|
کدخبر: 47576

در این مناطق آدرنالین خونتان افزایش می‌یابد + تصاویر

بعضی وقت‌ها هیجان‌انگیزترین ماجراجویی هایی که می‌توانید تجربه کنید، سخت‌ترین آنها هستند.

گسترش‌نیوز : ماجراجویی هایی که باعث می‌شوند قلبتان تندتر بزند و آدرنالین خونتان را افزایش می‌دهند. این مسیر‌های سخت کوهنوردی، با شیب‌های تند و مسیر هایی که گاهی به اندازه مو باریک می‌شوند، ممکن درست در وسط کار شما را از ادامه‌ی تلاش منصرف کنند. اما به محض این که خودتان را به طرف دیگر صخره و یا قله کوه رساندید، حسی وصف نشدنی از لذت، غرور و رهایی به شما دست می‌دهد. با گسترش‌نیوز همراه باشید تا این مسیر‌های کوهنوردی هیجان انگیز را بیشتر بشناسید.

ونکوور، کانادا

KOH1.jpg

ونکوور در جنوب غربی کانادا، به مناظر شگفت‌انگیز و خارق العاده‌اش معروف است. اما مسیر پیاده روی جنگلی این شهر یکی از معروف‌ترین جاذبه هایی است که ماجراجویان زیادی را به اینجا می‌کشاند. پیمودن این مسیر چالش برانگیز ۴۶ مایلی، بین ۵ تا ۷ روز زمان می‌برد. این مسیر پر از دامنه‌های شیب دار و مسیرهای باریک است که در طول جنگل‌های انبوه کشیده شده‌اند. بهتر است برای کوهنوردی در این مسیر حسابی خودتان را آماده کنید و از طبیعت وحشی و چشم نواز آن لذت ببرید.

اسکاتلند، بریتانیا

KOH2.jpg

رشته کوه‌های عظیم آناک ایگاک، در کنار مناظر خاص و بی‌نظیر گلن کو در اسکاتلند قرار گرفته‌اند که به داشتن مسیر‌های کوهنوردی باریک و زوایای تند کوهستانی در بریتانیا معروف‌اند. اگر قصد دارید از این کوه بالا بروید بهتر است کاملا از تصمیمی که گرفتید مطمئن باشید، چون به محض این که از مسیر‌های سخت و باریک این کوه بالا بروید برگشتن در میانه‌های مسیر خیلی سخت می‌شود. مخصوصا اگر آب و هوای اسکاتلندی با باران و مه خود نمایی کرد، بهتر است اصلا فکر برگشت به سرتان نزند.

هوشان، چین

KOH3.jpg

اگر از ارتفاع می‌ترسید بهتر است حتی به تصاویر این کوه هم نگاه نکنید! مسیر پیاده روی کوه هوشان یکی از جالب‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین جاذبه‌های کشور چین است. این مسیر‌های چوبی در فاصله ۶۰۰ متری از سطح زمین قرار گرفته‌اند. اگر جرات نگاه کردن به هر چیزی غیر از چوب‌های زیر پایتان را داشتید، می‌توانید از دیدن مناظر فوق العاده زیبای اطراف کوه هوشان لذت ببرید. این مسیر یکی از هیجان‌ترین مسیرهای کوهنوردی در دنیا به شمار می‌آید.

اوواهی، هاوایی

KOH4.jpg

این مسیر کوهنوردی ترسناک و فوق العاده زیبای هاوایی، به مسیر بهشت هم معروف است. این مسیر ۴ هزار پله ای، در زمان جنگ جهانی دوم برای سربازان ساخته شد تا به ایستگاه رادیویی بالای این کوه دسترسی داشته باشند. شیب این پله‌های فلزی زیاد و تقریبا عمودی است که باعث می‌شود بالا رفتن از آن اصلا کار ساده‌ای نباشد. این مسیر‌های کوهنوردی به قدری خطرناک هستند که پیمودن آنها رسما غیر قانونی اعلام شد. گرچه بسیاری از عشق آدرنالین‌ها ریسک دستگیر شدن را برای دیدن چشم‌انداز بی‌نظیر این کوه به جان می‌خرند!

منبع: الی‌گشت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها