|
کدخبر: 328806

قول رئیس جمهور شهید به معلمان عملی شد | فرهنگیان خیالشان تخت باشد

«قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ پانزدهم اسفند ماه یکهزار و چهارصد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ شانزدهم اسفندماه یکهزار و چهارصد به تایید شورای نگهبان رسیده بود.

اقتصاد قول رئیس جمهور شهید به معلمان عملی شد | فرهنگیان خیالشان تخت باشد

در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۴۰۰، رئیس جمهور براساس اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حکمی صادر کرد و "قانون نظام رتبه‌بندی معلمان" که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود، را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

«قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ پانزدهم اسفند ماه یکهزار و چهارصد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ شانزدهم اسفندماه یکهزار و چهارصد به تایید شورای نگهبان رسیده بود.

حقوق-فرهنگیان

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در دیدار با ایت الله سید یوسف طباطبائی نژاد  نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه شهر اصفهان با بیان اینکه شهید جمهور همواره دنبال این بودند تا حرف ولایت بر زمین نماند، گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از دستاوردهای مهم رئیس جمهور شهید است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با همت شهید جمهور احیا شد، افزود: در همین اردیبهشت ماه ۳۰ ملک به دانشگاه فرهنگیان داده شد.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه یک پنجم معلمان کشور در دوران شهید رئیسی جذب شدند، ادامه داد: در این دوران ۳.۵ میلیون مترمربع به زیربنای آموزشی کشور اضافه شد.

صحرایی با بیان اینکه فعالیت خیرین با نگاه ویژه رئیس جمهور رونق بیشتری گرفت، گفت: اولین آیین‌نامه برگرفته شده از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی آیین‌نامه مهارت‌آموزی در دولت سیزدهم در هیأت وزیران مصوب شد.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی به وعده خود در مورد رتبه بندی معلمان عمل کردند، افزود: کاری که ۱۰ سال بر زمین مانده بود، همچنین چارچوب شایستگی‌های پایه برای تألیف کتب درسی تدوین شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۲۸ هزار معلم ابتدایی جذب می‌شود، عنوان کرد: قانون مدارس غیردولتی در دوران شهید جمهور اصلاح شد. امروز در مدارس غیر دولتی به دنبال مشارکت، نظارت و شفافیت هستیم.

صحرایی اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی ۲۸۶۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ساخته شد و ۳۳ درصد به متراژ و ۵۰‌درصد به فضای ورزشی آموزش و پرورش اضافه شد، در حوزه پرورشی سرودها و تئاترهای دانش آموزی احیا شد.

بر این اساس، وزارت آموزش و پرورش یک فرصت برای رتبه‌بندی معلمان فاقد رتبه با راه‌اندازی یک سامانه فراهم کرده است. در این زمینه، یک رسانه نوشته است: «مشمولانی که پس از ارزیابی نخست، حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم (عدم احراز رتبه) را کسب نکرده‌اند از تاریخ نخستین تأیید هیات ممیزه پس از مدت حداقل یک‌سال و در شرط شاغل بودن می‌توانند با کسب امتیاز لازم و ارزیابی مجدد در یکی از رتبه‌ها قرار گیرند. سامانه از مورخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ برای مشمولان (فاقدین رتبه) باز و امکان بارگذاری مدارک فراهم می‌شود.»

در حال حاضر، طرح رتبه بندی معلمان به عنوان یکی از موضوعات مهم و حساس در حوزه آموزش و پرورش مطرح شده است. این طرح با هدف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و افزایش توجه به عملکرد معلمان ارائه شده است. اما چرا طرح رتبه بندی معلمان ضروری است؟

با ارائه یک سامانه رتبه بندی معلمان، معیارهای واقعی برای ارزیابی عملکرد معلمان به وجود خواهد آمد. این امر می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش و پرورش کمک کند و باعث افزایش توانمندی‌ها و توانایی‌های معلمان شود.

رتبه-بندی-معلمان

همچنین رتبه بندی معلمان می‌تواند به عنوان یک ابزار تشویقی برای معلمان عمل کند. با این سامانه، معلمانی که عملکرد خوبی دارند تشویق می‌شوند تا بهبود عملکرد خود را ادامه دهند و معلمان دیگر نیز الهام گرفته و تلاش برای بهبود کار خود را بیشتر کنند.

طرح رتبه بندی معلمان می‌تواند فرایند ارزیابی عملکرد معلمان را شفاف‌تر کند. این امر باعث افزایش اعتماد عمومی به سامانه آموزش و پرورش می‌شود و به والدین، دانش‌آموزان و جامعه نشان می‌دهد که فرایند انتخاب و ارتقاء معلمان براساس معیارهای شفاف و منصفانه صورت می‌گیرد.

با توجه به مزایای فوق، طرح رتبه بندی معلمان به عنوان یک ابزار مؤثر در بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش توجه به عملکرد معلمان لازم است.

منبع: ایلنا
  • بازنشسته ارسالی در

    عمل کنید قول ندهید من ۴۰۲ باز نشست شدم حدود ۵ میلیون از حقوقم کم شد حق عائله مندی هم نداشتم کلی معوقه ‌و دیون دارم که باید به نرخ روز پرداخت کنید نمی توانید کار کنید استعفا دهید نفرین من تا قیامت بدرقه شما است

  • فرهنگی بازنشسته۱۴۰۰ ارسالی در

    روح شهید عزیزسید محرومان شادوبااجدادپاک وطاهرش محشورباد.امامجریان رتبه بندی بخصو ص آموزش وپرورش درحق بعضی از معلمان بازنش سته ظلم کردند.به طورمثال رتبه بنده با۳۰س ال سابقه و۲۰سال مدیرآموزگاری رتبه۲شده ،آ یااین عدالت است؟اگر عدالت است درپیشگاه خ داوند ماجور باشید درغیر اینصورت....

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها