|
کدخبر: 49213

گسترش‌نیوز بررسی می‌کند:

بازی تاج‌وتخت به داد اقتصاد ایسلند رسید

کمتر سریالی پیدا می‌شود که توانسته باشد به‌اندازه بازی تاج‌وتخت روی آمار گردشگری تاثیر بگذارد.

گسترش نیوز: نرخ گردشگری در لوکیشن‌های اصلی این سریال (ایرلند شمالی، ایسلند، کرواسی، مراکش) به‌شدت افزایش یافته است. مناطق سردسیر ایسلند به محل تجمع گردشگرانی تبدیل شده که به امید دیدن «سرزمین‌های آن طرف دیوار» به این کشور آمده‌اند. تعداد گردشگرانی که در سال ۲۰۱۶ ( که نمایش سریال شروع شد) از ایسلند دیدن کرده بودند به یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید. این به آن معنا بود که درآمد گردشگری ایسلند در مقایسه با سال‌های قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است. گفته می‌شود که دلیل اصلی این افزایش تصاعدی، همین سریال بوده است. این درآمد سرشار ایسلند را تا حدی زیادی از تاثیرات مخرب بحران اقتصادی ادامه‌داری که چندین و چند سال با آن بود نجات داد. اگر بگویم که این سریال نقش ناجی را برای اقتصاد این کشور بازی کرده است سخن اغراق‌آمیزی نگفته‌ایم. میزان استقبال مردم از لوکیشن‌های فیلم در بعضی موارد فراتر از توان صنایع گردشگری این کشور است.

gameofthronesss.jpg

کرواسی یک کشور اروپایی است اما برخلاف بعضی کشورهای این اتحادیه هیچ‌گاه قطب گردشگری نبوده است. حالا و به برکت سریال اچ بی‌او کرواسی این وضعیت واقعا فرق کرده و این کشور اروپای شرقی هم حداقل تا چند سال می‌تواند روی درآمد ارزی که مشتاقان سریال با خود می‌آورند حساب کند.

سیل عظیم طرفداران بازی تاج و بخت از ایرلند شمالی هم دیدن می‌کنند. آنها به‌خصوص می‌خواهند دیدنی‌های جاهایی مثل وینترفل را ببینند. براساس آخرین آمارهای گردشگری میزان درآمد گردشگری این قبیل مناطق به ۳۰ میلیون دلار رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۱۲۰ هزار نفر از طرف دران سریال بازی و تاج در سال ۲۰۱۸ به ایرلند شمالی آمده‌اند تا میدان نبرد خیر و شر را از نزدیک ببینند.

این سریال پرفروش که با استقبال بی‌نظیر مردم اقصی‌نقاط جهان مواجه شده است به حال بعضی کشورها شهرها و مناطق جهان ازجمله ایرلند واقعا مفید بوده و میزان گردشگری آنها را به‌شدت افزایش داده است. یکی از مدیران بخش گردشگری ایرلند در رابطه با تاثیر این سریال روی گردشگری این کشور می‌گوید: فصل پایانی سریال بازی و تخت هنوز منتشر نشده است بااین‌حال مطمئن هستیم که بعد از پایان سریال هم در زمینه گردشگری با سازندگان این سریال همکاری خواهیم داشت.

gameofthroness.jpg

صنعت گردشگری ایرلند به خوبی از فرصتی که این سریال ایجاد کرده استفاده کرده است. ما به همین مناسبت تورها رویدادها و تجارب گردشگری بسیاری تدارک دیدیم اما میزان تقاضا بسیار بیشتر از توان ماست. صنعت گردشگری ما قصد دارد هیجان و قدرتی که بینندگان در سریال ساخته شده توسط اچ بی‌او به چشم دیده‌اند را در خود محل احساس کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها