|

قیمت جدید دام زنده، گوشت و مرغ در بازار ۲۳ مهر | بوقلمون چند شد؟

امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثبات قیمت را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و به قیمت ۸۸,۲۲۴ تومان خرید و فروش شد.

اقتصاد قیمت جدید دام زنده، گوشت و مرغ در بازار ۲۳ مهر | بوقلمون چند شد؟

طبق آمار به دست آمده از بازار گوشت و دام تهران امروز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳، شاهد ثبات قیمت گوشت مرغ در جریان معاملات نسبت به روز پیش بودیم.

قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثبات قیمت را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۸۸,۲۲۴ تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد ثبات قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۶۳,۴۱۰ تومان معامله شد.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم در بازار امروز ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و ۲۹۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۱۲۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۵۸۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار رشد را در پیش گرفت و کیلویی ۳۱۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۴۱۰ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته ثبات داشت.

گوشت-مرغ

وضعیت تولید گوشت در کشور

فضل خرم مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر کشور درباره آخرین وضعیت طرح تولید قراردادی گوشت اظهار کرد: طرح تولید قراردادی گوشت از سال گذشته بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزیر وقت جهاد کشاورزی در دست پیگیری بود. سال گذشته وزیر جهاد کشاورزی همت کردند و بدون اینکه ظرفیت قانونی ایجاد شده باشد، این تولید قراردادی را برای ۷۷۲ هزار راس دام به سرانجام رساندند و پس از آن ۱۰۹ هزار تن جو به‌ صورت مدت‌دار ۶ ماه در اختیار تعاونی‌های عشایر برای توزیع در میان عشایر قرار دادند که موجب شد تا در میان عشایر امنیت روانی و رضایتمندی نسبت به سیاست‌های دولت در جامعه عشایر ایجاد شد.

وی افزود: با توجه به خشکسالی به جامعه عشایر آسیب زیادی وارد شد که با این اقدام دولت طی سال گذشته، عشایر از عرضه دام مولد خود به بازار جلوگیری و از آن‌ها در گله‌دانی برای حفظ دام مولد نگهداری کردند. این طرح موجب افزایش تولید و زایش دام‌ها بود که شاهد آثار آن در بازار گوشت بودیم که کمبودی در عرضه این محصول نداشتیم.

خرم ادامه داد: این طرح پنج سال است و ۶ میلیون راس در قالب این طرح ۵ ساله قرار می‌گیرند و حدود ۵۰ هزار گوشت مازاد بر گوشت تولیدی در جامعه عشایری تولید می‌شود. برای سال جاری ۳ میلیون در دوره در نظر گرفته شده و برای  ۱.۵ میلیون راس برنامه‌ریزی و تفاهم شده و طی چند روز آینده عملیاتی خواهد شد و امیدواریم که آثار خوبی برای تولیدکنندگان و بازار کشور ایجاد شود تا مصرف‌کنندگان رضایت کافی داشته باشند.

وی درباره سهم عشایر در تولید گوشت قرمز در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹۵ هزار تن تا ۲۰۰ هزار تن تولید عادی و عمومی جامعه عشایری است و در صورت اجرایی شدن این طرح، در سال جاری ۲۷ هزار تن افزایش تولید خواهیم داشت و میزان تولید به ۲۲۷ هزارتن افزایش خواهد یافت و اگر به این مسئله نگاه ملی داشته باشیم و بررسی کنیم که چقدر ارز برای واردات این میزان گوشتی که کیفیتی در حد محصولات داخلی ندارند مصرف می‌شود، به این نتیجه خواهیم رسید که ۱۶۲ میلیون دلار برای واردات آن‌ها هزینه می‌شود که اگر برنامه‌ریزی شود که این ۱۶۲میلیون در اختیار شبکه‌ها قرار گیرد و شبکه‌ها بتوانند برنامه‌ریزی کنند و تولید قراردادی به درستی انجام شود، در زمینه اشتغال تغییرات بسیار مناسبی ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایر کشور با تاکید بر اینکه این رقم بر خلاف چشمگیر نبود، با ورود به اقتصاد کشور می‌تواند تاثیرات مهمی داشته باشد درباره وضعیت نهاده‌های دامی در کشور مطرح کرد: در حال حاضر، خوشبختانه نهاده‌های دامی با قیمت ۸ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۸ هزار و ۹۰۰ در شبکه‌ها خریداری می‌شود و با قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد. این عدد حدود ۳۰ درصد کمتر از قیمت دوسال گذشته که با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شد، است. این کاهش قیمت موجب علاقمندی تولیدکننده برای حفاظت و نگهداری دام‌های خود شده تا زود به بازار عرضه نکند.

منبع: اقتصادنیوز
کدخبر: 337911

ارسال نظر

 

آخرین اخبار