|
کدخبر: 325893

سایپا واگذاری محصول خود را آغاز کرد / آماده باش متقاضیان پژو پارس

خودروسازی سایپا برنامه‌ای برای واگذاری خودروی ساینا S دوگانه سوز را آغاز می‌کند. این خودرو به مشتریانی که موعد تحویل خودروی خود را در زمستان سال ۱۴۰۲ دریافت کرده‌اند، تحویل داده می‌شود.

اقتصاد سایپا واگذاری محصول خود را آغاز کرد / آماده باش متقاضیان پژو پارس

سایپا اعلام کرده است که مشتریان مذکور می‌توانند در طی ۱۵ روز وجه کامل را پرداخت کرده و خودروی خود را از نمایندگی‌های مجاز دریافت کنند.

آن طور که خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص اعلام کرده قیمت ساینا S دوگانه سوز برای این مشتریان حدود ۲۸۷ میلیون تومان خواهد بود.

بنابراین شاهد هستیم که خودروسازی سایپا ساینا S دو گانه سوز را با نرخ قبل تحویل می‌دهد.

با توجه به واگذاری ساینا S دوگانه سوز به نرخ یاد شده شاهد هستیم که شرکت‌های خودروساز همچنان برخی از محصولات خود را با نرخ زیر ۳۰۰ میلیون تومانی فاکتور می‌کنند.

البته مدیران سایپا به ثبت نام‌کنندگان برای ساینا S دوگانه سوز پیشنهاد داده‌اند که می‌توانند به جای این محصول دو گانه سوز کوییک S با استانداردهای ۸۵ گانه یا ساینا S با استانداردهای ۸۵ گانه را تحویل بگیرند.

نارنجی‌های جاده مخصوص حاضرند کوییک S با استاندارد ۸۵گانه را با قیمتی حدود ۲۹۹ میلیون تومان و ساینا S با استاندارد ۸۵گانه نیز با قیمتی حوالی ۳۴۰ میلیون تومان فاکتور کنند.

البته متقاضیان می‌توانند این طرح پیشنهادی سایپا را بپذیرند یا همان ساینا S دو گانه سوز را دریافت کنند.

خودروسازی سایپا در حالی ساینا S دوگانه سوز را بدون افزایش نرخ به متقاضیان قبلی این خودرو واگذار می‌کند که شاهد بودیم ایران خودرویی‌ها تنها زمانی حاضر شدند به تعهدات خود درباره پژو پارس عمل کنند که نرخ کارخانه‌ای خودرو را افزایش دادند. بنابراین می‌توان گفت سایپایی‌ها به ایران خودرو درباره عمل به تعهدات معوق درس دادند.

سایپا در نیمه اول سال ۱۴۰۲، مدل دیگری از خودروی ساینا S دوگانه‌سوز را به بازار ایران عرضه کرد. این مدل دارای یک موتور بنزینی-گازی است که قدرت آن در حالت بنزینی ۸۲ اسب بخار و ۱۲۷ نیوتن.متر و در حالت گازسوز ۷۲ اسب بخار و ۱۱۲ نیوتن.متر قدرت و گشتاور تولید می‌کند. علت کاهش قدرت این مدل نسبت به نسخه‌های دیگر، استفاده از دریچه گاز مکانیکی به جای الکتریکی است. ساینا S دوگانه‌سوز قادر است در زمان ۱۳.۶ ثانیه، سرعت از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را ببالا برده و حداکثر سرعت آن مانند مدل معمولی آن، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است. این نسخه از ساینا در هر ۱۰۰ کیلومتر، مصرف سوختی بین ۷.۲ تا ۷.۴ لیتر بنزین یا گاز دارد.

بیشترین تغییرات در بخش عقب ساینا S دیده می‌شود. صندوق عقب، چراغ‌ها و سپر از نو طراحی شده است. با این حال، طراحی جدید کمی ناملموس به نظر می‌رسد و دیفیوزر عقب نیز چندان با نرخ اقتصادی این سدان کوچک همخوانی ندارد.

مدل بنزینی و دنده‌ای ساینا S از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ بهره می‌برد که حداکثر قدرت و گشتاور آن به ۸۷ اسب بخار و ۱۳۰ نیوتن.متر می‌رسد. یک گیربکس دستی ۵ سرعته قدرت موتور را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد تا سدان کوچک ملی بتواند در ۱۲.۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت ساینا S نیز ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت. این مدل با سوزاندن ۶.۹ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر، کم‌مصرف‌ترین تیپ ساینا است.

 

 

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها