|
کدخبر: 52821

۱۰خبر برتر اقتصادی در هفته‌ای که گذشت

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی هفته آخر اردیبهشت‌ماه و روزهای ابتدایی خردادماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر پنجشنبه در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی در طول هفته را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

akhbar-eghtesadi.jpg

روند کاهشی نرخ سکه و طلا

در بازار سکه و طلا روز شنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با نرخ ۴ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم با نرخ ۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان دادوستد شد. هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد. چهارشنبه اول خردادماه در بازار آزاد سکه تمام‌بهارآزادی طرح جدید با نرخ ۴ میلیون و ۸۱۷ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم با نرخ ۴ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۳۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

وضعیت مطلوب ذخایر کالاهای اساسی

معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه ذخایر راهبردی کالاهای اساسی ما وضعیت مطلوبی دارد، گفت: به دلیل تجربه‌های قبلی هیچ‌چیز ما را در شرایط بحران غافل‌گیر نخواهد کرد و ما درحال‌حاضر شرایط تاب‌آوری برای گذر از هر بحرانی را داریم.

کاهش قیمت مرغ، تخم‌مرغ و گوشت گوسفند

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت» درحال‌حاضر نرخ هر کیلو مرغ در بازار بین ۱۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و این در حالی است که نرخ مصوب آن ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در عین حال از افت نرخ تخم‌مرغ در بازار به شانه‌ای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد و گفت: نرخ مصوب این محصول شانه‌ای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است که با افزایش تولید و عرضه نرخ در بازار به پایین‌تر از نرخ مصوب رسیده است. هم‌چنین مدیرعامل پشتیبانی امور دام از کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزارتومانی نرخ دام زنده نسبت به ایام قبل از عید در بازار خبر داد.

واردات گوشی مسافری بلامانع ماند

باوجودآنکه پیش‌بینی می‌شد ثبت تلفن همراه در قالب گوشی مسافری با کد ملی عمری نداشته باشد این روال تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

تأمین ۸۰ هزارتن کاغذ با ارز ۴۲۰۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تایید تأمین حدود ۸۰ هزار تن کاغذ برای کتاب و مطبوعات در سال ۹۸ با ارز ۴۲۰۰ تایید خبر داد و گفت: این موضوع ابتدای هفته جاری از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است.

پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال

معاون اشتغال وزیر کار از پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و میزان اشتغال ایجادشده در این طرح طی سال ۹۷ را ۱۱۴ هزار شغل اعلام کرد. وی همچنین از پیشنهاد اختصاص سالانه ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی خبر داد.

ترخیص یک‌ساعته کالا‌های ضروری از گمرک

معاون امور فنی گمرک ایران گفت: با دستور رئیس‌جمهوری برخی کالا‌ها نظیر گوشت قرمز باید ظرف یک ساعت با انجام تشریفات قانونی انجام و ترخیص شوند.

رتبه سوم ایران در تولید عسل در جهان

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران سالانه با تولید ۹۰ هزار تن عسل، سومین کشور تولیدکننده این محصول در جهان به شمار می‌رود.

کمک بلاعوض برای نوسازی خانه‌های سیل‌زدگان

بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن منعقد شد به سیل‌زدگانی که قادر به بازسازی خانه‌های خود نیستند، کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

تسهیلات ۱۸ گانه گمرک برای ترخیص کالا‌

رئیس‌کل گمرک ایران گفت: شرکت‌های مشمول طرح فعالان مجاز اقتصادی از تسهیلات ۱۸ گانه گمرک برای ترخیص سریع و آسان کالا‌های وارداتی بهره‌مند می‌شوند.

منبع: بسته خبرهای خوش اقتصادی گسترش‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها