردار تهران از بازار اجاره | زاکانی ناگفته ها را برملا کرد

در جریان پویش "قرار خدمت"، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در جمع کارکنان شهرداری منطقه ۲۱ حضور یافت و سخنرانی خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به این که شهر ما تهران دچار مشکلات فراوانی است. حل این مشکلات مانند فاصله زیادی که بین شمال و جنوب آن وجود دارد، جز با تحول در خدمت‌رسانی به مردم جبران نمی‌شود گفت : موضوع ترافیک و آلودگی هوا نیز از دیگر مشکلاتی است که معمولاً مورد گلایه شهروندان بوده است. بیش از ۵۰درصد شهروندان امروز اجاره‌نشین هستند. گرانی سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره‌بها، مردم را آزار می‌دهد.

 زاکانی با بیان آنکه هیچ دستگاه دیگری مانند شهرداری در تماس مستقیم با مردم نیست، گفت: از بدو تولد تا انتهای حیات شهرداری می‌باید خدمت‌گزار شهروندان باشد. نباید اجازه داد رشد شهر، کاریکاتوری باشد. بدون تأمین سرانه‌های هفت‌گانه اجازه توسعه داد.

وی با یادآوری فراز و نشیب‌هایی که در تاریخ اداره شهر وجود داشت، تصریح کرد: اوایل سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران در تنش مالی وجود داشت. بیش از ۲۰ سال بدهی‌های بانکی روی هم انباشته شده بود. بانک‌ها مدعی مطالبه ۱۷۰ همتی از شهرداری تهران بودند!

شهردار تهران با اشاره به آنکه اعتقاد ما پذیرفتن مسؤلیت و پاسخگو بودن در قبال تعهدات است، اضافه کرد: تلاش کردیم در مشارکت با بخش‌های مختلف دولت، نصاب خدمت‌رسانی به شهروندان را ارتقا دهیم. نمی‌توان با دعوا مشکلات مردم را حل کرد! چاره‌ای جز محبت، دوستی و همکاری برای حل مشکلات وجود ندارد.

 زاکانی با یادآوری آنکه سابقاً تصور می‌شد می‌توان با گران کردن شهر و فراری دادن مردم مشکلات شهر را حل کرد، گفت: به اعتقاد ما اما راه‌حل مشکلات مشارکت با دیگر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

وی به نقدینگی فراوان در جامعه اشاره و گفت: با هدایت نقدینگی سرگردان، رفع موانع و فراهم کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توان سرمایه‌های لازم را برای ارتقای زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به شهروندان استفاده کرد. از هر ابزاری باید برای باز کردن گره‌های زندگی مردم استفاده کرد.

شهردار تهران با یادآوری آنکه امروز عمده استفاده مردم از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین است، تصریح کرد: ارتقای ناوگان عمومی از سال نخست در دستور کار قرار گرفت. بالغ بر ۲۲۰۰ اتوبوس فعال امروز در شهر مشغول فعالیت است. در حالی که این آمار در ابتدای دوره (۱۴۰۰) تنها حدود ۸۰۰ دستگاه بود. امیدواریم با اضافه شدن اتوبوس‌های جدید خریداری‌شده، نصاب خدمت‌رسانی ارتقا پیدا کند.

 زاکانی با تأکید بر آنکه هر دستاوردی در این دوره محقق شده بدون تلاش و همت کارکنان شریف شهرداری امکان‌پذیر نبود، اظهار داشت: همکاری و مشارکت با دولت و شهروندان موضوع ارزشمندی است که باید از آن به نفع مردم دفاع کرد.

وی به ظلمی که در حق کارکنان رسمی شهرداری تهران در حوزه ترمیم حقوق در گذشته شده بود، اشاره و اضافه کرد: با مجوز دولت و طی فرآیندهای قانونی، موفق شدیم درآمد همکاران خود را تا حدودی ترمیم کنیم. هم‌چنین با تعریف سرفصل‌های جدید در حوزه اضافه‌کاری، انگیزه و کارآمدی آنها را نیز ارتقا دهیم.

شهردار تهران به موضوع مسکن پرسنل نیز پرداخت و افزود: در گذشته تنها حدود ۱۵۰۰ نفر از کارکنان از تسهیلات مسکن شهرداری استفاده کردند. امیدواریم بتوانیم همکاران خوب‌مان را در قدرالسهم شهرداری تهران در پروژه‌های مختلف شریک کنیم. ایده‌آل ما رسیدن به روزی است که هیچ‌کدام از عزیزان دغدغه مسکن نداشته باشند.

زاکانی-شهردار

 همچنین  علیرضا زاکانی شهردار تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از صبح امروز برنامه قرار خدمت در منطقه ۲۱ شروع شده و دیدار با جمعی از اهالی محل را داشتیم و پروژه‌های سطح منطقه را بازدید کردیم.

وی با یادآوری آنکه بخشی از پروژه‌های در حال ساخت در منطقه ۲۱، در حوزه اجتماعی قرار می‌گیرد به پروژه «شهردخت» اشاره و گفت: امیدواریم این پروژه تا نیمه سال آتی به بهره‌برداری برسد. هم‌چنین یک ساختمان ویژه خانواده نیز در کنار آن ساخته می‌شود و شرایط فرهنگی و ورزشی مناسبی دارد که خانواده‌ها می‌توانند با بهترین کیفیت از آن استفاده کند. ایده احداث مجموعه خانواده، ایده جدیدی است که غیر از منطقه ۲۱، در منطقه ۲ نیز در حال ساخت است. خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به این مراکز، از خدمات متنوع فرهنگی و ورزشی بهره‌مند شوند.

شهردار تهران با بیان اینکه منطقه ۲۱ هم صنعتی است و هم سکونتی، افزود: دیگر پروژه‌ای که مورد بازدید قرار گرفت، پروژه‌های زیرساختی مثل تقاطع غیرهم‌سطح «فتح-باغستان» بود که بخشی از آن افتتاح شده و ورودی سمت غرب آن نیز بزودی فتتاح می‌شود.

زاکانی به رکوردشکنی در حوزه ترمیم آسفالت معابر اشاره و افزود: در سال‌جاری (۱۴۰۳) بالغ بر ۹۰ هزار تُن آسفالت در معابر منطقه ۲۱ ریخته شده که نصاب جدیدی تا این لحظه است و امیدواریم از نصاب سال گذشته پیشی بگیریم. در کل شهر تهران سالی ۵۰۲ هزار تُن آسفالت بصورت میانگین در دهه ۹۰ ریخته بودند. این در حالی است که سال گذشته از نصاب یک میلیون و پانصد هزار تُن عبور کردیم. امسال نیز تا این لحظه از یک میلیون و دویست هزار تن آسفالت‌های توزیع شده در معابر مناطق مختلف عبور کرده است.

وی با بیان اینکه عمده گلوگاه‌های پروژه‌ها منابع مالی است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با پشت سر گذاشتن این مشکلات، با همراهی پیمانکاران پروژه‌های خدماتی را افتتاح کنیم تا زیرساخت‌ها توسعه یابد.

 شهردار تهران در ادامه درباره پروژه مسکونی آتش‌نشانان واقع در منطقه ۲۱، توضیح داد: این پروژه بخشی از از آن ۲۰۰ هزار واحدی است که قبلاً عملیات عمرانی آنها آغاز شده بود. ظرف دو ماه گذشته موضوع خاک‌برداری انجام شده و بیش از ۸۰۰۰ واحد مسکونی در آن ساخته می‌شود.  

علیرضا زاکانی با اشاره به آنکه موضوع مسکن یکی از مهم‌ترین مطالبات پرسنل شریف آتش‌نشانی از گذشته بود، تأکید کرد: با ساخته شدن این واحدها بیش از ۹۰ درصد از پرسنل شریف آتش‌نشانی صاحب‌خانه خواهند شد. زمان‌بندی پروژه نیز حدود ۲ سال به طول خواهد انجامید.

وی گفت: این مجموعه یک شهرک الگو است و همه سرانه‌های هفت‌گانه اعم از فضای سبز و سرانه‌های های تجاری و ورزشی آن تأمین خواهد شد. هم‌چنین در این شهرک، ۲۵ هکتار فضای سبز جدید ایجاد خواهد شد که پرسنل شریف ما می‌توانند از آن استفاده کنند. هم‌چنین این بوستان تازه تأسیس می‌تواند در آینده دسترسی به پارک چیتگر نیز داشته باشد و مورد استفاده عموم شهروندان قرار گیرد.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: دو دستگاه تراموا اهدایی از جانب چین نیز در حال حمل به سمت کشور است. امیدواریم با ورود این دستگاه به پایتخت، خط ۱ تراموا بزودی از میدان آزادی شروع به فعالیت کند. البته در آینده نزدیک بهش تکمیلی آن از میدان آزادی به سمت تهرانسر نیز ادامه خواهد یافت.

قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حاشیه برگزاری پویش قرار خدمت در منطقه ۲۱ و در بازدید از پروژه مسکونی آتش‌نشانان در جمع خبرنگاران گفت: این مجموعه یک شهرک کاملا سبز است که همه سرانه ها نیز در آن دیده شده است. امیدواریم تا ۲ سال آینده مجموع ۸۰۰۰ واحد به طور کامل ساخته و بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه زمین این مجموعه ۴۰ هکتار است که تنها ۱۵ هکتار آن ساختمانی است و ۲۵۰۰۰ متر مربع فضای سبز در آن ایجاد می‌شود، افزود: زیربنای هر بلوک بالغ بر ۱۰۰۰ متر است و بیش از ۸۰۰۰ واحد بالای ۸۰ متری ساخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران افزود: بیش از ۸۰ درصد از همکاران ما مستاجر هستند و حتی بعضی از آنها ساکن شهرهای اقماری تهران شده بودند و این در فراخوان‌ها و مأموریت‌ها ما را دچار مشکل می‌کرد. اما بیش از ۹۰ درصد پرسنل آتش‌نشانی در این پروژه صاحب مسکن می‌شوند.

محمدی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم بعد از ۲ سال اصلی‌ترین دغدغه آتش‌نشان‌ها را مرتفع کنیم. خاک‌برداری همه پروژه انجام شده و از هفته آینده فوندانسیون آغاز می‌شود.

منبع: اکوایران
کدخبر: 338930

ارسال نظر

 

آخرین اخبار