|
کدخبر: 330492 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

دولت خیال زائران اربعین را راحت کرد | ۲۰۰۰ ناوگان اتوبوسی در راه کشور است

نشست خبری تحلیل عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، امروز ۱۸ تیرماه آغاز شد.

اقتصاد دولت خیال زائران اربعین را راحت کرد | ۲۰۰۰ ناوگان اتوبوسی در راه کشور است

نشست خبری بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

دکتر علی اکبر صفایی معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، مهندس مجید کیانپور مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و مهندس داریوش امانی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این نشست حضور پیدا کردند.

داریوش امانی، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ابتدای نشست گفت: امروز نزدیک به ۲۰۰ همت پول برای مسائل مختلف مربوط به عملیات راه نیاز است. در ۳ سال گذشته با توجه به رویدادهای مختلف، درآمد ما رشد ۱۲۰ درصدی داشت و از این حیث اتفاقات مثبتی رخ داد. 

او ادامه داد: ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شد که نسبت به دولت قبل با رشد مواجه بودیم. ۳ آزادراه استراتژیک کشور یکی از اهداف ما طی ۳ سال گذشته بود که مطالباتی از سوی مردم وجود داشت و از وضعیت آسفالت مطلوبی برخوردار نبود.

امانی افزود: روکش آسفالت راه های شریانی، دیگر دغدغه ما بود که در این زمینه نیز کارهای خوبی انجام شد. نقاط پرتصادف نیز جزو تعهدات ما بود که تا به امروز بسیاری از چالش ها رفع شده است و تا پایان سال به نتیجه خوبی خواهیم رسید. زحمات شخص شهید جمهور و آقای بذرپاش، منجر به رخ دادن اتفاقات خوب در  بحث ترانزیت کشور شد و در بخش بار کشور، نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد رشد داشتیم.

وی تاکید کرد: امسال نیز نسبت به سال گذشته رشد خوبی را رقم زدیم که این خروجی را مدیون یاری برخی عوامل هستیم. در اربعین سال گذشته، ۷۰۰۰ ناوگان اتوبوسی نیاز بود که به لطف خدا و با یاری شهید جمهور، فرماندهی ناجا، اتفاقات مثبتی در بخش حمل و نقل جاده ای صورت گرفت. بخش خصوصی در تمامی این رخدادهای موثر تاثیرگذار بود و از نقش آن نباید غافل شد. ۲۰۰۰ ناوگان اتوبوسی در راه کشور است و تمام تلاش خود را برای رخ دادن این امر به کار گرفتیم.

مجید کیان پور، مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ادامه نشست بیان کرد: اتفاقات منحصربه فردی طی ۳ سال گذشته در زمینه آزمایشات خاک رخ داد و به پیشبرد اهداف کمک شد. در طول سه سال، ۹ میلیون آزمایش برای پیشرفت پروژه های مختلف ریلی و راه و جاده ای داشتیم که در نوع خود کم نظیر بود.

کیان پور در ادامه گفت: آزمایشگاه فنی- مهندسی خاک در راستای به اتمام رساندن طرح های جاده ای، کوشش بسیار کرد تا برنامه های وزارت راه و شهرسازی به پیش برود. آموزش های لازم را برای مهندسین ترتیب دادیم تا دانش فنی ارتقا پیدا کند.

خانم تاجبخش، معاون وزیر در ادامه عنوان کرد: در سازمان هواشناسی اتفاقات مثبتی را رقم زدیم و در بخش پشتیبانی، نقش تاثیرگذاری را ایفا کردیم. در دولت سیزدهم با یاری وزارت راه و شهرسازی، ۵۰۰ مجوز برای استخدام دریافت کردیم که با حمایت شخص وزیر اقدامات لازم صورت گرفت. 

او تصریح کرد: کارهای لازم برای افزایش اعتبارات ترتیب داده شد که از این بابت از آقای بذرپاش کمال تشکر را داریم. قراردادهای لازم برای جلوگیری از سیلاب و رخدادهای غیرمترقبه منعقد شده است. 

تاجبخش در ادامه مطرح کرد: موضوع تغییر اقلیم را به خوبی پیگیری کردیم و برنامه داریم تا پایان سال ۲۰۲۴ به استانداردهای جهانی در زمینه پیش بینی آب و هوا نزدیک تر شویم. نرم افزاری برای پیش بینی وضع هوا درنظر گرفتیم که می تواند بستر لازم را برای رخ دادن اتفاقات خوب در اختیار ما قرار دهد. در توسعه شبکه دیدبانی، ۲۵۰ ایستگاه رادار در نظر گرفته شده که تا سال ۱۴۰۴ در اختیار سازمان هواشناسی قرار خواهد گرفت.

دکتر خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت کشور در حاشیه نشست ابراز کرد: در بخش ریلی در ۳ سال گذشته، ۳۷۷ کیلومتر را به بهره برداری رساندیم. در بخش آزادراهی، ۲۳۶ کیلومتر مسیر را بهره برداری کردیم و آزادراه شیراز به اصفهان را به اتمام رساندیم. ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه را در کشور نهایی کردیم و به بهره برداری رساندیم. در بخش زیرساخت کشور، پروژه های سخت موفق به حفر ۱۸ کیلومتر تونل شدیم که نسبت به کل، ارقام شگفت انگیزی را خلق کردیم.

او ادامه داد: در آزادراه شیراز به اصفهان، اقدامات کم نظیری رخ داد و نسبت به گذشته، ۱۳۵ کیلومتر کوتاهی مسیر را رقم زدیم. در حال حاضر ۳ هزار و ۸۱ کیلومتر راه ریلی داریم که برای تکمیل کریدورها به اعتبار نیاز داشتیم که با مساعدت وزارتخانه، خوشبختانه بسیاری از پروژه ها را به سرانجام رساندیم. در بخشی ریلی و اتصال کریدورها به راه های اصلی، اقدامات بسیار خوبی در طول ۳ سال اخیر صورت داده شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها